  • 11. Data: 2003-03-11 08:50:04
    Temat: Re: 10 marca - koniec spamu ?
    Od: "BeataP " <s...@N...gazeta.pl>

    Ponieważ jest to mój pierwszy post tutaj, witam wszystkich grupowiczów!

    A pytanie mam następujące: jeśli juz uznamy bez wątpienia, że to coś, co
    mamy w skrynce to spam, co konkretnie można dalej z tym zrobić? Czy można
    nadawcę gdzieś zgłosić? Albo przynajmniej postraszyć, że się go gdzieś
    zgłosi?

    Pozdrawiam
    BeataP
    (bardzo nielubiąca reklam w skrzynce mailowej, pocztowej i na wycieraczce)

  • 12. Data: 2003-03-11 09:10:34
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "BeataP " <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b4k7vs$mhd$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > mamy w skrynce to spam, co konkretnie można dalej z tym zrobić? Czy można
    > nadawcę gdzieś zgłosić? Albo przynajmniej postraszyć, że się go gdzieś

    Dz. U. Nr 22, poz. 271, 2000 r.
    Rodział 2, art 6.1, pkt. 3:
    "Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczą, automatycznym
    urządzeniem wywołującym i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia
    umowy
    może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    Ten e-mail, na który wysłaliście spam jest jak najbardziej
    prywatny i niepubliczny. Ktoś bez mojej wiedzy wykorzystał go do budowy
    swojej
    bazy danych. Zgodnie z "art. 25, ust. 2, pkt 1 Ustawy o ochronie danych
    osobowych
    (Dz.U. nr 133, poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r." mam prawo do
    poprawiania swoich
    danych osobowych. Żądam więc oficjalnie i jednocześnie nakazuję usunięcie
    moich
    danych osobowych z waszej bazy danych. W przypadku dalszego ich
    przetwarzania
    poinformuję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych :
    00-950 Warszawa (04822)827-88-10
    www.giodo.gov.pl, s...@g...gov.pl

    Tak było jeszcze do niedawna. Teraz już można skorzystać z linku do
    sekretariatu.

  • 13. Data: 2003-03-11 10:57:13
    Od: "BeataP " <s...@N...gazeta.pl>

    SOTB <k...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > 00-950 Warszawa (04822)827-88-10
    > www.giodo.gov.pl, s...@g...gov.pl
    >

    > Tak było jeszcze do niedawna. Teraz już można skorzystać z linku do

    Dziękuję bardzo.
    BeataP

  • 14. Data: 2003-03-16 10:08:12
    Od: "Feah" <h...@N...gazeta.pl>

    Jacek R. <y...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > W związku z nowelizacją ustawy o świadczeniu usług droga elektroniczną,
    > pragniemy zweryfikować posiadaną listę adresów korespondencyjnych."
    > Po czym następuje formułka, że jeśli chcemy, to klikamy TAK a jeśli nie
    > chcemy, to klikamy NIE. A jeśli nie kliknę? Niektórzy piszą wprost, że
    będzie
    > to traktowane jako zgoda. A wg art.4 pkt.1 ust.1 zgoda nie może być
    > domniemana. Czyli nie klikam = nie zgadzam się.
    > Poza tym, czy taki mail jak powyższy nie jest już sam w sobie informacją
    > handlową? Przecież zanim napisali o ustawie przedstawili profil firmy.

> [...]

    myślę, że powinniście się orientować, iż odpowiadanie na jakiekolwiek pytanie
    spamera, m.in. o potwierdzenie czy chcemy być wypisani z jego bazy - jest dla
    niego cenną informacją, że dany e-adres jest czynny i czytany;
    zatem będzie Was zalewał kolejnymi porcjami spamu