  • 51. Data: 2018-03-16 06:17:56
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 21:08:27 +0100, Animka napisał(a):

    > Kiedys ludzie byli głupsi, bardziej naiwni i lecieli na pocztę
    > rejestrować radioodbiorniki i tv.

    A takie BBC jezdzilo samochodami pomiarowymi i szukalo kto odbiera i
    nie placi :-)

    A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony, i
    rejestracja od chwili zakupu :-)

    J.

  • 52. Data: 2018-03-16 06:23:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 19:12:09 +0100, z napisał(a):

    > O widzisz.
    > I tu można zadać pytanie dlaczego kasta sędziowska i prawnicza może się
    > oprzeć naciskom teraźniejszej władzy a wszelekaiej maści redaktorzyny
    > nie mogą i włażą w tyłki politykom> ;-)
    >
    > A może to błędne założenie i zawsze tak będzie. Jedyne systemowe
    > rozwiązanie to pozbyć się państwowych sądów i sprywatyzować jak
    > wszystko? ;-)
    > To jak to jest?

    Prywatyzacja wymiaru sprawiedliwosci ... dziala ... nie rob sasiadowi
    co tobie niemile, bo on ma kalasza ... mam i ja :-)

    > No właśnie. Wolne media?
    > Kto im da i czego będzie chciał w zamian? ;-)

    > Duża firma w sensie korporacja i jakieś zasady może jeszcze moralne
    > moralne?
    > Nie rozśmieszaj... :-)

    Ekonomiczne a nie moralne.
    Korporacja musi poprzec obie partie, zeby potem moc doic niezaleznie
    od wyniku wyborow :-)

    J.

  • 53. Data: 2018-03-16 08:12:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 06:23, J.F. pisze:

    > Ekonomiczne a nie moralne.
    > Korporacja musi poprzec obie partie, zeby potem moc doic niezaleznie
    > od wyniku wyborow :-)
    >
    > J.

    Obecnie korporacje już nawet nie potrafią ekonomicznie długofalowo
    myśleć. liczy się spekulacja i zarobek tu i teraz a po nas choćby potop

  • 54. Data: 2018-03-16 08:18:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-15 o 20:48, Animka pisze:

    > Tak jak Gomułka. Były kiedys takie głosniczki nazwane szczekaczkami i
    > wisiały w chyba każdym domu. Gomułka nadawał. Darmowe było-bez abonamentu.

    Przypomnij Animko czy za poprzedniej kadencji za PO kiedy gendery i inne
    neoliberalne ideologie panoszyły się w publicznej tv czy też miałaś
    takie radykalne o niej zdanie.

  • 55. Data: 2018-03-16 08:28:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-15 o 20:47, Shrek pisze:
    > Kłamią... trudno. Ale skutek ich kłamstwa jest taki, że nie jest to
    > podatek. Co z kolei ułatwia obywatelom lecenie w chuja z państwem bo
    > jednak listonosz to nie skarbówka.

    A zdajesz sobie sprawę że zaległości w płaceniu tego "nie podatku" są
    zajmowane z emerytur i normalnie windykowane?

    Widzę że mało wiesz a tym temacie

    > Nie trzeba - po pierwsze można nie mieć odbiornika. Po drugie można "nie
    > mieć" odbiornika, po trzecie można korzystać z odbiornika babci.

    A wiesz co jest odbiornikiem wg przepisów?

    > A co ma do tego głos mniejszości i równouprawnienie czy demokracja?

    Np. taka gejowska mniejszość nie mogłaby się przebić do świadomości
    publicznej bo nikt ze sponsorów nie widziałby w tym interesu.
    Taki przykład bo to nie moja bajka a jakże ostatnio interesująca ;-)

    > Bo mi to zwisa - jak już pisałem nie mam odbiornika. Serio. A gdybym
    > miał to bym "nie miał". Problem zupełnie nieistorny w porównaniu z
    > innymi aspektami tego wyboru.

    Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

    > Zresztą - państwo też ma to w dupie. Gdyby chciało ukrócić piracenie TVP
    > to by ją zaKODowali;) Po prostu kurski tak "ograniczył" wydatki, że
    > skończyła się kasa. A i tak nic z tym nie zrobią, bo to temat zastępczy.

    Mylisz przyczyny ze skutkami. Kasy nie ma bo nie płacisz kłamiąc że nie
    masz odbiornika.
    Prawo jest złe bo nie potrafi od Ciebie tego wyegzekwować ale to się
    może zmienić.
    Co nie zmienia faktu że lepiej żebyś się nie przyzwyczajał do
    niepłacenia podatków.
    Taka rada z dobrego serca :-)

  • 56. Data: 2018-03-16 08:41:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 08:28, z pisze:

    > A zdajesz sobie sprawę że zaległości w płaceniu tego "nie podatku" są
    > zajmowane z emerytur i normalnie windykowane?
    >
    > Widzę że mało wiesz a tym temacie

    Są windykowane jak każdy inny dług. Nie ma w tym nic specjalnego.

    > A wiesz co jest odbiornikiem wg przepisów?

    Wiem. Projektor nie jest.

    > Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

    Znaczy, że co? Mam się w wyborach kierować tym czy zlikwidują abonament
    a nie na przykład trójpodział władzy czy konstytucję? Zresztą do mojej
    postawy obywatelskiej możesz się odwoływać do woli - nikt ci nie
    odpowie, bo obecną władzę uważam za okupanta. Choć muszę przyznać, że
    masz ciekawą definicję postawy obywatelskiej.

    > Mylisz przyczyny ze skutkami. Kasy nie ma bo nie płacisz kłamiąc że nie
    > masz odbiornika.

    Następny po Trybunie mądry. Przeczytałeś co ci napisałem? Ja naprawdę
    nie mam odbiornika (choć przyznaję, że jakbym miał to bym ten fakt
    ukrywał). Zresztą przed kurakiem jakoś im kasy nie brakło. Myślisz, że
    wcześniej płacili i teraz na złość przestali?

    > Prawo jest złe bo nie potrafi od Ciebie tego wyegzekwować ale to się
    > może zmienić.

    Serio - prawo jest złe, bo nie potrafi wyegzekwować ode mnie
    nieniależnej opłaty za nieistniejący odbiornik?

    > Co nie zmienia faktu że lepiej żebyś się nie przyzwyczajał do
    > niepłacenia podatków.

    Przecież ci piszę, że to nie jest podatek i że ja nie mam odbiornika.

    Shrek

  • 57. Data: 2018-03-16 08:44:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 08:28, z pisze:

    > Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

    skoro nie może mieć nic do powiedzenia w kontekście pożytkowania tych
    pieniędzy, to obywatelska postawa tu nie ma nic do rzeczy. Dla mnie
    dobrym przykładem obywatelskiej postawy były podatki lokalne (takie
    nasze "klimatyczne") na Bawarii. Tam właściciele pensjonatów
    uczestniczyli w decydowaniu na co będą zebrane w ten sposób pieniądze
    przeznaczane, dodatkowo każdy płacący dostawał odpowiednie
    potwierdzenie, które pozwalało mu w okresie pobytu na korzystanie z ulg
    w opłatach na korzystanie z infrastruktury. Więc podejście win-win jak
    widać postawy obywatelskie kształtuje. Co mamy u nas "Płaćcie, bo
    potrzebujemy, nie oglądacie, nie istotne, nie podoba się, nie istotne" -
    to raczej nie nastraja do płacenia. Dodatkowo sposób opłat, wybrano
    najgorszy z możliwych. Jak nowelizowano lata temu ustawę, były
    propozycje od telewizji cyfrowych i większych kablówek, że mogą zbierać
    abonament zamiast poczty, no ale wtedy poczta potrzebowała dobrej umowy,
    bo chyba chciano ją prywatyzować, więc tak na prawdę z tej opłaty to
    głównie poczta korzysta...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 58. Data: 2018-03-16 08:59:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 08:41, Shrek pisze:
    > Przecież ci piszę, że to nie jest podatek i że ja nie mam odbiornika.

    Zapewne też samochodu nie posiadasz ani innych rzeczy które można
    posiadać :-)

  • 59. Data: 2018-03-16 09:19:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 08:59, z pisze:

    > Zapewne też samochodu nie posiadasz ani innych rzeczy które można
    > posiadać :-)

    Posiadam samochód - tu mnie masz, gorzej - na firmę, więc na pewno
    kombinuję z podatkami;) Jutro zepsuję antenę, bo i tak nie używam i
    słucham w nim mp3. A reszta - naprawdę nie mam. Amplituner kupiłem za
    grosze z uszkodzoną głowicą, bo mi właśnie tylko do kina domowego był
    potrzebny. Ja wiem, że wam ciężko uwierzyć, że ktoś może nie mieć
    telewizora, ale to coraz popularniejsze rozwiązanie. Po co miałbym
    oglądać oglądać ojca mateusza czy taniec ze zjebami jak można mieć netfixa?

    Shrek

  • 60. Data: 2018-03-16 09:41:49

    W dniu 2018-03-16 o 09:19, Shrek pisze:
    > Posiadam samochód - tu mnie masz, gorzej - na firmę, więc na pewno
    > kombinuję z podatkami;)

    Żałosny jesteś. Nagle się okazuje że kupujesz specjalnie uszkodzone
    sprzęty... I to kino domowe to na projektorze oczywiście albo na wielkim
    37" monitorze... Też używane z lombardu? :-)

    PS. A zdajesz sobie sprawę że jak na firmę to powinieneś płacić za każdą
    sztukę? :-)