  • 11. Data: 2010-04-20 16:31:59
    Temat: Re: Allegro - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 18:08, Arek wrote:

    > http://webinside.pl/news-6567-raport-e-handel-polska
    -2009.html

    > Wartość e-Handlu w Polsce - rozumianego jako wartość sprzedaży sklepów
    > internetowych oraz wartość sprzedaży na platformach aukcyjnych - wynosi
    > około 13 mld zł, z czego 6 mld zł przypada według raportu serwisowi
    > aukcyjnemu Allegro.pl.

    Jaki dominujacy, maja mniej niz 50% ;)

    Faktycznie, dysproporcje ogromne (skoro funkcjonuje kilka tysiecy sklepow).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2010-04-20 16:45:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tomasz Chmielewski pisze:
    > Jaki dominujacy, maja mniej niz 50% ;)
    > Faktycznie, dysproporcje ogromne (skoro funkcjonuje kilka tysiecy sklepow).

    O ile pamiętam to wg prawa unijnego dominujący jest od 30% :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 13. Data: 2010-04-20 17:05:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 17:23, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Gdzie w twoim zestawieniu np. merlin.pl?

    Przecież merlin.pl nie jest platformą do handlu przez internet. Oni
    sprzedają to, co oni chcą. Owszem, pewnie jak nam zależy, to można
    zainicjować negocjacje, ale to dwie oddzielne rzeczy.

    To tak, jakby porównywać targowisko ze szczękami, z Realem. W tym
    pierwszym właściciel zapewnia infrastrukturę, a każdy prowadzi sprzedaż
    we własnym zakresie. W tym drugim klient kupuje u Reala, załatwia
    reklamacje u reala itepe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-04-20 17:06:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 17:25, mvoicem pisze:

    > w/w statystyki mówią o aukcjach. A T.C. pytał się o handel w ogóle.

    Aukcje to tylko nazwa. Całkiem spory obrót Allegro to stoiska sklepowe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-04-20 17:07:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 18:45, Arek pisze:

    > O ile pamiętam to wg prawa unijnego dominujący jest od 30% :)

    Poza tym, w zakresie platformy do własnej sprzedaży, to oni mają z 90%
    pewnie albo więcej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-04-20 17:23:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.04.2010 19:06), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Aukcje to tylko nazwa. Całkiem spory obrót Allegro to stoiska sklepowe.

    Ale mimo wszystko jest to zestawienie platform aukcyjnych, a nie całego
    handlu internetowego.

    p. m.

  • 17. Data: 2010-04-20 17:33:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 16:09, Marian Pa?dzioch pisze:
    > Witam,
    > ostatnio w sieci jest g?o?no na ten temat:
    > http://tinyurl.com/y7239gp

    Jako aktywny użytkownik Allegro (kupujący) oświadczam, że omijam
    szerokim łukiem aukcje bez Płacę z Allegro. To jest naprawdę świetna
    opcja, która zdejmuje ze mnie ogrom pracy przy płaceniu. Jęczenie
    sprzedawców uważam za niestosowne, bo od czasu pojawienia się Płacę z
    Allegro zacząłem więcej kupować, bo jest mi łatwiej teraz kupić.

    Czego jeszcze mi bardzo brakuje, to łączenia zapłat za wiele zakupów w
    jedną płatność. Jak to dorobią, to będzie odlotowe.

    Generalnie ta opcja jest bardzo korzystna dla kupującego (wpłata od razu
    trafia do sprzedawcy, nawet jeśli to jest sobota/niedziela, a liczba
    operacji przy zakupie się zmniejsza) i myślę, że dla sprzedawcy również.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2010-04-20 17:51:50
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 19:05, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > pierwszym właściciel zapewnia infrastrukturę, a każdy prowadzi sprzedaż
    > we własnym zakresie. W tym drugim klient kupuje u Reala, załatwia

    Bo pytanie bylo o handel w internecie w ogole, nie o aukcje, platformy itp.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2010-04-20 18:49:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 19:51, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Bo pytanie bylo o handel w internecie w ogole, nie o aukcje, platformy itp.

    Pytanie było: ,,A w którym momencie allegro jest monopolistą?? ''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-04-20 18:53:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 19:23, mvoicem pisze:
    > Ale mimo wszystko jest to zestawienie platform aukcyjnych, a nie całego
    > handlu internetowego.

    Ale pozostały ,,handel internetowy'' to są własnościowe sklepy, bez
    możliwości wystawiania na nich własnego towaru lub z bardzo ograniczoną
    możliwością. W zakresie platform umożliwiających prowadzenie własnej
    sprzedaży Allegro ma bardzo znaczący udział i w sumie dobrze, bo w tej
    branży jest to korzystne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek