eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 95 – 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d) 
w polu czwartym –  funkcję  w  głównym  oddziale  zagranicznego  zakładu 
ubezpieczeń lub w głównym oddziale zagranicznego zakładu reasekuracji. 
§ 138. 1. W przypadku gdy w rubrykach 2, 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 1 zachodzi 
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
2. Jeżeli  u  przedsiębiorcy  zagranicznego,  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub 
zagranicznego zakładu  reasekuracji ten sam organ pełni funkcje  reprezentacji oraz nadzoru 
lub kontroli, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru lub 
kontroli. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące 
się  reprezentacją  i  zarządzaniem,  a  jako  członków  organu  nadzoru  lub  kontroli  –  osoby 
zajmujące się nadzorem lub kontrolą. 
§ 139. W  dziale  3  rejestru  przedsiębiorców  dla  oddziału  przedsiębiorcy  zagranicznego, 
głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  oraz  głównego  oddziału 
zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym –  przedmiot  działalności  oddziału  według 
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej 
niż  dziesięć  pozycji,  w tym  jako  pierwszą  przedmiot  przeważającej  działalności  na 
poziomie podklasy; 
2) 
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach oddziału: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co 
obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  złożeniu  opinii  biegłego  rewidenta,  co  obejmuje: 
okres, za jaki złożono opinię, 
c) 
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu 
sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, 
d) 
w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów; 
3) 
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów; 
4) 
w rubryce czwartej –  przedmiot  działalności  statutowej  organizacji  pożytku 
publicznego: 
a) 
w polu pierwszym –  odpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności, 
– 96 – 
b) 
w polu drugim –  nieodpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności. 
§ 140. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 
1 lub 4. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  2  zachodzi  konieczność  wpisania  informacji 
o dokumentach za kolejne okresy, informacje  o  tych  faktach  wpisuje  się  kolejno 
w odpowiednich polach rubryki 2. 
§ 141. W  dziale  4  rejestru  przedsiębiorców  dla  oddziału  przedsiębiorcy  zagranicznego, 
głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  oraz  głównego  oddziału 
zagranicznego zakładu  reasekuracji  wpisuje  się  informacje  wskazane  w  §  26  i  §  27,  przy 
czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  jawną,  spółkę  komandytową  i  spółkę  partnerską  zastępuje 
oddział  przedsiębiorcy  zagranicznego,  główny  oddział  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń 
i główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji. 
§ 142. W  dziale  5  rejestru  przedsiębiorców  dla  oddziału  przedsiębiorcy  zagranicznego, 
głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  oraz  głównego  oddziału 
zagranicznego zakładu reasekuracji nie dokonuje się wpisów. 
§ 143. W  dziale  6  rejestru  przedsiębiorców  dla  oddziału  przedsiębiorcy  zagranicznego, 
głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  oraz  głównego  oddziału 
zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji: 
a) 
w polu pierwszym –  informację,  czy  likwidacja  dotyczy  przedsiębiorcy 
zagranicznego,  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń,  zagranicznego  zakładu 
reasekuracji  czy  też  oddziału  przedsiębiorcy  zagranicznego,  głównego  oddziału 
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu 
reasekuracji, 
b) 
w polu drugim –  informację  o  likwidacji  zagranicznego  przedsiębiorcy, 
zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub  zagranicznego  zakładu  reasekuracji; 
informacja  powinna  obejmować  przykładowo,  z  uwzględnieniem  odmienności 
systemu  prawnego  regulującego  działanie  zagranicznego  przedsiębiorcy, 
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji: 
– 97 – 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu lub innego uprawnionego 
organu: nazwę sądu lub  organu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, 
sygnaturę sprawy, 
– 
w  przypadku  otwarcia  likwidacji  uchwałą:  organ  podejmujący  uchwałę,  datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu notarialnego –  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium,  albo  informację  o  otwarciu  likwidacji  oddziału  lub  głównego 
oddziału  bez  likwidacji przedsiębiorcy  zagranicznego,  zagranicznego  zakładu 
ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji, 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu: nazwę sądu prowadzącego 
postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
– 
w  przypadku  otwarcia  likwidacji  uchwałą:  organ  podejmujący  uchwałę,  datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu notarialnego –  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  zakończeniu  likwidacji,  co  obejmuje:  datę 
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia, 
d) 
w polu czwartym –  sposób  reprezentacji  przedsiębiorcy  zagranicznego, 
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji przez 
likwidatorów  albo  sposób  reprezentacji  likwidowanego  oddziału  lub  głównego 
oddziału  bez  likwidacji  przedsiębiorcy  zagranicznego,  zagranicznego  zakładu 
ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji przez likwidatorów, 
e) 
w podrubryce pierwszej –  dane  likwidatorów  przedsiębiorcy  zagranicznego, 
zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub  zagranicznego  zakładu  reasekuracji, 
a w przypadku  likwidacji  oddziału  lub  głównego  oddziału  bez  likwidacji 
przedsiębiorcy  zagranicznego,  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub 
zagranicznego zakładu reasekuracji – dane likwidatorów oddziału: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
2) 
w rubryce drugiej –  dla  oddziału  przedsiębiorcy  zagranicznego,  głównego  oddziału 
zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub  głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu 
– 98 – 
reasekuracji,  w  przypadku  gdy  przedsiębiorca  zagraniczny,  zagraniczny  zakład 
ubezpieczeń  lub  zagraniczny  zakład  reasekuracji  jest  spółką  z  ograniczoną 
odpowiedzialnością,  spółką  akcyjną  lub  spółką  komandytowo-akcyjną  wpisuje  się 
informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 
ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki, 
b) 
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki; 
3) 
w rubryce trzeciej –  dla  głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub 
głównego  oddziału  zagranicznego  zakładu  reasekuracji:  ustanowienie  zarządu 
komisarycznego: 
a) 
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony, 
b) 
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny, 
c) 
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
4) 
w rubryce czwartej –  informacje  o  połączeniu,  przekształceniu  lub  podziale 
zagranicznego  przedsiębiorcy,  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub  zagranicznego 
zakładu reasekuracji: w polu pierwszym – informacje o połączeniu, przekształceniu lub 
podziale  zagranicznego  przedsiębiorcy,  zakładu  ubezpieczeń  lub  zakładu  reasekuracji 
wraz ze wskazaniem sposobu połączenia, podmiotów powstałych w wyniku połączenia, 
podziału lub przekształcenia, podmiotów przejmujących, podmiotów przejmowanych; 
5) 
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym: 
a) 
w polu pierwszym –  wzmiankę  o  ogłoszeniu  upadłości  zagranicznego 
przedsiębiorcy,  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub  zagranicznego  zakładu 
reasekuracji wraz  ze  wskazaniem  daty  ogłoszenia  upadłości  oraz  osoby  syndyka 
i przedstawiciela upadłego, jeżeli zostali powołani, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  zakończeniu  postępowania  upadłościowego 
zagranicznego  przedsiębiorcy,  zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub 
zagranicznego zakładu reasekuracji, 
– 99 – 
c) 
w polu trzecim –  określenie  sposobu  prowadzenia  postępowania  upadłościowego, 
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu 
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, 
d) 
w polu czwartym –  informacje  o  uchyleniu  układu  zawartego  w  postępowaniu 
upadłościowym  z  możliwością  zawarcia  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
e) 
w podrubryce pierwszej – dane syndyka: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
f) 
w podrubryce drugiej –  dane  osoby  powołanej  w  toku  postępowania 
upadłościowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
– 
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: 
„zarządca  przymusowy”,  „nadzorca  sądowy”,  „zarządca”,  „zarządca 
zagraniczny”,  „osoba  powołana  w  toku  postępowania  upadłościowego  do 
reprezentowania upadłego”; 
6) 
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie 
rozporządzenia  Prezydenta  Rzeczypospolitej  z  dnia  24  października 1934 r. –  Prawo 
o postępowaniu układowym: 
a) 
w polu pierwszym –  informacje  o  otwarciu  postępowania  układowego,  co 
obejmuje:  nazwę  sądu  prowadzącego  postępowanie,  datę  orzeczenia,  sygnaturę 
sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania  układowego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  uchyleniu  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy; 
7) 
w rubryce siódmej –  informację  o  zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania 
działalności gospodarczej przez oddział przedsiębiorcy zagranicznego, główny oddział 
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: