  • 1. Data: 2006-09-23 06:35:54
    Temat: AC i pożyczony samochód
    Od: s...@g...pl

    Pożyczyłem samochód od kolegi i na parkingu ktoś mi go przytarł. W
    związku z tym mam kilka pytań.

    Najważniejsze pytanie to:

    Czy w przypadku kiedy wybiorę wycenę samochodu a nie naprawę
    bezgotówkową mogę zrobić tak, że najpierw poczekam na pieniądze z
    Ubezpieczenia a dopiero potem oddam samochód do naprawy? Czy może
    ubezpieczenie najpierw będzie chciało rachunki za naprawę a dopiero
    potem da kasę?

    No i kolejne pytania:

    1. Czy AC działa jeżeli samochodem jechał nie właściciel?
    2. Właściciel ma stały meldunek 400km od miejsca gdzie aktualnie
    mieszaka (niestety nie jest zameldowany czasowo) Czy jest możliwa
    naprawa samochodu w miejscu gdzie przebywa a nie w miejscu jego
    stałego meldunku?
    3. Czy będzie problem jeżeli nie zgłosiłem tego zdarzenia na
    policji? Po prostu nie było już sprawcy i nikt nic nie widział. No i
    pojechałem trochę w szoku.
    4. Co lepiej wybrać naprawę bezgotówkową czy wycenę i samemu
    naprawić?
    5. Jak w praktyce działa obietnica samochodu zastępczego? Czy
    powinien zapewnić go ubezpieczyciel czy warsztat?

  • 2. Data: 2006-09-23 20:45:27
    Temat: Re: AC i pożyczony samochód
    Od: Worek <w...@p...onet.pl>

    > 1. Czy AC działa jeżeli samochodem jechał nie właściciel?

    Tak

> [...]
    > mieszaka (niestety nie jest zameldowany czasowo) Czy jest możliwa
    > naprawa samochodu w miejscu gdzie przebywa a nie w miejscu jego

    Tak

    > 3. Czy będzie problem jeżeli nie zgłosiłem tego zdarzenia na
    > policji? Po prostu nie było już sprawcy i nikt nic nie widział. No i
    > pojechałem trochę w szoku.

    Jesli robisz na AC to po co ci policja i sprawca?

    > 4. Co lepiej wybrać naprawę bezgotówkową czy wycenę i samemu
    > naprawić?

    Jesli wezmiesz od nich kase to ci ja wyplaca pomniejszona o VAT.
    Dostaniesz wycene, wczesniej jedz do warszatatu i zapytajsie ile to
    bedzie kosztowac. Mnie dwa razy okazalo sie ubespieczyciel wycenil
    szkode na AC duzo wyzej nic kosztowala naprawa u znajomego
    blacharzolakiernika.

    > 5. Jak w praktyce działa obietnica samochodu zastępczego? Czy
    > powinien zapewnić go ubezpieczyciel czy warsztat?

    Warsztat daje nie ubezpieczyciel.
    To taka usluga dodana zebys u niech auto naprawial.
    Przynajmniej do tej proy tak to wlasnie przerabialem. Jesli masz AC z
    objetnica auta zastepczego od TU to egzekwuj to za co placisz.

    Pozdrawiam

    Worek

  • 3. Data: 2006-09-24 08:47:57
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Worek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak

    Odpowiedź nie zawsze jest tak oczywista.
    Niektórzy ubezpieczyciele wymagają na przykład deklaracji, kto będzie
    jeździł pojazdem i jeśli szkoda jest spowodowana przez inną osobę obniżają
    wypłatę. Najczęściej dotyczy to młodych osób..

    Brodek

    --
    http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/
    http://MiesiecznikUbezpieczeniowy.pl/