-
21. Data: 2008-02-25 19:42:39
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Dnia 25.02.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
> I jeszcze jeden cytat:
> "Jednym z istotniejszych zapisów omawianej ustawy jest możliwość
> odstąpienia od umowy zawartej na odległość - bez podania przyczyn - w
> terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy. Federacja Konsumentów
> interpretuje "wydanie", jako "dzień odbioru rzeczy przez klienta".
> Jednak dopiero praktyka sądowa wykaże, czy ta prokonsumencka
> interpretacja się przyjmie."
>
> Tak więc twierdzenie, termin liczy się od dnia wysłania jest mocno
> naciągane, nie jest poparte żadnym orzeczeniem sądu i w dodatku jest
> mocno wątpliwe, czy sąd faktycznie takie orzeczenie mógłby wydać. Moim
> zdaniem nie, należy przyznać rację poglądowi, że wydanie = odebranie
> przez klienta. Nie stoi to w sprzeczności z definicją wydania z kc, ta
> bowiem obowiązuje jedynie "w razie wątpliwości".
Naciągane jest twierdzenie, że liczy się od dnia odebrania. Na razie to
jest tak:
* za uznaniem terminu wysłania przemawia KC
* za uznaniem terminu odebrania przemawia tekst na stronie FK ;)
Ale nie mogę nie przyznać, że argument z pisemnym powiadomieniem o
możliwości zwrotu jest całkiem-całkiem. Z innej strony - jest nieżyciowy,
sprawia problem usługodawcom usług elektronicznych na przykład. A niczego
nie chroni, bo sprzedawca zawsze będzie mógł powiedzieć, że taką kartkę
włożył do paczki. Bo jak inaczej - poskładać, ofrankować i wysłać osobnym
poleconym? No nie przesadzajmy...
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
-
22. Data: 2008-02-25 20:29:36
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fpv2bo$mbc$1@news.onet.pl...
> Warunkiem biegu 10-dniowego terminu jest poinformowanie konsumenta na piśmie
> o możliwości zwrotu. Zatem poinformowanie takie może być złożone najwcześniej
> w momencie odbioru produktu przez konsumenta
nieprawda - sprzedawca moze wysłać zawiadomienie przed wysłaniem towaru
-
23. Data: 2008-02-25 22:05:36
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 25.02.2008 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
> Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> news:0534698b-2666-4830-88d6-2924d7cbff0f@d21g2000pr
f.googlegroups.com...
>>Nie ma takiej informacji na stronie.
> no to powie, że wkłada do każdej paczki
A jak powie, że włożył 100kzł?
--
Marcin
-
24. Data: 2008-02-25 22:09:16
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
gasper napisał(a):
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości news:fpv2bo$mbc$1@news.onet.pl...
>
>> Warunkiem biegu 10-dniowego terminu jest poinformowanie konsumenta
>> na piśmie o możliwości zwrotu. Zatem poinformowanie takie może być
>> złożone najwcześniej w momencie odbioru produktu przez konsumenta
>
>
> nieprawda - sprzedawca moze wysłać zawiadomienie przed wysłaniem towaru
Teoretycznie niby tak, ale jakoś nie widzę wielu chętnych do
wysyłania listem poleconym oświadczenia o możliwości odstąpienia, a
później drugim listem - samego produktu.
Pisałem bardziej o praktycznej stronie: to, że w aukcji, w mailu
będzie informacja o możliwości odstąpienia, to nie oznacza to, że
kupujący jest o tym skutecznie poinformowany. Liczy się forma pisemna, a
ta dojdzie do niego przesyłką, zazwyczaj wraz z produktem, choć
oczywiście może być osobno.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w
egzekucji -> http://www.kwm.net.pl
-
25. Data: 2008-02-25 22:09:40
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
Gotfryd Smolik news napisał(a):
> On Mon, 25 Feb 2008, Liwiusz wrote:
>
>> Warunkiem biegu 10-dniowego terminu jest poinformowanie konsumenta na
>> piśmie o możliwości zwrotu. Zatem poinformowanie takie może być
>> złożone najwcześniej w momencie odbioru produktu przez konsumenta
>> (tekst w aukcji, mail, nie jest uważany za formę pisemną).
>
>
> Wygląda rozsądnie.
> Tyle, że w takim układzie owa informacja musi być PODPISANA,
> skoro o formę pisemną idzie, right?
Tak uważam.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w
egzekucji -> http://www.kwm.net.pl
-
26. Data: 2008-02-25 22:33:19
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyj?? zwrotu towaru
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 25.02.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
> gasper napisa?(a):
>> U?ytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisa? w
>> wiadomo?ci news:fpv2bo$mbc$1@news.onet.pl...
>>> Warunkiem biegu 10-dniowego terminu jest poinformowanie konsumenta
>>> na pi?mie o mo?liwo?ci zwrotu. Zatem poinformowanie takie mo?e by?
>>> z?o?one najwcze?niej w momencie odbioru produktu przez konsumenta
>> nieprawda - sprzedawca moze wys?a? zawiadomienie przed wys?aniem towaru
> Teoretycznie niby tak, ale jako? nie widz? wielu ch?tnych do
> wysy?ania listem poleconym o?wiadczenia o mo?liwo?ci odst?pienia, a
> pó?niej drugim listem - samego produktu.
Allegro to raczej "na odległość" niż "poza lokalem" więc "..przy użyciu
środka porozumiewania się na odległość..". Kwestia dowodowa, rzecz jasne
otwarta, ale wymogu pisemności nie ma.
Poza tym nie rozumiem dlaczego to kiedy zostanie poinformowany (o ile
kiedy <= moment wydania) jest takie istotne. To warunek konieczny
rozpoczęcia biegu terminu ale nie warunek jedyny.
--
Marcin
-
27. Data: 2008-02-25 23:28:07
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyj?? zwrotu towaru
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Marcin Debowski pisze:
> Allegro to raczej "na odległość" niż "poza lokalem" więc "..przy użyciu
Czyli poza lokalem. Nie kombinuj.
-
28. Data: 2008-02-26 21:39:32
Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
W dniu 2008-02-25 11:06 Liwiusz pięknie wystukał/a:
> Przecież już Ci odpisałem na grupie alt.pl.allegro: produkt trzeba
> zwrócić (pocztą), a następnie zażądać zwrotu jego ceny.
Najlepiej z potwierdzeniem odbioru.
--
animka