  • 11. Data: 2004-05-13 12:10:40
    Temat: Re: Allegro ,umowa kupna sprzedazy
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Narazie wlasnie przyszla od niego kasa na konto, i szykuje sie do wyslania
    paczki.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 12. Data: 2004-05-13 12:12:56
    Od: "Paulina D" <i...@p...onet.pl>

    >Czy to znaczy ze sprzedając samochód za 800 zł nie ma z czego płacić
    >podatku?

    Formalnie nie ma takiego obowiązku wynikającego z cytowanej przeze mnie wyżej
    ustawy jednak musisz pamietać, że nie zarejestrujesz samochodu zanim nie
    opłacisz podatku od czynnosci cywilnoprawnych.

    W myśl artykułu 7 stawka podatku od sprzedaży innych praw majątkowych wynosi
    1%. Urząd Skarbowy na pewno pobierze podatek jak tylko złożysz stosowną
    deklarację.

    P.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2004-05-13 13:33:34
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    scx wrote:
    > Jacek23 się wziął i wyklepał:

    > Według przepisów naszego kochanego prawa każdą transakcję pomiędzy osobami
    > fizycznymi trzeba spisać i zgłosić w urzędzie skarbowym, i zapłacić od niej
    > podatek. Do kwoty 1000zł jest to 1%, powyżej 1000zł - 2%.
    > Jak się gościu upiera to proszę bardzo, ale żądaj od niego aby odesłał ci
    > podpisany przez niego egzemplarz umowy.

    PCC do kwoty 1000 zł się nie płaci.

  • 14. Data: 2004-05-13 13:34:26
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    scx wrote:

    > A to przepraszam za dezinformację, coś mi się popitoliło.
    > Czy to znaczy ze sprzedając samochód za 800 zł nie ma z czego płacić
    > podatku?

    Nie nie płaci się.

  • 15. Data: 2004-05-13 13:37:00
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Paulina D wrote:

    > Formalnie nie ma takiego obowiązku wynikającego z cytowanej przeze mnie wyżej
    > ustawy jednak musisz pamietać, że nie zarejestrujesz samochodu zanim nie
    > opłacisz podatku od czynnosci cywilnoprawnych.

    Buzdura. Jeżeli samochód było sprzedany za kwotę poniżej 1000 zł, to nie
    ma podatku PCC i nie ma takiego wymogu, więc skąd wzięłaś to swoje wynikanie

    > W myśl artykułu 7 stawka podatku od sprzedaży innych praw majątkowych wynosi
    > 1%. Urząd Skarbowy na pewno pobierze podatek jak tylko złożysz stosowną
    > deklarację.

    Na początku było o tuszu, potem o samochodzie, a ty tu nagle wyjeżdżasz
    z prawami majątkowymi.

  • 16. Data: 2004-05-13 13:58:48
    Od: "Paulina D" <i...@p...onet.pl>

    >Buzdura. Jeżeli samochód było sprzedany za kwotę poniżej 1000 zł, to nie
    >ma podatku PCC i nie ma takiego wymogu, więc skąd wzięłaś to swoje wynikanie

    Powiedz to pani w urzedzie kom przy Wiktorskiej w Warszawie.

    >Na początku było o tuszu, potem o samochodzie, a ty tu nagle wyjeżdżasz
    >z prawami majątkowymi.

    Pomyłka, miało być rzeczy ruchomych 2%

  • 17. Data: 2004-05-13 14:37:20
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Paulina D wrote:

    > Powiedz to pani w urzedzie kom przy Wiktorskiej w Warszawie.

    Pokaż jest ustawę i każ wejść na drzewo, albo niech jej to szef
    wytłumaczy, że jest niedouczona.

    > Pomyłka, miało być rzeczy ruchomych 2%

    No teraz się zgadza.

  • 18. Data: 2004-05-13 15:00:07
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    > Narazie wlasnie przyszla od niego kasa na konto, i szykuje sie do wyslania
    > paczki.

    spisanie umowy to twoj obowiazek, wzgledem prawa oczywiscie... sama
    transakcja allegro jest juz umowa wg regulaminu ktory przeczytales i
    zatwierdziles... jako uzytkownik allegro
    wiec mozesz tu odstapic od pisemnej umowy, niemniej jednak to ci "tylka nie
    uratuje" bowiem umowa jest wazna i stosuje sie do niej odpowiednie art
    kodeksu cywilnego - jestes odpowiedzialny za sprzedawany sprzet zgodnie z KC
    jak kazdy inny sprzedawca np w sklepie

  • 19. Data: 2004-05-13 15:53:25
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wald" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > spisanie umowy to twoj obowiazek,

    a niby dlaczego obowiązek? Do ważności takiej transakcji nie jest wymagana
    żadna szczególna forma - ew. pisemna ad probationem (dla celów dowodowych).

    seb

  • 20. Data: 2004-05-13 16:13:24
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    > a niby dlaczego obowiązek? Do ważności takiej transakcji nie jest wymagana
    > żadna szczególna forma - ew. pisemna ad probationem (dla celów
    dowodowych).

    przeciez nie moge sprzedaz sasiadowi konia czy szafy bez pisania
    jakiejkolwiek umowy wg prawa oczywiscie... chyba ze sie myle, na jakiejs
    podstawie ta sprzedaz mus sie odbyc, chyba ze umowa ustna wystarczy, ale to
    watpliwe dowodowo...

    transakcja w allegro to umowa cywilna dotyczaca sprzedazy przeprowadzona
    elektronicznie
    ??