  • 61. Data: 2008-01-07 20:04:08
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    j...@g...com wrote:

    > tak z ciekawosci oplacajac abonament RTV placisz za wszystkie
    > odbiorniki w gospodarstwie domowym wiec chyba za samochod tez ;)

    tez

  • 62. Data: 2008-01-07 20:08:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert J. wrote:

    > Sorry, ale nie masz racji. Abonament RTV płaci się od posiadanego sprzętu
    > "konstrukcyjnie służącego do odbioru programów radiofonicznych lub
    > telewizyjnych". Czyli w prktyce radio i telewizor.

    ja się zgadzam, że jest takie stanowisko rady i własciwie wszyscy sie
    tego trzymaja , ale czepiając się...

    możesz to "czyli w praktyce radio i telewizor" czymś poprzeć.

    Czy karta telewizyjna w praktyce nie jest sprzetem konstrukcyjnie
    służyącym do odbioru programów. A video, dvd z wbudowanym tunerem ...

    Komputer konstrukcyjnie
    > nie służy do odbioru ani TV, ani radia

    z wbudowaną kartą jak najbardziej służy.

    , i jako taki nie podlega rejestracji.

    bo? . Pomijaąc stanowisko rady, które w żaden sposób nie ma umocowania
    prawnego.

    > To jest oficjalna wypowiedź rzecznika KRRiT

    zdecydowanie wolałbym wypowiedz ustawy lub rozporządzenia mającego
    umocowanie w ustawie.

  • 63. Data: 2008-01-07 21:16:36
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule castrol napisał(a):

    > Wiec nie bedzie spelnial ustawowych kryteriow. Jesli sam TV sluzy np
    > tylko i wylacznie jako monitor to abonamentu za niego placic nie
    > trzeba.

    Ditto.

    > Ja sie usilnie probuje dowiedziec co zonacza mozliwosc
    > natychmiastowego odbioru programu. Udowodnilem ze komputer nam takiej
    > mozliwosci nie daje.
    > Nalezy pamietac ze to ustawodawca nie okreslil co mial na mysli,
    > zostawiajac przez to pole do interpetacji. Malo tego, do tej pory nie
    > doczekalismy sie jakiegos rozporzadzenia czy poprawki do ustawy.

    To raczej ja udowodniłem, że z komputera można zrobić urządzenie
    umożliwiające odbiór programu TV natychmiast po uruchomieniu,
    a jednocześnie TV można tej właściwości pozbawić.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 64. Data: 2008-01-08 00:54:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfo3vt0.6jh.fenio@komputer.fenia.pl Bartosz Feński
    aka fEnIo <f...@d...org> pisze:

    > Możesz jednak tak ustawić by po włączeniu załadował się i system
    > i odpowiednie oprogramowanie.
    Może ale nie musi.

    > Telewizor za to możesz rozstroić i nie będzie się nadawał do oglądania
    > programu TV *natychmiast* po włączeniu.
    Po co się bawić w rozstrajanie? Uciąć kabel sieciowy, nie podłączać źródła
    sygnału itp.
    A przede wszystkim może nie rejestrować odbiornika, a zarejestrowany
    wyrejestrować.

    > Czyli po dorzuceniu programu do obsługi karty TV do autostartu sprawia, że
    > już abonament trzeba płacić? :)
    Wszystkie dywagacje, jakie pojawiły się do tej pory w tym wątku koncentrują
    się na mniej lub bardziej sensownych próbach _interpretacji_ istniejącego
    zapisu ustawowego, nieudolnego zresztą strasznie.
    Tymczasem akt prawny stanowiący często bywa martwy bez aktu (aktów) prawnych
    wykonawczych.
    Tak samo i tu.
    Po pierwsze ew. kontrolujący stosowanie się gospodarstwa domowego (pomijam
    tu abonentów instytucjonalnych) do zapisów ustawy jest praktycznie
    pozbawiony możliwości przeprowadzenia tej kontroli w przypadku braku zgody
    kontrolowanego wyrażonej choćby odmową wpuszczenia do lokalu mieszkalnego
    albo bardziej bezpośrednio - trzaśnięciem drzwiami przed nosem.
    Po drugie kontroler nawet wpuszczony (tylko któż przy zdrowych zmysłach go
    wpuści??) - co może zrobić jesli kontrolowany nie ma zamiaru współpracować?
    Ano nic.
    Stoi telewizor?
    Stoi. Zepsuty od 5 lat.
    I co?
    I już.

    Stoi komputer?
    Stoi.
    I co?
    I nic.

    Nie jedno martwe prawo w naszym dziwacznym kraju.

    --
    Jotte