-
Sprzedaż towarów i usług do krajów UE i poza UE
W dobie Internetu i e-commerce prowadzenie działalności gospodarczej poza granicami kraju jest dla przedsiębiorców w zasięgu ręki. Sprzyja temu również prawo Unii Europejskiej, gwarantujące swobodę przedsiębiorczości i świadczenia usług. Ekspansja na rynki zagraniczne wiąże się jednak z wypełnieniem konkretnych obowiązków. Gruntowna znajomość ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
Dropshipping jest modelem logistycznym stosowanym głównie w branży e-commerce. Obejmuje trzy podmioty, czyli sprzedawcę, klienta oraz dostawcę. W odróżnieniu od tradycyjnego modelu sprzedaży wysyłkowej, dropshipping przenosi procesy wysyłki towaru na dostawcę. W efekcie klient kontaktuje się ze sprzedawcą i składa zamówienie, a sprzedawca ...
-
E-commerce czyli jak założyć sklep internetowy?
... jest po prostu wygodne. E-commerce i księgowość online - czy idą w parze? Efektywne prowadzenie sklepu to bezwzględnie integracja z systemami wspomagającymi sprzedaż czyli z programem pozwalającym na zarządzanie sprzedażą - fakturowanie, wystawianie paragonów oraz z programem do księgowości (przydatny nawet jeżeli rozliczenia będzie wykonywało ...
-
Masz sklep na Facebooku? Nie łam prawa!
... 21 obowiązków informacyjnych. Social commerce jest elastycznym, angażującym i coraz bardziej atrakcyjnym kanałem sprzedaży dla rodzimych e-sprzedawców. Warunki, na których klient dokonuje zakupów, także przy udziale mediów społecznościowych, powinny być zawsze określone przez regulamin, a sprzedaż zgodna z prawem o e-handlu. Niedostosowanie ...
-
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
... rozproszonych po różnych ustawach. Z drugiej, rozszerzając prawa konsumenta nakłada na przedsiębiorców liczne obowiązki i może spowodować znaczne podwyższenie kosztów działalności. Prowadzący sprzedaż przez Internet po 25 grudnia 2014 obudzą się w nowej rzeczywistości – mówi r.pr. Mikołaj Bryl z Kancelarii Radców Prawnych Butrym & Bryl. Przede ...
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
... przedstawiających niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych, bezprawne udostępnianie prywatnych obrazów bez zgody, cyberstalking, sprzedaż produktów niespełniających wymogów lub podrobionych, sprzedaż towarów lub świadczenie usług z naruszeniem prawa ochrony konsumentów, nieuprawnione wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... ) na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i ponoszenia dodatkowych opłat. Termin liczony jest od dnia dostarczenia produktu (sprzedaż towarów) lub od daty zawarcia umowy (sprzedaż usług). We wskazanym czasie wystarczy wysłać do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu, a potem sam produkt. Jeśli kupiony przez Internet ...
-
Dropshipping: przepis na tanie i bezpieczne zakupy online
... towaru, a sprzedawca na możliwość rozszerzenia swojego asortymentu, przy jednoczesnym braku kosztów magazynowania i bez konieczności inwestycji w towar. Sam dropshipper zwiększa sprzedaż, bez konieczności ponoszenia kosztów związanych ze zdobywaniem klientów. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Z punktu widzenia klienta kupującego w takim sklepie ...
-
Kultura online. Jak bezpiecznie kupić bilety, muzykę i książki?
... się bez stania w długich kolejkach. Istnieje bowiem wiele serwisów, które oferują sprzedaż biletów. Nabywając wejściówki przez internet, należy jednak liczyć się z faktem, ... przed wydarzeniem. Jeżeli nie możemy skorzystać z biletu, jedną z opcji jest jego sprzedaż, np. za pośrednictwem grup w mediach społecznościowych lub przeznaczonych do tego ...
-
Odbiór osobisty czy dostawa do domu? Co lepsze?
... , że czynność ta może nie być równoznaczna z zakupem, czyli zawarciem umowy sprzedaży. W takim przypadku transakcja jest traktowana jak każda inna sprzedaż w lokalu przedsiębiorcy, a możliwość zwrócenia towaru bez podania przyczyny zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedającego – wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Przed ...
-
Regulamin sklepu internetowego: dlaczego warto go mieć?
... . Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zostały mu udostępnione we wskazany sposób. Przykładem usługi elektronicznej jest np. sprzedaż biletów na wydarzenia kulturalne – jest ona w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej. Pozostali przedsiębiorcy e-commerce, czyli przede ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... przepisami, obejmując nie tylko osoby fizyczne, ale wszystkich "abonentów lub użytkowników końcowych", w tym firmy. To ważna zmiana dla sklepów prowadzących sprzedaż B2B. Dodatkowo, nowe regulacje dotyczące plików cookies wymagają od właścicieli e-sklepów dostosowania stron internetowych i procesów zbierania danych. O czym powinni pamiętać ...
-
Ważne zmiany w e-commerce. Obejmą nie tylko Allegro i Amazona
... . Zmiany będą też dotyczyły polskiego Allegro. Duże zwroty na Amazonie Na Amazonie część produktów oferowanych jest przez samą platformę, jednak sprzedaż mogą na niej prowadzić także zewnętrzni sprzedawcy. Z możliwości tej chętnie korzystają przedsiębiorcy z Polski, oferując produkty zarówno w polskiej, jak i niemieckiej wersji ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... roku, aby dostosować się do nowych przepisów dotyczących e-commerce. Zmiany wynikają z obowiązku implementacji w całej Unii Europejskiej dyrektywy regulującej między innymi sprzedaż w Internecie. Nowe prawo ma na celu zwiększenie ochrony konsumentów, czego skutkiem jest nałożenie na sklepy internetowe dodatkowych obowiązków, m. in. precyzyjnego ...
-
Klauzule niedozwolone w e-commerce 2016 roku
W zeszłym roku w rejestrze klauzul niedozwolonych pojawiło się aż 395 nowych wpisów odnośnie e-commerce i sprzedaży konsumenckiej. Równocześnie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 69 decyzji dotyczących ochrony zbiorowych interesów konsumentów. Jakie błędy najczęściej popełniają e-sprzedawcy? Oto podsumowanie autorstwa Trusted ...
-
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
Przedsiębiorców zajmujących się handlem, zwłaszcza tym elektronicznym, wkrótce czekają rewolucyjne zmiany w związku z implementacją tzw. Dyrektywy Omnibus do polskiego porządku prawnego. Dyrektywa, nazywana również Nowym Ładem Konsumenckim, ma dostosować unijne standardy ochrony konsumenta do aktualnej rzeczywistości sprzedaży konsumenckiej, w ...
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
W polskim prawie pojawia się coraz więcej regulacji, które mają usystematyzować przepisy związane ze sklepami internetowymi i sprzedażą online. Z początkiem 2023 roku w życie wejdą zmiany do ustawy o prawach konsumenta i innych aktów prawnych, które wprowadzają do polskiego porządku prawnego dyrektywy - Omnnibus, cyfrową i towarową. Nowe przepisy ...
-
Black Friday w cieniu dyrektywy Omnibus
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod hasłem Black Friday kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją ...
Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, zakupy świąteczne, promocje, promocje cenowe, akcje promocyjne, ceny, cena, promocja, obniżki cen, rabaty, e-commerce -
Większe bezpieczeństwo produktów w erze cyfrowej. Wchodzi w życie dyrektywa GPSR
Dziś, 13 grudnia 2024 roku, wchodzą w życie przepisy General Product Safety Regulation, które podnoszą standardy bezpieczeństwa produktów oferowanych konsumentom. Nowe prawo dotyczy wszystkich kanałów sprzedaży, także e-commerce. GPSR zwiększa prawa konsumentów w zakresie zwrotu, wymiany lub naprawy niebezpiecznego produktu. Z tego tekstu dowiesz ...