  • 41. Data: 2010-09-10 13:44:13
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > Nie musisz zgłaszać.

    Wiesz, to telefon firmowy. Mam tam masę kontaktów do ludzi -
    klientów, często ich prawatne telefony.
    Z imieniem i nazwiskiem, ba czasem z adresem. Przetwarzam regularnie,
    za każdym razem jak chcę gdzieś zadzwonić.
    Często go podpinam do kompa, synchronizuję, a soft ma opcję
    zarządzania baza kontaktów.

    W dodatku telefon na firmę, której jestem współwłaścicielem.

    Teraz napisz dlaczego niby nie musze zgłaszać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2010-09-10 14:03:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-09-10 14:35, witek pisze:
    [..]
    > ale telefon ci juz nie przeszkadza

    Nigdzie nie mówiłem, że nie przeszkadza.
    JAKIEŚ dane osobowe mogą być podpięte pod numer.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 43. Data: 2010-09-10 14:09:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6d2ut$mui$1@node1.news.atman.pl animka
    <a...@t...nie.ja.wp.pl> pisze:

    > Adres IP jest daną osobową i jako taka nie może być zbierany oraz
    > przetwarzany bez zgody osoby, której dotyczy - do takiego wniosku doszli
    > sędziowie szwajcarskiego Sądu Federalnego, wydając wyrok w sprawie Préposé
    > fédéral a la protection des données et a la transparence (PFPTD, urząd
    > zajmujący się ochroną danych osobowych) przeciwko firmie Logistep -
    > informuje TorrentFreak.
    > http://di.com.pl/news/33613,0,Adres_IP_to_dana_osobo
    wa_i_musi_byc_chronion
    > y.html
    No i cóż stąd? To jest szwajcarskie orzeczenie na podstawie szwajcarskiego
    prawa.
    Każdy kraj ma swoje głupoty prawne.
    Przysługuje zresztą jeszcze skarga do Strasburga, bo Szwajcaria podpisała i
    ratyfikowała konwencję.
    A w głupiej Polsce to mało takich kuriozów? Np. list 2 razy awizowany
    uznawany za doręczony ze wszystkimi tego skutkami, chociaż wcale doręczony
    nie jest?

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2010-09-10 14:10:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Mam na myśli serwer, któremu przydano adres np. www.massai.pl.

    --
    :-) Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 45. Data: 2010-09-10 14:12:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6d3si$f2j$1@node2.news.atman.pl Bartosz
    <l...@a...pl> pisze:

    > Mając czyjeś IP publiczne często można wydobyć wszystkie dane osobowe
    > łącznie z adresem o danej osobie.
    Masz IP komputera z którego napisałem tego posta, wydobądź moje dane
    osobowe,
    lamerze.

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2010-09-10 14:22:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6d5hh$tva$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > GIODO twierdzi co innego:
    > http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/2258/j/pl/
    GIODO nie jest źródłem prawa, ani nawet sądem, a jedynie instancją
    opiniodawczą.
    Ponadto dostęp do danych osobowych klienta providera na podstawie IP oraz
    daty i czasu dostępu możliwe jest tylko dla niego (no i uprawnionych organów
    w przypadkach prawem określonych).
    Ustawa mówi o osobie _możliwej_ do zidentyfikowania przy rozsądnym nakładzie
    środków.
    A jednak sformułowania typu "Jarosław W., syn byłego prezydenta RP" albo
    "Maciej Z., syn znanego dziennikarza motoryzacyjnego" jakoś jej nie łamią,
    prawda? ;)

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2010-09-10 14:29:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-10 15:16, Użytkownik szerszen napisał:

    > no wiec jak nie kazdy i nie bez wysilku, to w mysl polskiej ustawy nie
    > jest to dana osobowa, proste jak konstrukcja cepa
    >
    > art. 6
    > 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
    > jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    Tradycyjnie złe bo niejednoznaczne sformułowanie.
    Teraz potrzeba sądu aby ustalił czy dysponowanie określona wiedzą
    i umiejętnościami oraz włożenie w czynność jakiegoś czasu i
    jakiegoś wysiłku w ustalenie zezwala na uznanie tej danej jako
    danych osobowych. :-)

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-09-10 14:32:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-10 15:17, Użytkownik szerszen napisał:

    > a skad te rewelacje?

    Z faktu ciągłego wzrostu ilości fotoradarów.
    Gdyby nie działało ich liczba nie wzrastała by.
    To że jakiś mały procent populacji potrafi to obejść nie
    wpływa znacząco na statystykę przychodów z tych fotoradarów.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2010-09-10 14:53:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6dasc$g0g$2@node2.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Przy czym żaden problem wprowadzić przepis zobowiązujący
    > właściciela komputera do poinformowania odpowiednie służby
    > komu komputer w danym terminie udostępniał.
    Tak ci się tylko wydaje.
    Przykład: router, NAT, za nim kilka-kilkanaście-kilkadziesiąt komputerów i
    brak kontroli dostępu, która nie jest przymusowa.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2010-09-10 14:55:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrni8kb9c.35f.januszek@gimli.mierzwiak.com januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Z adresem IP jest podobnie bo on pozwala ustalić Operatora, który może
    > wskazać Abonenta łącza... ;)
    Nie może.
    Albo musi ( w prawem określonych przypadkach) albo mu nie wolno (jeśli
    wspomniane okoliczności nie zachodzą).

    --
    Jotte