  • 1. Data: 2008-07-22 20:40:11
    Temat: Alimenty
    Od: grzehorz <t...@t...pl>

    Czy ustalenie alimentów wymaga sprawy,
    czy wystarczy zgoda ojca i matki na jakąś kwotę?...
    Głównie chodzi o to, czy potrzeba składac pozew do
    sądu i pisac jaki to on jest zły i takie tam,
    bo innch podpowiedzi w necie cięzko się doszukać...

    Czy nie można poprostu napisać do sądu,
    że oboje się zgadzają na takie to a takie alimenty
    i po sprawie?

    Pozdrawiam.
    G.

  • 2. Data: 2008-07-23 08:28:42
    Temat: Re: Alimenty
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Jul 2008 22:40:11 +0200, grzehorz napisał(a):

    > Czy ustalenie alimentów wymaga sprawy,

    Jeżeli nie osiągniecie kompromisu - to tak, sąd

    > czy wystarczy zgoda ojca i matki na jakąś kwotę?...

    Hmm... czyjego ojca i matki? ;P
    Obowiązek alimentacyjny nie dotyczy tylko łożenia na dzieci - są także inne
    sytuacje kiedy przysługują alimenty.

    > Czy nie można poprostu napisać do sądu,
    > że oboje się zgadzają na takie to a takie alimenty
    > i po sprawie?

    Od kiedy to jest obowiązek składania pozwu o alimentowanie?

  • 3. Data: 2008-07-23 08:45:47
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ...póki co płać na dziecko i miej na to dowód, najlepiej przelew
    bankowy z tytułem typu "na dziecko"
    pzdr.

  • 4. Data: 2008-07-23 21:16:36
    Od: grzehorz <t...@t...pl>

    Mamo! A Herald to pisze:

    > Jeżeli nie osiągniecie kompromisu - to tak, sąd

    Kompromis jest.

    > Hmm... czyjego ojca i matki? ;P
    He, he... No dziecka...

    > Obowiązek alimentacyjny nie dotyczy tylko łożenia na dzieci - są także
    > inne sytuacje kiedy przysługują alimenty.

    W to narazie nie wnikam...

    > Od kiedy to jest obowiązek składania pozwu o alimentowanie?

    Hmm...
    No to ja właśnie nie wiem, jak to załatwiać się powinno... :|

    Pozdrawiam
    G.

  • 5. Data: 2008-07-24 00:31:13
    Od: " Ania" <p...@g...pl>

    Piszesz pozew do sądu o przyznanie alimentów. Ja miałam identyczna sytuację.

    Piszesz,że chcesz taką i taka kwotę i że oboje wyrażacie na nia zgodę.
    Idziecie do sądu i podpisujecie tzw. ugodę, która ma taką wartość jak wyrok
    sądu. Trwa to ok 3 minut i po sprawie.
    Sąd nie zadaje żadnych dodatkowych pytań poza tym, czy wyrażacie zgodę na
    taką kwotę

  • 6. Data: 2008-07-24 08:40:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 00:31:13 +0000 (UTC), Ania napisał(a):

    > Piszesz pozew do sądu o przyznanie alimentów.

    Przeciwko sobie?

> [...]
    > sądu. Trwa to ok 3 minut i po sprawie.
    > Sąd nie zadaje żadnych dodatkowych pytań poza tym, czy wyrażacie zgodę na

    Po co w takim układzie angażować sąd do tego???????

  • 7. Data: 2008-07-24 11:05:42
    Od: kam <...@...pl>

    Herald pisze:
    > Po co w takim układzie angażować sąd do tego???????

    żeby w razie czego mieć tytuł egzekucyjny

    KG

  • 8. Data: 2008-07-26 11:42:55
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Ania napisał(a):
> [...]
    > sądu. Trwa to ok 3 minut i po sprawie.
    > Sąd nie zadaje żadnych dodatkowych pytań poza tym, czy wyrażacie zgodę na

    Ale to chyba nie do końca na temat. Tak jak pisałem osoba ma zasądzone
    alimenty i co z tego. Przeczytaj sobie post jeszcze raz.

    Przemek