  • 421. Data: 2021-03-18 12:12:12
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:60527114$0$538$6...@n...neostrada.
    pl...
    6
    _2010

> [...]
    >11 września większość terrorystów legitymowała się ich paszportami i
    >od
    >tego czasu wszystkie kraje dość sceptycznie podchodziły do
    >brytyjskich
    >dokumentów tożsamości w postaci paszportu. Podobno u nich sie to
    >odbywa
    >tak, ze piszesz do Królowej, ze się tak i tak nazywasz i prosisz o
    >przesłanie Ci paszportu. Paszport przychodzi pocztą i nikt tego nie
    >weryfikuje. W sytuacjach wątpliwych konieczne jest sprawdzenie, czy
    >osoba posługująca się paszportem Wielkiej Brytanii nie posiada innej

    Jakos tak, ale czy u nas jest/bylo jakos inaczej w kwestii DO ?
    Skladasz wniosek ... zaznaczasz ze DO stary zgubiles ...

    >No ale nie każdy je ma.

    Nie slyszales o "non-driving Driving Licence" ?

    >Podobno jeszcze karty ubezpieczenia społecznego.

    Bez zdjecia, chyba, ze juz jakies nowsze maja.

    No i to byl jeden z czesciej podrabianych dokumentow, bo potrzebny do
    pracy ...

    >W krajach o systemie anglosaskim, Policja, to po prostu firma
    >ochroniarska na usługach samorządu czy państwa.

    Tzn w USA na uslugach miejscowosci czy stanu.

    W UK chyba inaczej.

    >Dlatego przykładowo nie
    >prowadzą postępowań przygotowawczych w takim rozumieniu, jak my. U
    >nas
    >Policja przesłuchuje świadków i przed sadem bardzo często w ogóle
    >nikt
    >świadków nie przesłuchuje kolejny raz.

    A to chyba w jakis prostych sprawach, albo jak sie nie stawia ...

    J.

  • 422. Data: 2021-03-18 12:17:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Wed, 17 Mar 2021 22:13:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    >Internety podają, że wszystkie brytyjskie paszporty od roku 2006 są
    >biometryczne. W jaki sposób pobierają odciski palców i skanują oko,
    >skoro
    >wszystko odbywa się drogą korespondencyjną?

    Nawet, jesli obywatel musi sie gdzies zglosic ... to jak ustalic, ze
    to jest ten obywatel ?

    J.

  • 423. Data: 2021-03-18 12:48:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >skoro
    >wszystko odbywa się drogą korespondencyjną?

    Wyglada na to, ze paszporty sa nadal mozna wyrobic na poczcie
    https://www.postoffice.co.uk/identity

    A tozsamosc ... jakos dziwnie - przez swiadka ?

    J.

  • 424. Data: 2021-03-18 12:48:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Mar 2021 12:17:44 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nawet, jesli obywatel musi sie gdzies zglosic ... to jak ustalic, ze
    > to jest ten obywatel ?

    Nie mam pojęcia, ale to wyjaśnia, dlaczego tam nie legitymują prewencyjnie.
    Każdy przecież może podać się za kogokolwiek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 425. Data: 2021-03-18 13:31:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Nie mam pojęcia, ale to wyjaśnia, dlaczego tam nie legitymują
    >prewencyjnie.
    >Każdy przecież może podać się za kogokolwiek.

    Przede wszystkim - nie ma jak legitymowac.
    Mozna prosic o podanie imienia i nazwiska.

    W dobrze skomputeryzowanym kraju to umiarkowana przeszkoda - poprosi
    sie np imie ojca i matki, adres, sprawdzi - i zlapac na klamstwie
    mozna.

    Tylko ze jak mozna doczytac - zniszczono National Identity Register,
    to kto wie, co tam policja jeszcze o obywatelu wie, a czego nie wie
    ... jak rozumiem - zdjecia z aktualnego dowodu nie maja.

    A na to wszystko sie naklada przepis jak u nas - sprzedaz alkoholu od
    18 lat.
    I jak sie ma mlody czlowiek piwa czy whisky napic :-)

    J.

  • 426. Data: 2021-03-18 13:37:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.03.2021 o 12:48, J.F. pisze:
> [...]
    > https://www.postoffice.co.uk/identity
    >
    > A tozsamosc ... jakos dziwnie - przez swiadka ?

    Zauważ, że _pierwszy_ paszport/dowód to i u nas może dostać każdy, kto
    się poda za Jana Kowalskiego.

    Przepis na paszport w UK był podany w Dniu Szakala:

    Trzeba było zdobyć akt urodzenia osoby niemającej paszportu.

    Było to trywialne, bo:
    1. akty wydawano każdemu
    2. rejestr narodzin nie był skorelowany z rejestrem zgonów, więc
    znalezienie osoby zmarłej w niemowlęctwie gwarantowało, że nie
    występowała ona wcześniej o paszport, a można było dostać jej akt urodzenia.

    MJ

  • 427. Data: 2021-03-18 14:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Zauważ, że _pierwszy_ paszport/dowód to i u nas może dostać każdy,
    >kto się poda za Jana Kowalskiego.

    A majac dowod mozna wystapic o paszport itp.

    Na drugi dowod tez nie widze wiele problemow - mowisz, ze zgubiles,
    urzednik moze i ma obecnie dostep do zdjecia ze starego ... trzeba
    dobrac jakas z grubsza podobna osobe.
    No i zdobyc jej dane - pesel, adres, moze imiona rodzicow ...

    Drugi paszport to teraz problem, bo w pierwszym jest odcisk palca ...
    ciekawe czy sprawdzaja, czy skanuja po raz drugi :-)

> [...]
    >znalezienie osoby zmarłej w niemowlęctwie gwarantowało, że nie
    >występowała ona wcześniej o paszport, a można było dostać jej akt

    Ciekawe jak to dzisiaj ... rejestry pewnie polaczyli.

    J.

  • 428. Data: 2021-03-18 14:30:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Mar 2021 14:19:45 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Drugi paszport to teraz problem, bo w pierwszym jest odcisk palca ...
    > ciekawe czy sprawdzaja, czy skanuja po raz drugi :-)

    Od sierpnia będzie trudniej z DO, bo będą w nim odciski palców i (nazad)
    podpis, przeto nie da się złożyć wniosku przez internet.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 429. Data: 2021-03-18 16:09:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jaka jest szansa, że ktoś poszukiwany trafi się w zgromadzeniu, gdzie
    > wiadomo będzie pełno policji i będą legitymować? :)

    Wbrew pozorom spora. Masa ludzi nie wie, że są poszukiwani. Ludzie
    teraz, zwłaszcza "konstytucjonaliści" nie uważają za stosowne
    dopasowywania adresu zameldowania do adresu zamieszkania. W konsekwencji
    organ wysyła wezwanie, które okazuje się nieskuteczne i zaczyna osobę
    poszukiwać.

    Nie każde poszukiwanie, to od razu tymczasowy areszt. W przeważającej
    większości wypadków kończy sie na oświadczeniu, gdzie się będzie
    odbierało korespondencję.

    --
    Robert Tomasik

  • 430. Data: 2021-03-18 16:12:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 12:08, Olin pisze:
    > W 2019 na Jasną Górę przybyło 4,5 mln pielgrzymów. W takim tłumie na pewno
    > byli poszukiwani. Ilu pielgrzymów wylegitymowało MO? Ilu pedofilów
    > znaleziono?

    MO rozwiązano w 1991 roku, więc trudno, by legitymowało kogokolwiek w
    2019 roku. A oczekiwanie, że w wyniku legitymowania ujawnimy pedofila
    świadczy nie najlepiej o samym oczekującym.

    --
    Robert Tomasik