  • 1. Data: 2006-05-23 14:18:27
    Temat: Artykuły prasowe na prywatnej stronie - legalne?
    Od: Piotr Czeszkiewicz <p...@g...com>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące umieszczania artykułów prasowych na swojej stronie
    . Aby dużo się nie rozpisywać podam przykład:
    Na mojej stronie www.sejny.boo.pl chciałbym umieścić artykuł np. taki:
    www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200605
    23/REGION03/60523002
    ze strony Gazety Współczesnej. Czy jeśli podam autora, datę
    opublikowania i nazwę gazety oraz link do oryginału pod skopiowanym
    artykułem, to czy będzie to zgodne z prawem? Czy może jest to całkowicie
    nielegalne? Co może mi grozić za coś takiego?

    z góry dziękuję

    --
    Piotr Czeszkiewicz

  • 2. Data: 2006-05-25 10:27:30
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4v5jk$63c$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Czeszkiewicz <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > opublikowania i nazwę gazety oraz link do oryginału pod skopiowanym
    > artykułem, to czy będzie to zgodne z prawem? Czy może jest to całkowicie

    Na pewno (niestety) legalnie da się to zrobić w prasie, radiu i
    telewizji. W przypadku strony internetowej mam wątpliwości.

    > Co może mi grozić za coś takiego?

    Konieczność zapłacenia autorowi.

    Nie możesz zwyczajnie poprosić o zgodę? Więc jeśli chcesz być w porządku
    (a nie tylko w zgodzie z prawem), to zamiast skopiowanego artykułu dawaj
    streszczenia.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.