    From: "Julka" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 2 księgi wieczyste - jak zrobić
    Date: 23 Mar 2006 03:03:37 +0100

    Witam, sprawa jest następująca:

    Jest 2 właścicieli, z których każdy w umowie zniesienia współwłasności otrzymuje
    po " 1/2 części działki wraz ze znajdującym się na tej działce domem".
    Notariusz pobiera opłatę od wartości domu z działką.

    Potem dochodzi do podziału domu (projekt przebudowy), następnie jest fizyczny
    podział gruntu - geodeta i podział jednej działki na dwie.

    Cały czas istnieje tylko jedna księga wieczysta.
    Teraz nadchodzi czas ustanowienia osobnych ksiąg wieczystych dla każdej z częsci.

    Pytanie moje jest takie:
    Czy w nowej księdze musi być powierzchnia domu czy tylko powierzchnia działki,
    na której ten dom stoi?

    Czy jedynym wyjściem jest teraz iść znowu do notariusza? Gdy poszłam po
    informację to zaczęto mi znowu liczyć opłatę notariusza od wartości całego domu
    i działki a przecież jak gdyby raz już za to było w umowie zniesienia
    współwłasności. Coś mi się wydaje, że w umowie zniesienia współwłasności trzeba
    było od razu zaznaczyć kto ma ile gruntu. Ale jak to bywa nikt o tym nie
    poinformował :(.

    Czy wizyta u notariusza w celu utworzenia osobnych ksiąg i płacenie znowu od
    całości domu z działką to jedyne wyjście?

    Pozdrawiam
    Julka