  • 1. Data: 2009-04-19 19:10:15
    Temat: Anna Maria Wesołowska, Sąd Rodzinny
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Od jakiegoś czasu TVN zaczęła emitować te seriale 'sądowe'. Nie jestem
    prawnikiem, ale chciałbym się zapytać obecnych (i przyszłych) adeptów
    prawa o opinie na temat tych seriali. Nie chodzi mi warstwę fabularną,
    lecz profesjonalną - czyli przeprowadzenie postępowania przed sądem. Na
    ile te seriale poprawnie oddają procedury sądowe i z drugiej strony -
    pomijając oczywiście fabułę, na ile to co pokazują jest zgodne z
    praktyką polskich sądów?

    Z góry dziękuję za opinie.

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2009-04-19 19:17:30
    Temat: Re: Anna Maria Wesołowska, Sąd Rodzinny
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:
> [...]
    > ile te seriale poprawnie oddają procedury sądowe i z drugiej strony -
    > pomijając oczywiście fabułę, na ile to co pokazują jest zgodne z

    Pokazywane sprawy są gdzieś tam oparte na rzeczywistych przypadkach,
    więć rozstrzygnięcia jakie "zapadają" w telewizji są zapewne zgodne z
    rzeczywistymi. Natomiast procedura jest z konieczności pokazana z
    uproszczeniem i (znacznym) przyśpieszeniem.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-04-19 19:21:21
    Od: Michał <n...@a...internetu.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:
> [...]
    > ile te seriale poprawnie oddają procedury sądowe i z drugiej strony -
    > pomijając oczywiście fabułę, na ile to co pokazują jest zgodne z

    Mają tyle wspólnego z sądownictwem co filmy o Bondzie z pracą wywiadów.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 4. Data: 2009-04-19 19:26:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:

    > Mają tyle wspólnego z sądownictwem co filmy o Bondzie z pracą wywiadów.

    Faktycznie, wyrok w ciągu 1 dnia, wszyscy świadkowie obecni, DVD,
    telewizor na sali rozpraw, sprawny woźny - to się nie zdarza w polskich
    sądach :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-19 19:30:07
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:
    > wyrok w ciągu 1 dnia, wszyscy świadkowie obecni, DVD,
    > telewizor na sali rozpraw, sprawny woźny - to się nie zdarza w polskich
    > sądach :)

    Dokładnie to miałem na myśli mówiąc o uproszczeniach i przyśpieszeniu
    akcji:)

  • 6. Data: 2009-04-19 19:34:51
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał :

> [...]
    > rzeczywistymi. Natomiast procedura jest z konieczności pokazana z
    > uproszczeniem i (znacznym) przyśpieszeniem.

    Dodam, że osoba grająca postać tytułową jest sędzią Sądu Okręgowego
    w Łodzi i nazywa się Anna Wesołowska. :-)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Weso%C5%82owska

    Krystian

  • 7. Data: 2009-04-19 19:34:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Adam Kłobukowski napisał:
    [..]
    > pomijając oczywiście fabułę, na ile to co pokazują jest zgodne z
    > praktyką polskich sądów?

    Nic.
    To "serial" oparty na niemieckich realiach.

    pozdrawiam
    Arek

  • 8. Data: 2009-04-19 20:25:42
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Krystian Zaczyk pisze:

    > Dodam, że osoba grająca postać tytułową jest sędzią Sądu Okręgowego
    > w Łodzi i nazywa się Anna Wesołowska. :-)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Weso%C5%82owska

    Zgadza sie, a wszystkie przedstawione sprawy sa oparte na faktach. To
    samo tyczy sie programu W11 (gdzie udzial biora prawdziwi policjanci)
    czy detektywi

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2009-04-20 05:40:40
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    > Z góry dziękuję za opinie.
    >
    > Adam Kłobukowski

    Miałem zajęcia z prokuratorem i zawsze się wściekał na to, że (pomijając
    inne zastrzeżenia) w przedstawianych sprawach prokurator zawsze wychodzi na
    idiotę i jest czymś zaskakiwany ;)
    Pozdr.
    Gan

  • 10. Data: 2009-04-22 20:44:20
    Od: kam <...@...pl>

    Gan pisze:
    > Miałem zajęcia z prokuratorem i zawsze się wściekał na to, że (pomijając
    > inne zastrzeżenia) w przedstawianych sprawach prokurator zawsze wychodzi na
    > idiotę i jest czymś zaskakiwany ;)

    jedna z niewielu rzeczy odpowiadających rzeczywistości

    KG