  • 1. Data: 2005-09-20 11:58:12
    Temat: BIK - uprawnienia banku do dokonywania wpisow itp.
    Od: "Kubba" <k...@i...pl>

    Witam,

    od kilku dni probuje ustalic nastepujaca kwestie i pomimo usilnych prob nie
    udaje mi sie, wiec moze tutaj ktos zyczliwy mi pomoze :

    Jest umowa o kredyt podpisana z bankiem X. w Umowie o kredyt nie ma klauzuli
    mowiacej o mozliwosci wymiany informacji nt. kredytu z innymi podmiotami.
    Jednak kredyt nie jest splacany w terminie, bank wypowiedzial umowe ( w
    2002r.) wtedy przyslal wezwanie do wspolkredytobiorcy (malzonka jednego z
    kredytobiorcow). Od tamtej pory sprawa nie istniala. Az do czerwca tego
    roku, gdy terminowo konczylaby sie umowa. Bank podal informacje do BIK o
    przeterminowanym zadluzeniu, a w sierpniu o podaniu kredytu do windykacji
    (bez zadnej dodatkowej informacji w tym roku).

    Pytania:

    1. Czy pomimo braku klauzuli w umowie Bank mial prawo podac informacje do
    BIK?

    2. Czy bez dodatkowej informacji w tym roku Bank mial prawo dokonac tych
    wpisow?

    3. - z nieco innej beczki i dotyczace innej sprawy - jakie moga byc
    konsekwencje dla banku jesli udzielil kredytu na podstawie umowy, ktora nie
    zostala podpisana przez jednego z kredytobiorcow (przeoczenie urzednika
    bankowego IMHO) - kredyt nie zostal splacony a bank podal informacje do BIK
    obciazajac wspolkredytobiorce ktorego podpisu nie ma na umowie?

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc

  • 2. Data: 2005-09-20 14:54:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kubba napisał(a):
    > 1. Czy pomimo braku klauzuli w umowie Bank mial prawo podac informacje do
    > BIK?

    tak

    > 2. Czy bez dodatkowej informacji w tym roku Bank mial prawo dokonac tych
    > wpisow?

    tak

> [...]
    > bankowego IMHO) - kredyt nie zostal splacony a bank podal informacje do BIK
    > obciazajac wspolkredytobiorce ktorego podpisu nie ma na umowie?

    konsekwencje?
    może być trudniej odzyskać pieniądze, ale i tak mu się należą
    jak nie z umowy, to z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia

    KG

  • 3. Data: 2005-09-20 17:43:09
    Od: "Kubba" <k...@i...pl>

    > tak

    Tu jestem w stanie zrozumiec, choc nie za bardzo w takim razie wiem do czego
    odnosi sie zapis w ustawie o bankowosci.

    BIK

    > konsekwencje?
    > może być trudniej odzyskać pieniądze, ale i tak mu się należą
    > jak nie z umowy, to z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia

    Byc moze nie sprecyzowany do konca problem - 2 wspolnikow firmy - spolki
    cywilnej bierze kredyt, ale nie jako firma a jako osoby fizyczne Jeden z
    nich potrzebuje podpisu wspolmalzonka. Wspolmalzonek tej umowy nie
    podpisuje, bo nie uwaza tego kredytu ze dobry pomysl. Bank kredytu udziela,
    jak pisalem raczej w wyniku przeoczenia urzednika. Kredyt nie zostaje
    splacony. Bank podaje wspolmalzonka do BIK.

    Czy w tej sytuyacji bank rowniez nie jest za to odpowiedzialny w zaden
    sposob?

    pozdr.

    Kubba

  • 4. Data: 2005-09-20 22:23:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > konsekwencje?
    > może być trudniej odzyskać pieniądze, ale i tak mu się należą
    > jak nie z umowy, to z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia

    Tutaj jestem odmiennego zdania. Jeśli ów kredytobiorca zaprzeczy,
    jakoby brał udział w przedsięwzięciu, to moim zdaniem dochodzenie od
    niego należności jest bezpodstawne. Chyba, że z czegoś innego wynika
    przekonanie, iż jest on kredytobiorcą (weksel, inna korespondencja z
    bankiem). Przecież jeśli nie ma na umowie jego podpisu, to na umowie
    są tylko i wyłącznie jego dane osobowe, które mógł podać ktokolwiek.

    Sprawa jest tym bardziej realna, że to ma być współkredytobiorca. A
    więc można przyjąć, ze kredyt wzięli tylko pozostali.

  • 5. Data: 2005-09-21 02:56:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Sprawa jest tym bardziej realna, że to ma być współkredytobiorca. A
    > więc można przyjąć, ze kredyt wzięli tylko pozostali.

    cóż, wszystko to kwestia dowodów

    KG