  • 11. Data: 2002-06-20 12:11:39
    Temat: Re: 2 dni wolnego dla ojca po narodzeniu dziecka
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Karol napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w wiadomości
    003.jasien.net...

> [...]
    003.jasien.net...

    >Tyle to i ja wiem :-)

    Dokładniej:

    Rozporządzenie MPIPS z dnia 15 V 1996 w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:
    1.) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma
    lub macochy,

    >Moze i tak, ale IMHO z KP nie wynika taki obowiazek, ze "blisko dnia".
    >
    >No chyba, ze niedokladnie czytalem ten KP.

    Ale z tego rozporządzenia wynika ze słów "na czas obejmujący dwa dni w razie
    urodzenia się jego dziecka". Zazwyczaj jeden dzien wykorzystjue sie na
    zarejestrowanie dzieciaka i wypicie piffka :-)))

    --
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 12. Data: 2002-06-20 19:20:11
    Od: "mohawk" <m...@p...onet.pl>

    Urlop należy sie po urodzrniu dziecka nigdy przed

    Użytkownik "CafeNet EWA" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy ten urlop przysluguje przed porodem czy po ?
    > Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

  • 13. Data: 2002-06-22 05:54:09
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w wiadomości

    >Potem leci do USC z
    > dokumentem wystawionym przez lekarza i rejestruje dziecko.

    W USC w Krakowie spędziłem w kolejce pół dnia. Kiedy już miałem wchodzić do
    pokoju,
    panie wyszły na przerwę obiadową (nie było o takiej informacji). Nie będę
    krył, że sam byłem mocno głodny i zdenerwowany
    po kilku godzinach czekania w kolejce.
    Na moją uwagę do pani kierowniczki, że to lekka przesada dowiedziałem się,
    że te 2 dni urlopu są właśnie na stanie
    w kolejce w urzędzie ! Nie dla żony, nie dla dziecka ani nawet nie dla
    kolegów.
    Niech żyją urzędnicy w Krakowie ! (byle nie za długo).

    MichalL