  • 21. Data: 2007-07-25 08:02:54
    Temat: Re: Aukcja Allegro
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 24 lipca 2007 13:38
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f84oaj$15i$1@opal.futuro.pl>):

    > zamiast bredzic przeczytaj regulamin,

    Zamiast bredzić, zrozum że za złamanie regulaminów może cię serwis ścigać...
    Ale w kontaktach strona<>strona to nie ma znaczenia. Jak sprzedasz na
    targowisku bez wykupionego miejsca pod stolik, to może cię ścigać
    właściciel targowiska, ale klientowi to wisi...

    > i wytlumacz po co w takim razie
    > licytacja, skoro wg ciebie to jest zwykle ogloszenie

    Ale pytasz tak towarzysko? Bo jak towarzysko to ok.. Możemy debatować.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 22. Data: 2007-07-25 08:52:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zamiast bredzić, zrozum że za złamanie regulaminów może cię serwis
    > ścigać...

    ale sad wlasnie bedzie bral pod uwage gdzie i na jakich zasadach byla
    wystawiona oferta sprzedazy, i moze zupelnie nie wziac pod uwage tego ze
    cena byla wpisana w opisie _aukcji_,bo byla to wlasnie licytacja, moze
    uznac ze wpisana cena byla poboznym zyczeniem wystawiajacego przedmiot na
    licytacje i zupelnie nie ma najmniejszego znaczenia do faktu, ze sprzedaz
    za nizsza kwote jest jak najbardziej prawnie wiazaca

    > Ale pytasz tak towarzysko? Bo jak towarzysko to ok.. Możemy debatować.

    pytam bo mnie ciekawi, ze uwzasz ze pobozne zyczenie klienta i wpisanie
    ceny w opisie, moze byc wazniejsze od prawnie wiazacej kwoty wyniklej z
    licytacji aukcji umieszczonej w portalu, ktory wlasnie do licytacji sluzy,
    to nie jest slup ogloszeniowy tylko portal aukcyjny

    jak juz pisalem
    takich dekli jak ten (wystawiajacy) trzeba tepic i sady powinny w trybie
    przyspieszonym orzekac waznosc licytacji i nakazywac wydanie przedmiotu za
    wylicytowana kwote

  • 23. Data: 2007-07-26 08:25:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, arekmx wrote:

    > Jesteś pewien? Mi kołacze się, że sąd stwierdził ważność umowy sprzedaży ale
    > niczego nie nakazał wydawać.

    Z grubsza biorąc jakoś tak to szło (piszę "z głowy czyli z niczego"),
    że sprzedawca probował nawet takiego manewru, że oświadczył iż
    towaru nie ma a chcial "spróbować" sprzedaży, na co Wysoki Sąd
    stwierdził że to nie przeszkoda: zawsze może kupić TAKI samochód
    jak oferował (gdzieś kupić) i sprzedać chętnemu.

    W sumie jest w tym jakaś logika: całkiem sporo sklepów sprzedaje
    towar którego nie ma na półce :>, na gwałt ściągając go od
    hurtownika.

    > Ciekaw jestem jak się ta sprawa skończyła.

    Obstawiam, że jak kupujący *tyle* przeszedł, to nie odpuścił do końca :)
    Przecież sami adwokaci stron pewnie byli więcej warci niż różnica
    w cenie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-07-26 08:33:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, bim-bom wrote:

    > Tylko, że w tej aukcji, o której piszesz, nie było napisane, że "Cena to
    > 40000zł". Tutaj w treści aucji jest to wpisane

    Powstaje pytanie, dlaczego sprzedawca nie skorzystał z dostępnych
    mechanizmów - a ma aż dwa, cenę minimalną (niewidoczną) i cenę wywoławczą
    (widoczną).

    Dlaczego z nich nie korzysta?
    Nieuczciwa reklama? (sortowanie po cenach pokazuje niższą cenę)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2007-07-26 08:43:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, zenek wrote:

    > Użytkownik "Sebek" <y...@o...pl> napisał
    > http://moto.allegro.pl/item215526609_ktm_200_exc.htm
    >
    > Przecież jasno jest napisane w umowie co masz zrobić żeby licytować i jaka
    > jest cena. Dlaczego więc chcesz wyłudzić motor od sprzedającego za 1/5
    > podanej ceny ?

    Dlaczego sprzedający wyłudza darmową reklamę (cenę w rankingu/sortowaniu)
    niższą, niż to coś co wpisał (ktoś pisał: pewnie za tyle kupił), skoro
    ma DWA dostępne mechanizmy do określenia "od ile chce sprzedać"?

    Kupujący o tym WIE, o tym że każdy występujący na allegro akceptuje
    regulamin (który jasno określa, JAK określa się ceny minimalną
    i wywoławczą) też; wniosek: kupujący nie ustalił w *ofercie* ceny
    minimalnej (ani wywoławczej), a reklama nie zobowiazuje.

    Popatrz na to tak: tak samo, jak w sklepach internetowych sprzedawca
    (w dbałości o własny interes) musi zastrzec, że "ta treść NIE JEST
    ofertą", tak samo w niniejszym tekscie nie ma zastrzeżenia że "ta
    treść NIE JEST REKLAMĄ".
    Skoro w *OFERCIE* nie ma dolnego ograniczenia, to dlaczego ma ono
    wynikać z treści reklamy?

    Ja rozumiem, że sprzedający może czuć się pokrzywdzony, bo "myślał
    że 12500 to uczciwa cenia i nie odda".
    Napisz mi, czy jakby licytacja doszła do 25 000, to czy sprzedałby
    za 12500 ("starczy bo to uczciwa cena, no może 300 zł więcej wezmę
    bo prowizja z allegro większa" :>) czy jednak domagał się wylicyto-
    wanej ceny?

    Jeśli to drugie, to nie widzę powodu dla którego kupujący RÓWNIEŻ
    nie ma mieć prawa domagania się tego co MU SIĘ NALEŻY.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-07-26 11:03:06
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > Powstaje pytanie, dlaczego sprzedawca nie skorzystał z dostępnych
    > mechanizmów - a ma aż dwa, cenę minimalną (niewidoczną) i cenę wywoławczą
    > (widoczną).

    Bo musiałby dopłacić paredziesiąt groszy do opłaty za wystawienie.

    > Dlaczego z nich nie korzysta?
    > Nieuczciwa reklama? (sortowanie po cenach pokazuje niższą cenę)

    Może być. Może też cwaniactwo i skąpstwo -> patrz wyżej.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 27. Data: 2007-07-26 11:42:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jul 2007, Zbynek Ltd. wrote:

    > Bo musiałby dopłacić paredziesiąt groszy do opłaty za wystawienie.

    :)

    > Może być. Może też cwaniactwo i skąpstwo -> patrz wyżej.

    Właśnie prowokowałem inne stwierdzenia: oszustwo (patrz wyżej, sam
    napisałeś że chciał okantować allegro).

    pzdr, Gotfryd