  • Data: 2004-02-23 07:48:07
    Temat: Artykul w gazecie - prawa autorskie
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Wczoraj wpadl mi w rece Dziennik Baltycki (a moze to byl Glos Wybrzeza) nie
    mniej
    na ostatniej stronie byl wywiad z pania rzecznik policji (najprawdopodobniej
    ze slupska)
    ktora na pytanie: "Mam na dysku twardym filmy w formacie divx. Czy grozi mi
    za to kara?"
    odpowiedziala: "Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy o prawie autorskim (...)
    nie jest przestepstwem
    posiadanie sciagnietych z internetu filmow" (artykul mial tytul "My do
    komputera")
    Mysle sobie extra - skoro pani rzecznik tak twierdzi (a zakldadam ze ma ku
    temu podstawy)
    to skoro posiadanie filmow to i mp3 i innych wszelakich form zapisu obrazu i
    muzyki "sciagnietych z internetu"
    "trzymanych" na dysku twardym nie sa lamaniem praw autorskich...

    1. Czy pani rzecznik ma racje?
    2. Skoro ma racje - co z grami, oprogramowaniem itp. - rowniez sciagniete z
    internetu?
    3. Jesli jednak pani rzecznik nie ma racji - co wtedy powiem panom ktorzy
    zapukaja do mych drzwi mowiac:
    "My do komputera" - moge naiwnie powiedziec: "Ale wasza rzecznik
    powiedziala, ze mozna..."

    pozdro

    P.S. Art. 117. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej
    lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub
    nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.