  • 31. Data: 2008-01-06 17:13:26
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:flr1cm$ntf$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Oczywista oczywistość. Przyznaję rację: za kartę TV jedynie włożoną do
    > peceta nie musisz płacić.
    O matko, ale ulżyło mi... ;)))

    > Potrzebny jest jeszcze dysk twardy,
    > karta graficzna, klawiatura lub myszka no i monitor. A, jeszcze system
    > operacyjny.
    Oj, cienkiś w te klocki Piotrze, weź zbastuj lepiej...

    > Ustawowej definicji nie ma.
    To skandal!!
    Zrób z tym coś!

    > Zdroworozsądkowa to taka, że włączam,
    > wybieram kanał i oglądam.
    My tu o prawie. Nie o zdrowym, czy chorym rozsądku.

    > Przy czym włączyć to także włożyć wtyczkę do
    > gniazdka i podłączyć antenę, a wybrać kanał - nastroić, itp.
    > W przypadku
    > karty TV widzę jeszcze jedną czynność - uruchomić program ją
    > obsługujący. Niestety uważam że to nadal będzie natychmiastowy odbiór.
    Ale my tu o prawie, nie o tym co uważasz...

    > Oczywiście możesz mieć inne zdanie.
    Naprawdę???
    Cholera, bałem się, że nie...

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2008-01-06 17:25:57
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jacek Soltysik wrote:

    > Ustawa z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych wyraźnie
    > podaje, że to KRRiTV ustala wysokość abonamentu.

    A szczególnie jej art. 3 ust. 1.

    > 17 maja 2007 KRRiTV wydało

    Wydała, jeśli już.

    > rozporządzenie w sprawie wysokości opłat w 2008r.

    ... które to opłaty Rada obliczyła dokładnie tak jak jej kazano w
    Ustawie, oraz zastosowała ustawowe uprawnienie do stosowania niższej
    opłaty. Gdyby Rada nie wydała tego rozporządzenia, obliczyć musiałbyś
    sobie sam - ot taka różnica.

    Jedyne co rada może zrobić, to określić zniżki/niższe opłaty, ale tylko
    w zakresie w jakim pozwala jej na to Ustawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 33. Data: 2008-01-06 17:31:40
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > A szczególnie jej art. 3 ust. 1.

    > Wydała, jeśli już.

    no to dużo zmienia, teraz już wszystko jasne!

> [...]
    >
    > Jedyne co rada może zrobić, to określić zniżki/niższe opłaty, ale tylko
    > w zakresie w jakim pozwala jej na to Ustawa.

    no czyli rada ustala wysokość opłat, jednak nie mogę one być wyższe niż
    to co jest w ustawie.

  • 34. Data: 2008-01-06 17:33:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek Soltysik pisze:

    > tylko, że radio w samochodzie jest urządzeniem niezależnym do samochodu
    > w przeciwieństwie do *wbudowanego* radia w telefon.

    Ostatnio widziałem samochód, w którym funkcja radioodbiornika była jedną
    z ostatnich wymienionych w funkcjach panelu sterowania: nawigacja,
    kamera z tyłu, stacja meteo, odtwarzacz MP3/MP4/MPEG itd itp.
    Wymontowanie takiego panela to pozbawienie wielu funkcji takiego
    samochodu ;) Więc nie mów, że można.

    M.

  • 35. Data: 2008-01-06 18:22:40
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jacek Soltysik wrote:

    > no czyli rada ustala wysokość opłat, jednak nie mogę one być wyższe niż
    > to co jest w ustawie.

    Nie zmienia to faktu, że ustawa nie daje Radzie prawa do decydowania co
    jest a co nie jest odbiornikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 36. Data: 2008-01-07 00:22:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 06 styczeń 2008 17:36
    (autor Jacek Soltysik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <flr01r$rsp$1@achot.icm.edu.pl>):

    > żeby oglądać TV musisz zainstalować oprogramowanie i je skonfigurować.
    > ciekawe.

    Ano ciekawe. Tylko że robi to za mnie sprzedawca. Ale co to zmienia? Mam
    wrażenie, że się nie rozumiemy, co zresztą potwierdzają słowa Jarka:

    > Samo zapakowanie tunera do peceta nie czyni go odbiornikiem gotowym do
    > natychmiastowego odbioru programu.

    I owszem. Sęk w tym, że pytający pytał o OGLĄDANIE, a więc już tegoż
    ugotowania do natychmiastowego odbioru sygnału dokonał.

    Zresztą Jarek brnie dalej w pułapkę, jaką sam na siebie zastawia:

    > A zasilanie - telewizor z uciętym kablem sieciowym jest gotowy do
    > natychmastowego odbioru czy nie?

    Czyli pokazuje że to, iż w jednych sytuacjach nie trzeba płacić nie oznacza
    że w innych również nie trzeba.

    >>> 2. KRRiTV podaje, że charakteru odbiornika nie mają urządzenia
    > w sumie telewizor też jest wielofunkcyjny, możesz go używać jako
    > podstawki do kwiatów.
    > Tylko, że jego głównym zadaniem jest odbieranie obrazu TV.

    No a głównym zadaniem wieży czy jamnika z CD/Taśmociągiem/Radiem jest
    słuchanie muzyki z własnych nośników (w końcu CD/Taśmociąg to 2/3 całości).

    > W radiomagnetofonie głównymi funkcjami jest odbiór radia i odtwarzanie
    > kaset.

    No w takim starym bez CD jest pół na pół. A jak jest CD to już spada do
    1/3 :D Nie można tak se strzelić ,,wielofunkcyjny''. Bo to by oznaczało, że
    jak producent dorzuci do radiomagnetofonu otwieracz do piwa i pilnik do
    paznokci (żaden problem w obudowę wmontować), to radio spadnie na pozycję
    1/5 wyposażenia.... I gdzie jest ta granica, po której nie trzeba płacić?

    > W komputerze jakoś nie widzę, żeby głównym zadaniem było odbieranie radia.
    > Po za tym sama karta TV, nie jest w stanie odbierać sygnału TV

    No tak, ale pytanie nie było czy za kartę w pudełku trzeba płacić albo czy
    trzeba płacić za kartę włożoną w slot, ale czy trzeba płacić za OGLĄDANIE
    przy pomocy karty. Co oznacza że całościowo została ona przystosowana do
    oglądania.

    Zresztą ogólnie interpretacja ,,nie trzeba'' jest dość nielogiczna.
    a) Mam w domu inny, klasyczny odbiornik -- płacę tylko raz, więc nie ma się
    czym przejmować...

    b) Nie mam w domu innego -- dlaczego niby mam oglądać program bez opłat, a
    sąsiad musi płacić? Średnio sprawiedliwe, że on płaci, bo ma klasyczny
    odbiornik, a ja nie, bo mam zintegrowany z czymś jeszcze.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 37. Data: 2008-01-07 09:59:37
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 6 Sty, 17:58, Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Oczywista oczywistość. Przyznaję rację: za kartę TV jedynie włożoną do
    > peceta nie musisz płacić. Potrzebny jest jeszcze dysk twardy, karta
    > graficzna, klawiatura lub myszka no i monitor. A, jeszcze system operacyjny.

    Komputer, z karta TV nawet poprawnie zainstalowana nigdy nie bedzie
    gotowy do natychmiastowego odbioru TV.
    Samo wlaczenie komputera i uruchomienie calego systemu operacyjnego
    trwa ok 5 minut - czy wg Ciebie, tak dlugie uruchamianie komputera
    umozliwia natychmiastowy odbior programu? Czy w momencie uruchomienia
    komputera masz mozliwosc natychmiastowego ogladania telewizji? Wg mnie
    nie, komputer nie daje takiej mozliwosci i dlugo dawac nie bedzie.
    Ale skoro nie ma ustawowej definicji to moze oprzyjmy sie na definicji
    slownika jezyka polskiego, slowa "natychmiast". Mianowicie wg slownika
    slowo natychmiast oznacza: w tej samej chwili, bezpośrednio po czymś -
    czyli komputer nie spelnia ustawowego zapisu czyli nie daje nam
    mozliwosci natychmiastowej odbioru programu TV.

  • 38. Data: 2008-01-07 10:01:12
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 6 Sty, 14:39, Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Przez internet - nie ma odbiornika, nie musisz płacić. Przez kartę TV -
    > jest odbiornik, płacić musisz.

    Komputer z karta TV jest odbiornikiem umozliwiajacym natychmiastowy
    odbior programu TV? Ciekawe jak szybko jestes w stanie wlaczyc TV w
    komputerze po uruchomieniu komputera - natychmiast?

  • 39. Data: 2008-01-07 10:03:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > Komputer z karta TV jest odbiornikiem umozliwiajacym natychmiastowy
    > odbior programu TV? Ciekawe jak szybko jestes w stanie wlaczyc TV w
    > komputerze po uruchomieniu komputera - natychmiast?

    Czyli co, można wyprodukować telewizor uruchamiający się przez 5
    minut, za który nie trzeba płacić abonamentu? Świetnie!

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 40. Data: 2008-01-07 10:16:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 07 styczeń 2008 10:59
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <6...@e...goo
    glegroups.com>):

> [...]
    > trwa ok 5 minut - czy wg Ciebie, tak dlugie uruchamianie komputera
    > umozliwia natychmiastowy odbior programu?

    Buhahahaha.... Czyli szybki komputer jest a wolny nie jest? A telewizor
    Rubin? Zresztą nowoczesny TV też parę sekund się uruchamia.

    > Czy w momencie uruchomienia
    > komputera masz mozliwosc natychmiastowego ogladania telewizji? Wg mnie
    > nie, komputer nie daje takiej mozliwosci i dlugo dawac nie bedzie.

    Nie sądzę,żeby natychmiastowe oznaczało w tym przypadku w pół sekundy.

    > Ale skoro nie ma ustawowej definicji to moze oprzyjmy sie na definicji
    > slownika jezyka polskiego, slowa "natychmiast". Mianowicie wg slownika
    > slowo natychmiast oznacza: w tej samej chwili, bezpośrednio po czymś -

    No to jest bezpośrednio. A że z technicznym opóźnieniem 5 sekund czy 1
    minuty....

    > czyli komputer nie spelnia ustawowego zapisu czyli nie daje nam
    > mozliwosci natychmiastowej odbioru programu TV.

    Idąc tym tropem, producenci TV dołożą opóźnienie uruchamiania i już?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl