Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks morski oraz ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks morski oraz ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 427
- Data wpłynięcia: 2012-05-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Kodeks morski oraz ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej
- data uchwalenia: 2012-08-31
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1069
427
Indemnity Clubs) zrzeszone w ramach „International Group of P&I Clubs”. Kluby te działają
na zasadzie ubezpieczeń wzajemnych i ubezpieczają obecnie około 90% światowego tonażu.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia z chwilą
skierowania do uzgodnień międzyresortowych zostanie zamieszczony w
Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Transportu Budownictwa
i Gospodarki Morskiej.
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji w trybie przewidzianym
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn.
zm.).
7
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje rozporządzenie.
Projektowane
rozporządzenie oddziałuje na morskich przewoźników pasażerskich
oraz na terenowe organy administracji morskiej – dyrektorów urzędów morskich.
2. Konsultacje społeczne.
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany w ramach konsultacji społecznych do
następujących podmiotów:
1) Związku Armatorów Polskich,
2) Krajowej Izby Gospodarki Morskiej,
3) Związku Agentów i Przedstawicieli eglugowych APMAR,
4) Federacji Związków Zawodowych Marynarzy i Rybaków,
5) Krajowej Sekcji Morskiej Marynarzy i Rybaków NSZZ „Solidarność”,
6) Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego.
Wejście w życie projektowanej regulacji nie spowoduje dodatkowych wydatków dla
budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie projektowanej regulacji nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Wejście w życie projektowanej regulacji nie wpłynie bezpośrednio na
konkurencyjność gospodarki oraz na przedsiębiorczość. Jednakże, nowelizacja Kodeksu
morskiego w zakresie zapewnienie wykonania postanowień Konwencji i dostosowanie
8
krajowych regulacji do standardów międzynarodowych powinno pozytywnie wpłynąć na
konkurencyjność gospodarki morskiej oraz na przedsiębiorczość.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Wejście w życie projektowanej regulacji nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
05/03rch
9
Dokumenty związane z tym projektem:
- 427 › Pobierz plik