  • Data: 2008-07-05 13:21:39
    Temat: Allegro i ochrona danych osobowych
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    Mam kłopot, poniekąd z własnej winy, ale pomóżcie mi teraz pozamiatać
    ten bałagan.

    Miałem konto na Allegro, na którym świadomie złamałem regulamin i
    licytowałem w aukcji mojego kolegi. Powody nie istotne, stało się.
    Konto zostało zablokowane - słusznie! Nie chciałem się z nimi
    przepychać i założyłem nowe konto oraz osobne konto założyła sobie
    moja matka. Korzystamy z tego samego IP w domu, bo podłączeni jesteśmy
    wszyscy w domu do jednego rutera. Allegro po _2 latach_ nagle doszło
    do wniosku, że zablokuje wszystkie konta zarejestrowane na ten adres i
    jako powód podało niedozwolone korzystanie z wielu kont.

    Ja jestem winny, mnie mogą sobie blokować, poddać biczowaniu i co tam
    sobie chcą. Złamałem ich regulamin, ale nie widzę nigdzie bym złamał
    obowiązujące w Polsce prawo.

    Natomiast moja matka, na Allegro dokonała aż jednego zakupu i zaczęła
    udzielać się na ich forum, co stało się pewnie powodem całego
    problemu.

    Teraz jak mogę wymusić na Allegro rozwiązanie umowy i zaprzestanie
    przetwarzania danych osobowych:
    a) na swoim koncie
    b) na pozostałych kontach (konkretnie jednym)

    Ad. b.
    Gdy matka wystąpiła o rozwiązanie umowy to jej odpisali:
    "Informujemy, że konto o nazwie [tu nazwa konta] nie może zostać
    zamknięte. Osoba posługująca się tym kontem w przeszłości korzystała z
    Allegro w sposób niezgodny z przepisami prawa, Regulaminem Allegro lub
    obowiązującymi zasadami. Dlatego dane osobowe przypisane do tego konta
    zostaną zachowane w celu ustalenia odpowiedzialności i uniemożliwienia
    dalszego niedozwolonego korzystania z usług Allegro."

    Ani jedno zdanie z tego cytatu nie jest prawdą. Czy to oznacza, że
    prywatna firma w Polsce ma prawo zmuszać kogokolwiek do korzystania ze
    swoich usług? Prośba o przedstawienie jakichkolwiek dowodów
    "przestępczej" działalności skończyła się wymijającymi prośbami o to
    by ONA zalogowała się na MOJE stare konto (!!!!!!!!!!!!!!!) i
    wyjaśniała na nim moje sprawy. To chyba podżeganie do popełnienia
    przestępstwa polegającego na włamaniu się do konta innej osoby?

    Ad. a.
    Czy jako osoba fizyczna mam prawo w myśl ustawy o ochronie danych
    osobowych zażądać zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych
    oraz ich usunięcia z baz danych firmy Allegro (QXL Poland sp. z o.o.)?
    Czekam już na interpretację GIODO, ale to trochę potrwa, więc w między
    czasie pytam Was.

    Pozdrawiam!
    Tomek.