  • 1. Data: 2007-09-06 16:30:48
    Temat: AC i uszkodzenie silnika (Warta)
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Mam pytanie. Czy ktoś miał "przyjemność" walczyć z Wartą o odszkodowanie z
    AC w przypadku zaciągnięcia wody przez silnik podczas normalnej jazdy?
    Przytrafiło się nam to podczas ulewy, silnik do poważnego remontu, a TU
    umywa ręce powołując się na dziwny, niejasny zapis w OWU. Nie mam przy sobie
    OWU, bo oddałem go do DAS-a, ale zapis brzmi tak (z pamięci):
    "TU nie odpowiada za szkody:
    1)......
    2)......
    6) powstałe w wyniku użytkowania pojazdu niezgodnie z przeznaczeniem (w tym
    za zassanie wody przez silnik, .........)"

    Moim zdaniem chodzi tutaj o zassanie wody przez silnik np. podczas rajdu,
    kiedy w polisie nie było odznaczone że auto będzie w taki sposób
    wykorzystywane. Natomiast uszkodzenie nastąpiło podczas normalnej jazdy,
    zgodnej z przeznaczeniem auta. TU dało kwit że nie pokryje kosztów naprawy.
    Sprawa trafiła do DAS, ale te cieniasy chyba nic nie wskórają. Jakie są
    Wasze opinie? Czy ten nawias w punkcie 6 (chyba 6) OWU dotyczy tylko
    użytkowania auta niezgodnie z przeznaczeniem?
    Pozdrawiam
    RJ