  • 51. Data: 2013-02-01 06:59:10
    Temat: Re: Agresja w szkole - prosba o pomoc w interpretacji
    Od: <news>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" napisał:
    > Jedno i drugie zdarzenie wymaga zgloszenia - roznica taka, ze jesli
    > zglosisz kopanie nauczyciela to nawet jesli nauczyciel
    > nie wyrazi zgody to postepowanie wyjasniajace jest
    > rozpoczynane - czyli BEZ WNIOSKU POKRZYWDZONEGO
    > np. zglasza dyrektor szkoly. Jesli nauczyciel kopie ucznia to
    > uczen/rodzice/opiekun prawny/przedstawiciel ustawowy moze
    > to oczywiscie zglosic ale jesli osoba poszkodowana

    Przecież sam pisałeś że: "Jesli spelnia przeslanki wspomnianych art. o
    niebezpieczenstwie utraty
    zdrowia/zycia i innych", czyli jeśli nauczyciel kopnie dziecko i to
    kopnięcie nie spełnia owych przesłanek (albo sąd uzna ze nie spełnia) to
    nauczyciel jest bezkarny prawda?

    Jeszcze mnie interesuje co grozi nauczycielowi za kopnięcie dziecka a co
    grodzi uczniowi za kopnięcie nauczyciela?

  • 52. Data: 2013-02-01 11:23:26
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    No i wczoraj bylo zebranie. Efekty takie jak sie spodziewalem czyli:

    1. nie liczac nas i 2-3 rodzicow cala reszta glowy spuszczone i zero
    odwagi, zeby cokolwiek powiedziec

    2. ojciec duszonej dziewczynki nawet nie wspomnial o sprawie, a gdy my
    wywleklismy ten watek to prawie schowal sie pod lawke

    3. dyrekcja prosi nas o cierpliwosc i jakie to biedne dziecko i w ogole,
    ze nas rozumie i sama by tak postapila jednak to biedne dziecko
    aaa.a...... duzo epitetow, malo konkretow.

    4. babcia zostala prawnym opiekunem - huraaaaaaa - wreszcie bedzie mozna
    kogos scigac :)

    5. dziecko bierze udzial w 6 terapiach zajeciowych - zawsze to cos

    6. udalo nam sie wynudzic obecnosc na lekcjach dodatkowego nauczyciela
    dla tego dziecka - nie wspomagajacego bo to nie szkola integracyjna ale
    zawsze cos (pedagog, vice-dyr lub dyr) - zobowiazaly sie przychodzic na
    lekcje. szkoda mi troche pani wychowawczyni bo bedzie miala wieczna
    hospitacje...

    7. babcia na koniec powiedziala, ze musi tylko wytrzymac do konca roku a
    potem wnuczka zabiera bo nie bedzie chodzil z TAKIMI dziecmi do klasy...

    tyle, zobaczymy co bedzie dalej. to normalne, ze rodzicom brakuje jaj,
    zeby stawac w obronie wlasnych dzieci?

    --
    jarek

  • 53. Data: 2013-02-01 12:01:32
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-01 06:59, news pisze:

> [...]
    > zdrowia/zycia i innych", czyli jeśli nauczyciel kopnie dziecko i to
    > kopnięcie nie spełnia owych przesłanek (albo sąd uzna ze nie spełnia) to

    Ale to chyba nie jest wyjatkiem, ze jesli prokurator/sad uzna, ze jakis
    tam czyn nie nosi znamion przestepstwa/wykroczenia to nie wszczyna sie
    stosownego postepowania. Nijak ma sie tutaj czy to
    uczen/nauczyciel/kierowca etc...

    > Jeszcze mnie interesuje co grozi nauczycielowi za kopnięcie dziecka a co
    > grodzi uczniowi za kopnięcie nauczyciela?

    Nie mam pojecia. Mysle, ze przypadki rozpatrywane sa jednostkowo bez
    uwzglednienia poprzednich 'precedensow'.

    Natomiast faktem jest, ze np. kopniecie policjanta z pewnoscia bedzie
    bardziej "ukrarane" niz kopniecie kogos, kto nie jest funkcjonariuszem
    publicznym. Natomiast jesli policjant kogos kopnie to zapewne bedzie
    rowniez zupelnie inne postepowanie.
    Osobiscie nie dziwi mnie fakt, ze pewne zawody etc. sa objete
    "szczegolna" ochrona - ma ona dzialac prewencyjnie jak sadze.
    Nie mozemy dopuscic do sytuacji, ze np. zatrzymywana przez policje osoba
    rzuca inwektywami w funkcjonariusza, zle oceniony uczen obraza
    nuczyciela etc. Zatrzymanie/ocenianie etc. wynika wprost w wykonywanych
    przez te osoby funkcji i czesto narazaja sie na przerozne sytuacje.

    PS. watek o kopiacym nauczycielu jest ciekawy - spotkalo Cie to? Rozwin
    jak sprawa sie potoczyla.

    --
    jarek

  • 54. Data: 2013-02-01 12:07:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.02.2013 11:23, Jarek Pudelko pisze:

    > 7. babcia na koniec powiedziala, ze musi tylko wytrzymac do konca roku a
    > potem wnuczka zabiera bo nie bedzie chodzil z TAKIMI dziecmi do klasy...

    "Takimi" czyli jakimi? Które nie potrafią się zebrać i wspólnie łobuzowi
    manta spuścić? ;->

    Że niby z takimi mięczakami zadawać się nie będzie? ;->

    (na wszelki wypadek zaznaczam, że lubię sarkazm)

  • 55. Data: 2013-02-01 13:10:11
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > to normalne, ze rodzicom brakuje jaj,
    > zeby stawac w obronie wlasnych dzieci?

    Zmartwię Cię - normalne.
    "Moim" klasowym zabrakło jaj, żeby przypomnieć dyrektorowi, że 10 stopni na
    plusie w klasie to jednak nie jest dobra temperatura dla zerówkowiczów.
    I żeby wymusić zmianę zachowania* na nauczycielu - psychopacie, spadku po
    poprzedniej komunie.

    To przyzwyczajaj się.

    A babci i wnusiowi krzyżyk na drogę.

    *terror psychiczny, wyzwiska, poniżanie dzieciaków, grożenie.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 56. Data: 2013-02-01 14:52:46
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-01 11:23, Jarek Pudelko pisze:
    > ...] to normalne, ze rodzicom brakuje jaj,
    > zeby stawac w obronie wlasnych dzieci?
    To zależy od charakteru rodzica, zamożności, wykształcenia i godności .

    Takie dwie skrajności.

    Z mojego doświadczenia, w klasie zawsze znajdzie się jeden lub dwóch
    rodziców co bez względu na okazję zawsze będą mieli pretensje do szkoły
    i nauczycieli. Aż czasami przykro słuchać. Z politowaniem na takich
    patrzę, a jednego ostatnio rodzica to sam postawiłem do pionu,
    (gimnazjum) ponieważ miał pretensje do nauczyciela za to że dodatkowa
    godzina z matmy dla dzieci które chcą się podciągnąć jest o godz 7:15 a
    nie po lekcjach.
    Bo on musi przez całe miasto jechać i dzieciaka bardzo wcześnie z łózka
    ściąga. Nie bierze matoł pod uwagę tego, że ta lekcja dodatkowa jest
    nieobowiązkowa i nie płaci za nią. A podejrzewam że i nauczyciel robi to
    za darmo z dobrego serca.

    Są rodzice ubodzy, skromni, (a jest ich duży procent), którzy zalegają z
    jakimiś opłatami, korzystają z ulg itp. A ich dziecko "orłem" w szkole
    nie jest. Więc oni nie mają odwagi się odzywać. Nie będą szkole bruździć
    i działać na jej niekorzyść, nawet w sytuacji gdy dotyka ich dzieciaka
    jakaś przykrość. Tu rola rodzica (przewodnika klasowego) ich
    reprezentować o ile zaistnieje taka potrzeba.

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 57. Data: 2013-02-01 15:08:45
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-01 14:52, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > jakaś przykrość. Tu rola rodzica (przewodnika klasowego) ich
    > reprezentować o ile zaistnieje taka potrzeba.

    Zapewne masz racje - pytanie tylko czemu mialem wrazenie, ze (pomimo
    tego iz jestesmy pewni swoich racji, problem widzi rowniez wychowawczyni
    i rodzice pyskujacy tylko w szatni) przez ten brak poparcia wyszlismy na
    stuknietych awanturnikow, ktorzy znalezli sobie kozla ofiarnego i
    szukaja dziury w calym. I nawet jesli odbywalo sie to przy milczacym
    popraciu reszty klasy to obraz wlasnie tak wygladal...

    --
    jarek

  • 58. Data: 2013-02-01 21:02:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek Pudelko wrote:

> [...]
    > kozla ofiarnego i szukaja dziury w calym. I nawet jesli odbywalo sie
    > to przy milczacym popraciu reszty klasy to obraz wlasnie tak

    ludzie są generalnie z lekka dziwni...

  • 59. Data: 2013-02-01 23:54:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > rodzicom brakuje jaj, zeby

    Gdzie tam "rodzicom".
    To ci sami ludzie, którzy są prześladowani np. przez spółdzielnię.
    Ich własną sp-nię.

    > stawac w obronie wlasnych dzieci?

    ...pieniędzy i siebie samych. Mniej więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2013-02-02 09:06:40
    Od: <news>

> [...]
    > to nie wszczyna sie stosownego postepowania. Nijak ma sie
    > tutaj czy to uczen/nauczyciel/kierowca etc...

    Ale jeśli uczeń kopnie nauczyciela to chyba sąd nie musi uznawać czy to
    spełnia znamiona wykroczenia/przestępstwa, tylko z automatu niem jest:(

> [...]
    > funkcjonariuszem publicznym. Natomiast jesli policjant kogos
    > kopnie to zapewne bedzie rowniez zupelnie inne postepowanie.

    Z kopnięciem policjanta będzie dokładnie jak z nauczyciela, czyli nauczyciel
    i milicja może bezkarnie kopać ucznia a uczeń ich nie może:(

    > Osobiscie nie dziwi mnie fakt, ze pewne zawody etc. sa objete "szczegolna"
    > ochrona - ma ona dzialac prewencyjnie jak sadze.

    To ma działać jedynie jako ochrona bandyty, bo prawo chroni jedynie
    przestępców, złodziei i bandytów a karze niewinnego obywatela co to miał
    czelność się przed bandytą bronić:(

> [...]
    > uczen obraza nuczyciela etc. Zatrzymanie/ocenianie etc. wynika
    > wprost w wykonywanych przez te osoby funkcji i czesto narazaja

    Nie można dopuścić żeby za to samo jednego karano a innego nagradzano!

    > PS. watek o kopiacym nauczycielu jest ciekawy - spotkalo
    > Cie to? Rozwin jak sprawa sie potoczyla.

    Nie, ale w życiu nie słyszałem żeby ukarano nauczyciela kopiącego ucznia a
    odwrotnie owszem. Z własnego doświadczenia znam tylko sytuację że w mojej
    szkole jakiś nauczyciel wyżywał się na uczniu (nie wiem jak) i jego rodzić
    odwiedził go w gabinecie dyrektora i tak go je***ł że połamał mu szczękę w
    kilku miejscach a grono pedagogiczne w ekspresowym tempie opuściło gabinet
    pozostawiając na podłodze żółte ślady:) Oczywiście ukarany został rodzic a
    nauczyciel nie:(