Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o lasach oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o lasach oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3147
- Data wpłynięcia: 2015-02-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o lasach oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-03-20
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 671
3147
grzywny od 250 do 250 tys. euro.
Węgry
Brak danych.
Malta
Brak danych.
Holandia
Kary pozbawienia wolności oraz grzywny do 78 tys. euro.
Finlandia
Kary pozbawienia wolności oraz grzywny jednak brak
obecnie danych na temat ich wysokości.
Portugalia
Kary do 250 tys. euro.
Rumunia
Brak danych.
Słowenia
Kary od 1 tys. do 30 tys. euro.
Hiszpania
Kary od 1 tys. do 100 tys. euro.
Słowacja
Kary administracyjne od 150 do 100 tys. euro.
Szwecja
Kary pozbawienia wolności do 2 lat oraz grzywny od 750
do 150 tys. koron szwedzkich.
Anglia
Kary pozbawienia wolności do 3 miesięcy oraz grzywny
do 5 tys. funtów brytyjskich.
Podobne zróżnicowanie wysokości sankcji między państwami członkowskimi występuje w przypadku sankcji za naruszenie
przepisów rozporządzenia nr 2173/2005.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
Źródło danych
Oddziaływanie
Organy Inspekcji Ochrony
17
Poszerzenie obowiązków
Środowiska
kontrolnych organów oraz
zwiększenie obciążeń
administracyjnych
Służba Celna
16 izb celnych
Zwiększenie obowiązków
administracyjnych
Podmioty wprowadzające
ok. 67 000 firm sektora
GUS
Wprowadzenie możliwości
do obrotu drewno
drzewnego
przeprowadzenia przez IOŚ
i produkty z drewna
kontroli w zakresie
wykonywania przez te
podmioty obowiązków
wynikających z EUTR
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt został skonsultowany z następującymi organizacjami związkowymi oraz organizacjami pracodawców:
1) NSZZ „Solidarność”;
2) ZZ „Budowlani”;
3) Związkiem Leśników Polskich w Rzeczypospolitej Polskiej;
4) Polską Izbą Gospodarczą Przemysłu Drzewnego;
5) Ogólnopolskim Związkiem Pracodawców Przemysłu Drzewnego.
Projekt skonsultowany został ponadto z:
1) Polskim Towarzystwem Leśnym;
2) Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Leśnictwa i Drzewnictwa;
3) Biurem Urządzenia Lasu i Geodezji Leśnej;
4) Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
Ww. podmioty nie zgłosiły uwag do projektu ustawy.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z …… r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
Dochody ogółem
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
budżet państwa
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
6
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie)
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Wydatki ogółem
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
budżet państwa
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie)
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Saldo ogółem
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
budżet państwa
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie)
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Projekt ustawy nie będzie oddziaływał na zwiększenie wydatków jednostek sektora finansów
Źródła finansowania
publicznych. Obowiązki wynikające z projektowanej ustawy będą realizowane w ramach środków
przeznaczonych obecnie na organy Inspekcji Ochrony Środowiska oraz Służbę Celną.
Dodatkowe informacje,
Wpływy do budżetu państwa będą pochodzić z kar pieniężnych za naruszenie obowiązków
w tym wskazanie
wynikających z rozporządzenia nr 995/2010 i rozporządzenia nr 2173/2005. W związku z tym, że
źródeł danych
do tej pory nie było podstaw do prowadzenia kontroli w tym zakresie, nie ma danych o skali
i przyjętych do obliczeń naruszeń skutkujących koniecznością zapłaty kar. Tym samym nie jest możliwe oszacowanie
założeń
wielkości wpływów do budżetu z tego tytułu.
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na
rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
pieniężnym
sektor mikro-, małych
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z …… r.)
rodzina, obywatele oraz
0
0
0
0
0
0
0
gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
W związku z wprowadzeniem kontroli przez organy Inspekcji Ochrony
niepieniężnym
Środowiska podmiotów objętych przepisami rozporządzenia nr 995/2010
sektor mikro-, małych
zwiększone zostaną obciążenia administracyjne przedsiębiorstw, które będę objęte
i średnich
tym rozporządzeniem.
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz
Brak wpływu
gospodarstwa domowe
Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
W związku z tym, że do tej pory nie było podstaw do prowadzenia kontroli w tym zakresie, nie ma
źródeł danych
danych o skali naruszeń przepisów rozporządzenia nr 995/2010 i rozporządzenia nr 2173/2005. Tym
i przyjętych do obliczeń samym nie jest możliwe oszacowanie łącznej wysokości kar, jakimi mogą być obciążone podmioty
założeń
naruszające te przepisy.
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
7
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
Projektowana ustawa wprowadza dodatkowe obowiązki dla organów Inspekcji Ochrony Środowiska oraz Służby
Celnej, tj.:
– dodatkowe kontrole podmiotów, podmiotów handlowych oraz organizacji monitorujących (Inspekcja Ochrony
Środowiska),
– raportowanie do Komisji Europejskiej o implementacji rozporządzenia (Inspekcja Ochrony Środowiska),
– dodatkowe zestawienie podmiotów importujących do kraju drewno i produkty z drewna określone w załączniku do
rozporządzenia nr 995/2010 (Służba Celna).
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowana ustawa nie będzie miała bezpośredniego wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Nielegalne pozyskanie drewna stanowi duże zagrożenie dla ekosystemów leśnych, szczególnie
dla lasów pierwotnych, ale również pociąga za sobą negatywne skutki ekonomiczne i socjalne,
do których zaliczyć można w szczególności duże straty dla budżetu państwa oraz sektora
prywatnego i społeczności wiejskich, degradację ekosystemów leśnych, zmniejszenie
bioróżnorodności oraz utratę potencjału lasów do sekwestracji węgla.
Omówienie wpływu
Celem rozporządzenia nr 995/2010 jest zamknięcie unijnego rynku na nielegalnie pozyskane
drewno i pochodzące z niego produkty. Projektowana ustawa wprowadza do porządku
prawnego instrumenty wymagane tym rozrządzeniem mające na celu zapewnienie stosowania
jego zapisów w Polsce. W związku z tym projekt ustawy będzie miał znaczący wpływ na
wyeliminowanie nielegalnie pozyskanego drewna i produktów z niego z rynku krajowego, co
znacząco przyczyni się do poprawy ekosystemów leśnych w aspekcie globalnym.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Organy Inspekcji Ochrony Środowiska oraz Służby Celnej rozpoczną kontrole w najbliższym możliwym terminie od
wejścia w życie ustawy.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Zgodnie z art. 20 rozporządzenia nr 995/2010 co dwa lata organy właściwe przedstawiają Komisji Europejskiej
sprawozdanie z jego stosowania. Ewaluacja efektów projektu ustawy będzie odbywała się na podstawie tych
sprawozdań, a jako główne mierniki zastosowane zostaną: liczba przeprowadzonych kontroli, liczba stwierdzonych
przypadków złamania przepisów oraz wysokość nałożonych kar pieniężnych.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
8
Raport z konsultacji dotyczący projektu ustawy o zmianie ustawy o lasach
oraz niektórych innych ustaw (UC 117)
Minister rodowiska, pismami z dnia 6 października 2014 r., mając na uwadze zakres
spraw regulowanych w projekcie, a także uwzględniając zakres konsultacji projektu założeń
projektu ustawy, skierował projekt ustawy o zmianie ustawy o lasach oraz niektórych innych
ustaw do zaopiniowania do Głównego Inspektora Ochrony rodowiska oraz do Dyrektora
Generalnego Lasów Państwowych, a także do konsultacji publicznych do następujących
podmiotów:
1)
Sekretariatu Zasobów Naturalnych i Ochrony rodowiska NSZZ „Solidarno ć”,
2)
Związku Le ników Polskich w Rzeczypospolitej Polskiej,
3)
Krajowej Sekcji Pracowników Le nictwa i Ochrony rodowiska ZZ „Budowlani”,
4)
Polskiego Towarzystwa Le nego,
5)
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Le nictwa i Drzewnictwa,
6)
Biura Urządzania Lasu i Geodezji Le nej,
7)
Polskiego Związku Zrzeszeń Le nych,
8)
Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego,
9)
Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Przemysłu Drzewnego.
Z uwagi na konieczno ć niezwłocznego wdrożenia przepisów Unii Europejskiej termin na
zgłaszanie ewentualnych uwag w ramach konsultacji publicznych został skrócony do 21 dni.
W toku konsultacji publicznych i opiniowania nie wpłynęły żadne uwagi.
Ze względu na tre ć projektowanych zmian nie zachodzi konieczno ć przedstawienia projektu
wła ciwym organom i instytucjom Unii Europejskiej, w tym Europejskiemu Bankowi
Centralnemu w my l postanowień § 27 ust. 4 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29
października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 979).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), projekt ustawy został
zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji w zakładce
Rządowy Proces Legislacyjny. Do Ministerstwa rodowiska nie wpłynęło jednak żadne
zgłoszenie zainteresowania pracami nad przedmiotowym projektem w trybie przepisów
przywołanej wyżej ustawy.
Węgry
Brak danych.
Malta
Brak danych.
Holandia
Kary pozbawienia wolności oraz grzywny do 78 tys. euro.
Finlandia
Kary pozbawienia wolności oraz grzywny jednak brak
obecnie danych na temat ich wysokości.
Portugalia
Kary do 250 tys. euro.
Rumunia
Brak danych.
Słowenia
Kary od 1 tys. do 30 tys. euro.
Hiszpania
Kary od 1 tys. do 100 tys. euro.
Słowacja
Kary administracyjne od 150 do 100 tys. euro.
Szwecja
Kary pozbawienia wolności do 2 lat oraz grzywny od 750
do 150 tys. koron szwedzkich.
Anglia
Kary pozbawienia wolności do 3 miesięcy oraz grzywny
do 5 tys. funtów brytyjskich.
Podobne zróżnicowanie wysokości sankcji między państwami członkowskimi występuje w przypadku sankcji za naruszenie
przepisów rozporządzenia nr 2173/2005.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
Źródło danych
Oddziaływanie
Organy Inspekcji Ochrony
17
Poszerzenie obowiązków
Środowiska
kontrolnych organów oraz
zwiększenie obciążeń
administracyjnych
Służba Celna
16 izb celnych
Zwiększenie obowiązków
administracyjnych
Podmioty wprowadzające
ok. 67 000 firm sektora
GUS
Wprowadzenie możliwości
do obrotu drewno
drzewnego
przeprowadzenia przez IOŚ
i produkty z drewna
kontroli w zakresie
wykonywania przez te
podmioty obowiązków
wynikających z EUTR
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt został skonsultowany z następującymi organizacjami związkowymi oraz organizacjami pracodawców:
1) NSZZ „Solidarność”;
2) ZZ „Budowlani”;
3) Związkiem Leśników Polskich w Rzeczypospolitej Polskiej;
4) Polską Izbą Gospodarczą Przemysłu Drzewnego;
5) Ogólnopolskim Związkiem Pracodawców Przemysłu Drzewnego.
Projekt skonsultowany został ponadto z:
1) Polskim Towarzystwem Leśnym;
2) Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Leśnictwa i Drzewnictwa;
3) Biurem Urządzenia Lasu i Geodezji Leśnej;
4) Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
Ww. podmioty nie zgłosiły uwag do projektu ustawy.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z …… r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
Dochody ogółem
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
budżet państwa
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
6
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie)
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Wydatki ogółem
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
budżet państwa
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie)
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Saldo ogółem
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
budżet państwa
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie)
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Projekt ustawy nie będzie oddziaływał na zwiększenie wydatków jednostek sektora finansów
Źródła finansowania
publicznych. Obowiązki wynikające z projektowanej ustawy będą realizowane w ramach środków
przeznaczonych obecnie na organy Inspekcji Ochrony Środowiska oraz Służbę Celną.
Dodatkowe informacje,
Wpływy do budżetu państwa będą pochodzić z kar pieniężnych za naruszenie obowiązków
w tym wskazanie
wynikających z rozporządzenia nr 995/2010 i rozporządzenia nr 2173/2005. W związku z tym, że
źródeł danych
do tej pory nie było podstaw do prowadzenia kontroli w tym zakresie, nie ma danych o skali
i przyjętych do obliczeń naruszeń skutkujących koniecznością zapłaty kar. Tym samym nie jest możliwe oszacowanie
założeń
wielkości wpływów do budżetu z tego tytułu.
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na
rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
pieniężnym
sektor mikro-, małych
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
b.d.
(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z …… r.)
rodzina, obywatele oraz
0
0
0
0
0
0
0
gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
W związku z wprowadzeniem kontroli przez organy Inspekcji Ochrony
niepieniężnym
Środowiska podmiotów objętych przepisami rozporządzenia nr 995/2010
sektor mikro-, małych
zwiększone zostaną obciążenia administracyjne przedsiębiorstw, które będę objęte
i średnich
tym rozporządzeniem.
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz
Brak wpływu
gospodarstwa domowe
Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
W związku z tym, że do tej pory nie było podstaw do prowadzenia kontroli w tym zakresie, nie ma
źródeł danych
danych o skali naruszeń przepisów rozporządzenia nr 995/2010 i rozporządzenia nr 2173/2005. Tym
i przyjętych do obliczeń samym nie jest możliwe oszacowanie łącznej wysokości kar, jakimi mogą być obciążone podmioty
założeń
naruszające te przepisy.
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
7
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
Projektowana ustawa wprowadza dodatkowe obowiązki dla organów Inspekcji Ochrony Środowiska oraz Służby
Celnej, tj.:
– dodatkowe kontrole podmiotów, podmiotów handlowych oraz organizacji monitorujących (Inspekcja Ochrony
Środowiska),
– raportowanie do Komisji Europejskiej o implementacji rozporządzenia (Inspekcja Ochrony Środowiska),
– dodatkowe zestawienie podmiotów importujących do kraju drewno i produkty z drewna określone w załączniku do
rozporządzenia nr 995/2010 (Służba Celna).
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowana ustawa nie będzie miała bezpośredniego wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Nielegalne pozyskanie drewna stanowi duże zagrożenie dla ekosystemów leśnych, szczególnie
dla lasów pierwotnych, ale również pociąga za sobą negatywne skutki ekonomiczne i socjalne,
do których zaliczyć można w szczególności duże straty dla budżetu państwa oraz sektora
prywatnego i społeczności wiejskich, degradację ekosystemów leśnych, zmniejszenie
bioróżnorodności oraz utratę potencjału lasów do sekwestracji węgla.
Omówienie wpływu
Celem rozporządzenia nr 995/2010 jest zamknięcie unijnego rynku na nielegalnie pozyskane
drewno i pochodzące z niego produkty. Projektowana ustawa wprowadza do porządku
prawnego instrumenty wymagane tym rozrządzeniem mające na celu zapewnienie stosowania
jego zapisów w Polsce. W związku z tym projekt ustawy będzie miał znaczący wpływ na
wyeliminowanie nielegalnie pozyskanego drewna i produktów z niego z rynku krajowego, co
znacząco przyczyni się do poprawy ekosystemów leśnych w aspekcie globalnym.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Organy Inspekcji Ochrony Środowiska oraz Służby Celnej rozpoczną kontrole w najbliższym możliwym terminie od
wejścia w życie ustawy.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Zgodnie z art. 20 rozporządzenia nr 995/2010 co dwa lata organy właściwe przedstawiają Komisji Europejskiej
sprawozdanie z jego stosowania. Ewaluacja efektów projektu ustawy będzie odbywała się na podstawie tych
sprawozdań, a jako główne mierniki zastosowane zostaną: liczba przeprowadzonych kontroli, liczba stwierdzonych
przypadków złamania przepisów oraz wysokość nałożonych kar pieniężnych.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
8
Raport z konsultacji dotyczący projektu ustawy o zmianie ustawy o lasach
oraz niektórych innych ustaw (UC 117)
Minister rodowiska, pismami z dnia 6 października 2014 r., mając na uwadze zakres
spraw regulowanych w projekcie, a także uwzględniając zakres konsultacji projektu założeń
projektu ustawy, skierował projekt ustawy o zmianie ustawy o lasach oraz niektórych innych
ustaw do zaopiniowania do Głównego Inspektora Ochrony rodowiska oraz do Dyrektora
Generalnego Lasów Państwowych, a także do konsultacji publicznych do następujących
podmiotów:
1)
Sekretariatu Zasobów Naturalnych i Ochrony rodowiska NSZZ „Solidarno ć”,
2)
Związku Le ników Polskich w Rzeczypospolitej Polskiej,
3)
Krajowej Sekcji Pracowników Le nictwa i Ochrony rodowiska ZZ „Budowlani”,
4)
Polskiego Towarzystwa Le nego,
5)
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Le nictwa i Drzewnictwa,
6)
Biura Urządzania Lasu i Geodezji Le nej,
7)
Polskiego Związku Zrzeszeń Le nych,
8)
Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego,
9)
Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Przemysłu Drzewnego.
Z uwagi na konieczno ć niezwłocznego wdrożenia przepisów Unii Europejskiej termin na
zgłaszanie ewentualnych uwag w ramach konsultacji publicznych został skrócony do 21 dni.
W toku konsultacji publicznych i opiniowania nie wpłynęły żadne uwagi.
Ze względu na tre ć projektowanych zmian nie zachodzi konieczno ć przedstawienia projektu
wła ciwym organom i instytucjom Unii Europejskiej, w tym Europejskiemu Bankowi
Centralnemu w my l postanowień § 27 ust. 4 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29
października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 979).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), projekt ustawy został
zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji w zakładce
Rządowy Proces Legislacyjny. Do Ministerstwa rodowiska nie wpłynęło jednak żadne
zgłoszenie zainteresowania pracami nad przedmiotowym projektem w trybie przepisów
przywołanej wyżej ustawy.
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3147 › Pobierz plik