Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 10 –
j)
w polu dziesiątym – wysokość sumy komandytowej,
k) w polu jedenastym – wartość wkładu umówionego,
l)
w polu dwunastym – zaznaczenie, czy jest w tym wkład niepieniężny,
m) w podrubryce pierwszej:
–
w polu pierwszym – wartość wkładu wniesionego,
–
w polu drugim – zaznaczenie okoliczności, czy jest to wkład niepieniężny,
n)
w podrubryce drugiej:
–
w polu pierwszym – wartość wkładu zwróconego,
–
w polu drugim – zaznaczenie okoliczności, czy jest to zwrot wkładu
niepieniężnego.
§ 20. 1. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 7 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. Pól od 5 do 8 rubryki 7 dla spółki jawnej i spółki komandytowej nie wypełnia się,
jeżeli wspólnik nie jest osobą fizyczną.
3. Pól 10, 11 i 12 oraz podrubryk 1 i 2 rubryki 7 dla spółki komandytowej nie wypełnia
się, jeżeli wspólnik nie jest komandytariuszem.
§ 21. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – uprawnionych do reprezentowania spółki:
a)
w polu pierwszym – wyrazy „wspólnicy reprezentujący spółkę”, a w przypadku
spółki partnerskiej – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółki, jeżeli
został powołany,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki, co obejmuje sposób reprezentowania
spółki przez wspólników lub zarząd i przez prokurentów,
c)
w podrubryce pierwszej – dane wspólników reprezentujących spółkę lub osób
wchodzących w skład zarządu:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
– 11 –
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym; pole pozostaje
niewypełnione dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej,
w której zarząd nie został powołany;
2)
w rubryce drugiej dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej nie
dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 22. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub w rubryce 3 zachodzi konieczność
wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno
w odpowiedniej rubryce.
§ 23. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje:
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej – wzmianki o złożonych dokumentach grupy kapitałowej:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego skonsolidowanego
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę
jego złożenia,
– 12 –
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki
złożono dokument,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółki
dominującej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 24. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 i 3 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2 i 3.
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§ 25. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorcy – spółki jawnej, spółki
komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – dane o zaległościach podatkowych, celnych oraz zaległościach na
rzecz ZUS objętych egzekucją, jeżeli dochodzona należność nie została uiszczona
w terminie 60 dni od daty wszczęcia egzekucji:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie charakteru zaległości, co obejmuje: zaległość
podatkową, celną, na rzecz ZUS,
b)
w polu drugim – oznaczenie organu wystawiającego tytuł wykonawczy, datę
wszczęcia egzekucji i numer tytułu wykonawczego,
c)
w polu trzecim – wysokość zaległości,
– 13 –
d)
w polu czwartym – informacje o zakończeniu egzekucji, co obejmuje: określenie
sposobu zakończenia egzekucji, nazwę organu wydającego prawomocne orzeczenie
o zakończeniu egzekucji, datę tego orzeczenia;
2)
w rubryce drugiej – wierzycieli przedsiębiorcy oraz ich wierzytelności, jeżeli posiadają
tytuł wykonawczy wystawiony przeciwko przedsiębiorcy i nie zostali zaspokojeni
w terminie 30 dni od daty wezwania do spełnienia świadczenia:
a)
w polu pierwszym – informacje o tytule wykonawczym, co obejmuje: nazwę
organu wydającego tytuł wykonawczy, datę wydania tytułu wykonawczego,
sygnaturę sprawy; w wypadku tytułów egzekucyjnych niepochodzących od sądu
określa się nazwę sądu nadającego klauzulę wykonalności, datę nadania klauzuli
wykonalności i sygnaturę sprawy o nadanie klauzuli wykonalności,
b)
w polu drugim – kwotę wierzytelności, w przypadku wierzytelności pieniężnych,
lub opis wierzytelności, w przypadku wierzytelności niepieniężnych,
c)
w polu trzecim – jeżeli jest to wierzytelność solidarna, zaznaczenie tej
okoliczności,
d)
w podrubryce pierwszej – dane wierzycieli:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu
w przedmiocie ogłoszenia upadłości, o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości
z uwagi na fakt, że majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie
kosztów postępowania, co obejmuje:
a)
w polu pierwszym – informacje o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości
z uwagi na fakt, że majątek dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów
postępowania, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia, sygnaturę sprawy.
W polu pierwszym dokonuje się wpisów wynikających z ustawy z dnia 28 lutego
2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. z 2012 r. poz. 1112,
z późn. zm.),
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz
z 2013 r. poz. 355 i 613.
– 14 –
b)
w polu drugim – informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu
w przedmiocie ogłoszenia upadłości, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia,
sygnaturę sprawy i sposób zabezpieczenia;
4)
w rubryce czwartej – informacje o umorzeniu prowadzonej przeciwko przedsiębiorcy
egzekucji z uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów
egzekucyjnych, co obejmuje: w polu pierwszym – nazwę organu prowadzącego
egzekucję, datę postanowienia, sygnaturę sprawy.
§ 26. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4 lub w podrubryce pierwszej rubryki 2
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 27. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się: w rubryce pierwszej – dane kuratora:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – numer KRS,
e)
w polu piątym – podstawę powołania kuratora i zakres jego działania,
f)
w polu szóstym – datę powołania kuratora,
g)
w polu siódmym – datę, do której kurator ma działać.
§ 28. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – datę podjęcia uchwały, numer
uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę
jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółki przez likwidatorów,
j)
w polu dziesiątym – wysokość sumy komandytowej,
k) w polu jedenastym – wartość wkładu umówionego,
l)
w polu dwunastym – zaznaczenie, czy jest w tym wkład niepieniężny,
m) w podrubryce pierwszej:
–
w polu pierwszym – wartość wkładu wniesionego,
–
w polu drugim – zaznaczenie okoliczności, czy jest to wkład niepieniężny,
n)
w podrubryce drugiej:
–
w polu pierwszym – wartość wkładu zwróconego,
–
w polu drugim – zaznaczenie okoliczności, czy jest to zwrot wkładu
niepieniężnego.
§ 20. 1. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 7 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. Pól od 5 do 8 rubryki 7 dla spółki jawnej i spółki komandytowej nie wypełnia się,
jeżeli wspólnik nie jest osobą fizyczną.
3. Pól 10, 11 i 12 oraz podrubryk 1 i 2 rubryki 7 dla spółki komandytowej nie wypełnia
się, jeżeli wspólnik nie jest komandytariuszem.
§ 21. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – uprawnionych do reprezentowania spółki:
a)
w polu pierwszym – wyrazy „wspólnicy reprezentujący spółkę”, a w przypadku
spółki partnerskiej – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółki, jeżeli
został powołany,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki, co obejmuje sposób reprezentowania
spółki przez wspólników lub zarząd i przez prokurentów,
c)
w podrubryce pierwszej – dane wspólników reprezentujących spółkę lub osób
wchodzących w skład zarządu:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
– 11 –
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym; pole pozostaje
niewypełnione dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej,
w której zarząd nie został powołany;
2)
w rubryce drugiej dla spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki partnerskiej nie
dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 22. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub w rubryce 3 zachodzi konieczność
wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno
w odpowiedniej rubryce.
§ 23. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje:
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej – wzmianki o złożonych dokumentach grupy kapitałowej:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego skonsolidowanego
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę
jego złożenia,
– 12 –
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki
złożono dokument,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółki
dominującej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 24. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 i 3 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2 i 3.
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§ 25. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorcy – spółki jawnej, spółki
komandytowej i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – dane o zaległościach podatkowych, celnych oraz zaległościach na
rzecz ZUS objętych egzekucją, jeżeli dochodzona należność nie została uiszczona
w terminie 60 dni od daty wszczęcia egzekucji:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie charakteru zaległości, co obejmuje: zaległość
podatkową, celną, na rzecz ZUS,
b)
w polu drugim – oznaczenie organu wystawiającego tytuł wykonawczy, datę
wszczęcia egzekucji i numer tytułu wykonawczego,
c)
w polu trzecim – wysokość zaległości,
– 13 –
d)
w polu czwartym – informacje o zakończeniu egzekucji, co obejmuje: określenie
sposobu zakończenia egzekucji, nazwę organu wydającego prawomocne orzeczenie
o zakończeniu egzekucji, datę tego orzeczenia;
2)
w rubryce drugiej – wierzycieli przedsiębiorcy oraz ich wierzytelności, jeżeli posiadają
tytuł wykonawczy wystawiony przeciwko przedsiębiorcy i nie zostali zaspokojeni
w terminie 30 dni od daty wezwania do spełnienia świadczenia:
a)
w polu pierwszym – informacje o tytule wykonawczym, co obejmuje: nazwę
organu wydającego tytuł wykonawczy, datę wydania tytułu wykonawczego,
sygnaturę sprawy; w wypadku tytułów egzekucyjnych niepochodzących od sądu
określa się nazwę sądu nadającego klauzulę wykonalności, datę nadania klauzuli
wykonalności i sygnaturę sprawy o nadanie klauzuli wykonalności,
b)
w polu drugim – kwotę wierzytelności, w przypadku wierzytelności pieniężnych,
lub opis wierzytelności, w przypadku wierzytelności niepieniężnych,
c)
w polu trzecim – jeżeli jest to wierzytelność solidarna, zaznaczenie tej
okoliczności,
d)
w podrubryce pierwszej – dane wierzycieli:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu
w przedmiocie ogłoszenia upadłości, o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości
z uwagi na fakt, że majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie
kosztów postępowania, co obejmuje:
a)
w polu pierwszym – informacje o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości
z uwagi na fakt, że majątek dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów
postępowania, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia, sygnaturę sprawy.
W polu pierwszym dokonuje się wpisów wynikających z ustawy z dnia 28 lutego
2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. z 2012 r. poz. 1112,
z późn. zm.),
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz
z 2013 r. poz. 355 i 613.
– 14 –
b)
w polu drugim – informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu
w przedmiocie ogłoszenia upadłości, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia,
sygnaturę sprawy i sposób zabezpieczenia;
4)
w rubryce czwartej – informacje o umorzeniu prowadzonej przeciwko przedsiębiorcy
egzekucji z uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów
egzekucyjnych, co obejmuje: w polu pierwszym – nazwę organu prowadzącego
egzekucję, datę postanowienia, sygnaturę sprawy.
§ 26. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4 lub w podrubryce pierwszej rubryki 2
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 27. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się: w rubryce pierwszej – dane kuratora:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – numer KRS,
e)
w polu piątym – podstawę powołania kuratora i zakres jego działania,
f)
w polu szóstym – datę powołania kuratora,
g)
w polu siódmym – datę, do której kurator ma działać.
§ 28. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółki jawnej, spółki komandytowej
i spółki partnerskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – datę podjęcia uchwały, numer
uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę
jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółki przez likwidatorów,
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2094-cz-II › Pobierz plik
- 2094-cz-I › Pobierz plik