  • 41. Data: 2023-10-19 18:28:04
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Policja jest od tego, od czego jest. Takich świrów są tysiące i nie da
    > się zamknąć ich wszystkich tylko z tego powodu8, że jeden kogoś zabił.

    Ale można się "zaopiekować" tymi najbardziej agresywnymi. Schodami można
    się opiekować całodobowo, to ludźmi tym bardziej. Wystarczy tylko
    prawidłowo ustawić priorytety.
    I jakąś selekcję chyba potraficie zrobić? Czy tego też nie?
    Choćby po ilości zgłoszeń sąsiadów.
    A tych mniej agresywnych można przynajmniej spróbować zniechęcić
    wykazując im zainteresowanie, przynajmniej od czasu do czasu.
    Ale to trzeba chcieć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 42. Data: 2023-10-19 18:29:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 18:11, Kviat pisze:

    > Ciekawe, ilu takich potencjalnie niebezpiecznych świrów biega po kraju,
    > a ilu funkcjonariuszy pilnuje tego stosu kamieni?

    Mnóstwo - gdzieś co setna osoba ma schizofrenię połowa pewnie
    nieleczoną, bo osoby chore psychicznie (zwłaszcza te poważnie) leczą się
    niechętnie a zmusić je do tego to przy obecnym podejściu organuoff
    prawie niemożliwe dopóki kogoś (albo siebie) nie uszkodzą - wszystkie
    inne sprawy uchodzą im na sucho. A nawet jak jakiś trafi na leczenie to
    się podleczy, wróci i na ogół odstawi leki.

    Zgłosisz to cię spławią. Ja swojemu dzielnicowemu chciałem siłą płytkę z
    nagraniem wręczyć jak mój miejscowy świr rzuca się na przypadkowego
    człowieka (pięć lat wcześniej z nożem biegał). Nie wziął bo nie jestem
    stroną. Wysłałem pocztą, bez odpowiedzi. Człowiek na którego napadł
    poszedł na komisariat gdzie poinformowano go, że policja nic tu do
    roboty nie ma bo to ściagne z oskarżenia prywatnego - więc jak chce to
    niech idzie zrobić prywatnie obdukcję bierze radcę i do sądu ale i tak
    wyjdzie niepoczytalność. Tak to działa w praktyce, robet sugerował że
    takich upiardliwych kilentów co zgłaszają w kółko takie sprawy sobie na
    listę wpisują i jak się okaże że mu moto zajebali to ima zapał do
    szukania spada jak znajdą na liście:P

    BTW -

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-10-19 18:40:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 18:22, Kviat pisze:

    > Jakąś selekcję chyba potraficie zrobić? Czy tego też nie?
    > Choćby po ilości zgłoszeń sąsiadów.

    Zgłoszenia ze 112 nie trafiają do dzielnicowego (przynajmniej tak
    twierdzi) i w zasadzie do nikogo konkretnego. Zresztą nic na ogół z nich
    nie wynika bo jak przyjadą to jest po akcji. Zgłoszenia do dzielnicowego
    nie trafiają do nikogo jesli nie zrobi z tego notatki, a przecież nie
    będzie pisał, codziennie że znów świr świruje jak co dzień od dwóch
    tygodni bo w końcu ktoś się przypierdoli. Więc nie pisze i nie ma
    problemu. Ba... mój dzielnicowy wiedział że klient miał kuratora i nie
    kontaktował się w nim w sprawie zgłoszeń bo jak stwierdził to "by było
    wpływanie na pracę sądu".

    > Ale to trzeba chcieć.

    Celem policjanta jest doczekać emki bez kopania w dupę, w czym
    przeszkadza mu nie świr, tylko obywatele co chcą żeby do świra dupę ruszył.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-10-19 18:47:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

  • 45. Data: 2023-10-19 18:51:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

  • 46. Data: 2023-10-19 18:52:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Oct 2023 14:12:59 +0200, Shrek wrote:

    > Podejmowała czynności do skutku. Każde naruszenie - pismo do sądu
    > rodzinnego.

    rodzinny jest tu właściwy ?

    > Nie powinno być tak że choroba psychiczna gwarantuje instytucjonalną
    > bezkarność dopóki kogoś nie zabije.

    A sąd co ma zrobić?
    Sie wk* za zawracanie d* drobiazgami nie wartymi uwagi.

    O, kuratora moze wysłać. Jak zabije kuratora, to bedzie można działać.

    Dzis podali jedno zdarzenie
    https://www.rmf24.pl/regiony/poznan/news-nozownik-kt
    ory-zaatakowal-5-latka-uslyszy-zarzuty-w-piatek-w,nI
    d,7097175

    "Śledczy ustalili dotąd, że przed atakiem na dziecko 71-latek
    zaczepiał ekspedientkę w jednym z okolicznych sklepów oraz innego
    mężczyznę. W obu przypadkach został zignorowany. Zbysław C. miał
    grozić ekspedientce śmiercią, mężczyźnie miał pokazać nóż."

    Tylko ze na fonii cos powiedzieli, ze ekspedientka stała na balkonie i
    paliła papierosa, a on jej powiedział ze papierosy jej nie zabiją bo
    on ją zabije ...

    https://regiony.tvp.pl/73527154/71latek-ktory-zabil-
    dziecko-leczyl-sie-neurologicznie

    "- Są przesłuchiwani świadkowie, ustalane są okoliczności towarzyszące
    temu zdarzeniu, ale również sposób zachowywania tego mężczyzny przed
    tym zdarzeniem. Nie mamy informacji, by ten mężczyzna w ostatnich
    dniach zachowywał się niepokojąco, inaczej. Wiem od policjantów, że
    oni też nie odnotowali żadnych sygnałów, by ten mężczyzna niepokojąco
    się zachowywał - dodał prokurator. "

    Wierzymy pismakom, czy jak cytują, to cytowanemu nie wierzymy ?

    I jeszce podano, że zarzuty zostaną postanione zaocznie,
    bo stan zdrowia sprawcy nie pozwala.
    A w tym trybie wniosek aresztowy mozna rozpatrzyc bez podejrzanego,
    tylko z jego obrońcą?
    https://polskieradio24.pl/5/1222/artykul/3264269,ata
    k-nozownika-w-poznaniu-jest-zarzut-zabojstwa-dla-71l
    atka

    A skąd się obrońca wziął?

    P.S.
    https://polskieradio24.pl/5/1222/artykul/3263980,tra
    gedia-w-poznaniu-mieszkancy-lazarza-o-71letnim-zbysl
    awie-c-juz-wczesniej-sie-odgrazal

    I co - nie było tych interwencji SM ?

    Aaa ..
    "Przed atakiem rozmawiał z jedną z ekspedientek, jak była na
    papierosie. Zapytał się jej, czy wie, że papierosy zabijają.
    Powiedziała: "i co z tego", a on jej na to: "to jak papieros cię nie
    zabije, to ja cię zabiję" i ona coś mu odpowiedziała, a potem weszła
    do środka - powiedziała pani Renata."

    J.

  • 47. Data: 2023-10-19 19:07:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 18:52, J.F pisze:

    > rodzinny jest tu właściwy ?

    Tak - o przymusowym leczeniu i ewentualnym nadzorze kuratora decyduje
    rodzinny.

    > A sąd co ma zrobić?
    > Sie wk* za zawracanie d* drobiazgami nie wartymi uwagi.

    No skoro tak, to najlepiej nic. Niech sobie będzie ponad prawem.

    Przy okazji tak ciekawostka - wszędzie się podkreśla, że schizofreników
    nie należy stygamtyzować jako szczególnie podatnych na popełnianie
    przestępstw a tymczasem "W Polsce sprawcy zabójstw z rozpoznaniem
    schizofrenii stanowią 5-8 proc. ogółu zabójców". Na schizofrenie choruje
    średnio co 100 osoba, powiedzmy że połowa lekko, część się leczy, tych
    co "dymią" jest powiedzmy 25% chorych - czyli 0,25% społeczeństwa. I te
    0,25% społeczeństwa popełni 5-8% zabójstw. Powiedzmy 6%. czyli są 24
    razy bardziej niebezpieczni niż przeciętnie. To chyba bardziej niż
    pijani kierowcy. To chyba jest wystarczający powód zeby ruszyć dupę jak
    są zgłoszenia zanim kogoś zabije? I co z tego że choroba - alkoholizm
    czy pedofilia to też choroba.

> [...]
    > się zachowywał - dodał prokurator. "
    >
    > Wierzymy pismakom, czy jak cytują, to cytowanemu nie wierzymy ?

    No przecież typowe - policja nic nie wiedziała.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-10-19 19:08:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 19:07, Shrek pisze:
    > W dniu 19.10.2023 o 18:52, J.F pisze:
    >
    > "W Polsce sprawcy zabójstw z rozpoznaniem
    > schizofrenii stanowią 5-8 proc. ogółu zabójców".

    Jeszcze źródełko bo wcale nie jest łatwo znaleźć, skoro nie odbiegają od
    średniej;)

    https://www.cowzdrowiu.pl/aktualnosci/post/mozgi-zab
    ojcow-naukowcy-szukaja-tego-co-je-laczy

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-10-19 19:45:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 18:51, Kviat pisze:

> [...]
    > A tych mniej agresywnych można przynajmniej spróbować zniechęcić
    > wykazując im zainteresowanie, przynajmniej od czasu do czasu.

    Coś mi czytnik ześwirował...

    Sorki za powtórki

  • 50. Data: 2023-10-19 20:10:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 18:29, Shrek pisze:

    > Mnóstwo - gdzieś co setna osoba ma schizofrenię połowa pewnie
    > nieleczoną,

    Miałem na myśli tych niebezpiecznych, a nie wszystkich chorych.
    Matka kolegi miała schizofrenię i jeżeli była niebezpieczna, to tylko
    dla siebie. Żyła we własnym świecie, miała stany remisji i stany
    hiperaktywności, dłuższe i krótsze, to trwało przez lata, ale agresywna
    nie była.
    Chodziło mi o takich, których sąsiedzi (czy tam obywatele) zgłaszają
    jako niebezpiecznych, bo ich ta agresja dotyka bezpośrednio i na co dzień.
    Nie sądzę, że to zjawisko masowe.

    > Zgłosisz to cię spławią.

    No właśnie.
    A potem płaczą, że przecież tych chorych jest tak dużo, że nie sposób
    wszystkich mieć pod kontrolą, bo przecież "nie wiedzą", że jest jakiś
    agresywny w ich okolicy.

    Swoją drogą, to nie tylko obraz nędzy i rozpaczy pracy funkcjonariuszy,
    ale również część całego obrazu systemu ochrony zdrowia. Bo przecież nie
    tylko w tym aspekcie dają dupy.

    Pozdrawiam
    Piotr