-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... lub usług, a także zachowania się klienta, reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci, wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji – taka reklama, która pod płaszczykiem informowania, reklamuje towary czy usługi, reklama ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... ” rzeczywiście nie zawiera alkoholu. Producenci takich napojów powinni więc dokonywać prawidłowego oznaczenia produktu. W stosunku do wszystkich produktów i usług, w tym żywności, reklama i prezentacja produktu nie może wprowadzać w błąd konsumentów5. Weryfikacja tych oznaczeń należy zaś do organów kontrolujących znakowanie żywności – takich ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... inne substancje odżywcze, a nie leczenie organizmu człowieka. Reklama produktu leczniczego – najważniejsze cechy Reklama produktu leczniczego to działalność, która polega ... usług albo pośrednio - przez stworzenie sugestywnego obrazu towarów i usług, a także samego przedsiębiorcy, w stopniu nasuwającym adresatom nieodpartą chęć nabycia towarów i usług ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... wprowadzanie konsumentów w błąd. Przepisy dotyczące m. in. prezentacji i reklamy produktów i usług, czy ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym obowiązują ... alkoholowej [4]. Przypomnijmy, że została w niej dopuszczona wyłącznie – pod licznymi ograniczeniami – reklama piwa. Reklama alkoholi oprócz piwa jest co do zasady zakazana – ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... klientów i ich zadaniem jest nakłonienie do zakupu lub skorzystania z usług. Można zatem przyjąć, że reklama zawsze wyraża stanowczą wolę zawarcia umowy. Trudności pojawiają ... z punktu widzenia prawa cywilnego aspekty psychologiczne i marketingowe są bez znaczenia i reklama może być traktowana jako oferta skierowana do szerokiego, nieokreślonego ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a cudzy znak towarowy
... pochodzą od właściciela znaku czy też od osoby trzeciej. Reklama kontekstowa to reklama dopasowująca przekaz reklamowy do treści przeszukiwanych stron internetowych. Do ... , bez zgody wspomnianego właściciela – towarów lub usług identycznych z tymi, dla których rzeczony znak został zarejestrowany, jeżeli reklama ta nie pozwala lub z trudnością pozwala ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a nieuczciwa konkurencja
... aspekcie) będziemy mieć do czynienia, gdy reklama kontekstowa, która bazując na bezpośrednim lub pośrednim, bezprawnym i zwodniczym użyciu przez reklamodawcę cudzego znaku towarowego lub innego oznaczenia prawnie chronionego w tekście linku sponsorowanego - w stosunku do towarów lub usług identycznych do tych, dla których zarejestrowany jest ...
-
Reklama online zgodna z prawem. O czym trzeba pamiętać?
... zlecające im reklamę swoich produktów lub usług. Reklama alkoholu – nie takie oczywiste Choć promocja piwa ... usług, które w jakikolwiek sposób nawiązują do napojów alkoholowych, ich nazw, znaków towarowych czy opakowań. Zakaz ten obejmuje również promocję firm, które w swoich działaniach reklamowych wykorzystują symbole powiązane z alkoholem. Reklama ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... alkoholowej jest „prowadzenie reklamy i promocji produktów oraz usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego np.: reklama piwa bezalkoholowego (w przypadku marek, które na rynek ...
-
Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?
Przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego było naruszenie prawa do firmy oraz dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji - reklamy wprowadzającej klienta w błąd i mogącej przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi oraz wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą, odpowiedzialność podmiotu ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... akwizycja produktów pomimo sprzeciwu osoby, do której reklama jest skierowana; reklama porównawcza, tj. reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Przy czym reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, jeżeli ...
-
Wyrok TS UE w sprawie Interflora: prawo reklamy
... usług właściciela znaku towarowego cieszącego się renomą, to takie używanie jest co do zasady elementem zdrowej i uczciwej konkurencji w sektorze rozpatrywanych towarów lub usług. Przy czym, taka reklama jest elementem zdrowej i uczciwej konkurencji pod warunkiem, że nie oferuje zwykłej imitacji towarów lub usług ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... ) jak i podmiotowej (producentów). Ograniczenia dotyczą reklamy i promocji produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie ... – zatem ich reklama podlegać będzie tym samym przepisom, co reklama alkoholi. Jak wskazał przy tym Trybunał Konstytucyjny w jednym z orzeczeń, „Reklama i promocja “innego produktu ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji większości napojów alkoholowych. Zabroniona jest reklama oraz promocja produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego albo innym ...
-
Czy reklamy znikną z powodu nowej daniny?
... w stosunku do innych. W uzasadnieniu brakuje wytłumaczenia, dlaczego właśnie reklama tych produktów ma wiązać się z wyższą składką. Motywów można się ... obciążenie kosztów usług reklamowych doprowadzi w praktyce do zwiększenia ich ceny, a w praktyce do rezygnacji przez niektóre podmioty z zakupu tych usług. Pierwszym namacalnym skutkiem ...
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
... dotyczą reklamowania usług. W okresie wakacyjnym Urząd Ochrony Konkurencji Konsumentów zwraca uwagę na prawa konsumentów w przypadku nienależycie wykonanych: usług turystycznych – ... po zakończeniu wycieczki – uważa się, że uznało roszczenie za uzasadnione. usług transportowych – mamy prawo reklamacji w przypadku m.in. opóźnienia, czy przedwczesnego ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... wcześniej zapłacona część ustalonej ceny. Dotyczy to zarówno kupowania towarów, jak i zamawiania usług. Jeśli więc umowa jest wykonana – konsument płaci cenę pomniejszoną o wcześniej ... w tzw. zestawach promocyjnych. Warto sprawdzić, czy ‘promocja’ jest faktycznie korzystna. Reklama pokazuje produkty idealne: ma nam się podobać to, co w niej ...
-
ETS: naruszenie prawa znaków towarowych w handlu internetowym
... określił na czym polega odpowiedzialność operatorów rynku elektronicznego w Internecie (czyli dostawców usług internetowych np. właścicieli platform aukcyjnych) za naruszenie prawa znaków ... jego zgody reklamy oznaczonych tym znakiem towarów, jeżeli taka reklama nie pozwala lub utrudnia dostatecznie uważnemu internaucie zorientowanie się, czy ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany II 2014
... zakresu regulacji dotyczących usług płatniczych, otwartych funduszy emerytalnych i działalności funduszy emerytalnych, które weszły w życie w styczniu i ... 31 grudnia 2014 r. zakazano reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do OFE; przyjęto zmiany dotyczące indywidualnych kont zabezpieczenia emerytalnego ...
-
Reklamacja imprezy turystycznej krok po kroku
... uzasadnioną. Kto i do kogo może złożyć reklamację imprezy turystycznej? Każdy klient, czyli osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usług turystycznych na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby, a przedmiot umowy nie stanowi przedmiotu jej działalności gospodarczej, może złożyć reklamację ...
-
ECK: prawa konsumenta po nieudanych wakacjach
... od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne, wynajem auta, zakupy towarów i usług, z zniszczony bagaż. Po wybraniu jednej z ikon konsument "przechodzi" do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ...
-
Usługi telekomunikacyjne: zakupy przez Internet
... od zmiany warunków umowy następuje powrót do stanu poprzedniego, co oznacza świadczenie usług telekomunikacyjnych na warunkach przed dokonaniem zmian. 11. Realizując prawo ... dokładnie zapoznać się z regulaminem świadczenia usług. W pewnych sytuacjach korzystanie z gry na telefon komórkowy, której reklama wskazuje na jej darmowy charakter (np. ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... znajdziemy ślad niezadowolenia na forach internetowych. Przed dokonaniem zakupu warto również zwrócić uwagę, czy firma posiada aktualne certyfikaty, świadczące o jakości usług czy produktów – takie jak np. Certyfikat Rzetelnej Firmy, który potwierdza między innymi, że jego posiadacz nie jest notowany w Krajowym Rejestrze ...
-
Dlaczego banki odrzucają reklamacje?
... domagać się spłaty długu. Klienci nader często nie przywiązują wagi do uaktualniania swoich danych osobowych. To w efekcie uniemożliwia np. dostawcom usług, z którymi mają zawarte stosowne umowy o ich świadczenie, informowanie konsumenta o powstałych zaległościach. Jeśli taka sytuacja się przedłuża, zadłużenie i odsetki rosną, co ...
-
Znaki towarowe. Czym jest wtórna zdolność odróżniająca?
... znaków, które są postrzegane przez przedsiębiorców w ten sposób, ma na celu ochronę swobody działalności gospodarczej. Promocja i reklama marki – duże środki finansowe przeznaczone na promowanie oznaczenia, czyli reklama i promocja marki, która utrwala w konsumentach łączenie (identyfikowanie) danego znaku z konkretnym produktem lub usługą. Każdą ...
-
Reklamacja wakacji. Jak przygotować i kiedy wysłać?
... Centrum Konsumenckiego wpłynęło 1727 zgłoszeń. 35 proc. tych skarg stanowiły sprawy powiązane z turystyką i podróżami (opóźnione i odwołane loty, problem z bagażem, zakup usług turystycznych, noclegi, wypożyczanie aut). Aż 23 procent dotyczyło wyłącznie odwołanych i opóźnionych lotów. W porównaniu do roku 2020 liczba zgłoszeń jest niższa ...
-
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
... w okresie od połowy czerwca do końca sierpnia dotyczyła: sektora lotniczego – 762 zgłoszenia, wynajmu noclegów – 96 zgłoszeń, wypożyczalni aut – 19 zgłoszeń, usług turystycznych (biur podróży) – 8 zgłoszeń. Często problemy nie kończą się na samym opóźnieniu bagażu, czy lotu. Okazuje się bowiem, że opóźniony ...
-
Usługi turystyczne - nowe przepisy
... , ponadto przepisy nie precyzowały czasu na jej złożenie. Warto podkreślić, że podobnie jak dotychczas, obowiązek przyjmowania zastrzeżeń co do jakości usług mają również piloci wycieczek. W przypadku nieprawidłowości występujących w trakcie imprezy konsument powinien niezwłocznie zawiadomić o tym organizatora. Ponadto zmianie nie ulegają terminy ...
-
Zgoda na przesyłanie informacji handlowej pocztą elektroniczną
... usług czy innej działalności pocztą elektroniczną do osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie w ten sposób informacji handlowych. Najpierw trzeba więc poprosić o zgodę. Można to zrobić pocztą elektroniczną. Najpierw zgoda, potem reklama ... prawna: Ustawa z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ...
-
Reklamacja wczasów i wycieczki
... należy zwlekać. Jeszcze rok temu polskie przepisy regulujące umowy o świadczenie usług turystycznych, czyli popularne rezerwacje zorganizowanych wczasów i wycieczek, nie stanowiły, ... osób należy czuwanie, w imieniu organizatora turystyki, nad sposobem świadczenia usług na rzecz klientów, przyjmowanie od nich zgłoszeń dotyczących związanych z tym ...
-
Wakacje 2014: co warto wiedzieć przed?
... przed rokiem (50,8 proc.). Zgodnie z prawem, każda umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać m.in. miejsce pobytu, termin rozpoczęcia i zakończenia ... to lista postanowień, które nie powinny znaleźć się w umowie o świadczenie usług turystycznych. Rok wcześniej prawidłowej odpowiedzi udzieliła blisko jedna trzecia konsumentów (30 ...
-
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
... last minute, gdyż przepisy nie różnicują uprawnień konsumenckich dotyczących reklamacji usług turystycznych od momentu zakupu wycieczki. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych ... . szkodę niemajątkową), gdyż gorsza jakość lub niezgodne z planem zmiany usług wpływają także na nasze samopoczucie – czy nie czujemy się rozczarowani, ...
-
Kompendium wiedzy na wakacje 2016
... . badanych (poprzednio w obu przypadkach po 10 proc. odpowiedzi). Warto wiedzieć: wycieczka z touroperatorem oznacza, że kupujemy co najmniej dwie, a zwykle kilka usług turystycznych (np. transport, hotel, wyżywienie) połączonych w jeden program. Za całość odpowiada organizator imprezy i do niego kierujemy ewentualne reklamacje. Przeczytaj umowę ...
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich. 4 najpopularniejsze błędy
... mu o możliwości pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, a zatem konsument nie może z nich skorzystać” Powyższe twierdzenie jest błędne, a szybka analiza regulaminów różnorodnych usług, a także treści oświadczeń o odrzuceniu reklamacji pozwala ocenić, że wielu przedsiębiorców w Polsce nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że brak wyraźnego ...
-
Czym zajmuje się rzecznik praw konsumenta?
... trudności z odstąpieniem od umowy, nieprawidłowo naliczane opłaty, nakładanie kar umownych, oferowanie umów wiązanych (np. na dostawę energii w pakiecie ze świadczeniem usług medycznych). Wiele było także skarg na kredyty i skomplikowane produkty finansowe, takie jak ubezpieczenia z funduszem kapitałowym, a także na brak rzetelnej informacji ...