eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego

Rządowy projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego

projekt dotyczy wprowadzenia regulacji kompleksowo normujących zagadnienia z zakresu systemu powiadamiania ratunkowego, określenia zadań oraz organizacji systemu i wymagań postawionych przed operatorami numerów alarmowych, zasad ich szkolenia oraz sposobu finansowania systemu; projekt zawiera też regulację technicznej strony funkcjonowania systemu, polegającą na rozdzieleniu funkcji odbioru zgłoszeń alarmowych od funkcji dysponowania zasobów ratowniczych

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1892
  • Data wpłynięcia: 2013-11-06
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o systemie powiadamiania ratunkowego
  • data uchwalenia: 2013-11-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1635

1892

1) aplikację komputerową umożliwiającą odczyt oraz obsługę zgłoszenia alarmowego;
2) łącze teleinformatyczne do wskazanej przez ten podmiot lokalizacji;
3) system telefoniczny umożliwiający odbiór oraz obsługę telefonicznych połączeń
alarmowych.
4. Podmiot, o którym mowa w § 2 ust. 1, obsługiwany w trybie indywidualnym jest obowiązany
do:
1) wskazania miejsca uruchomienia systemu teleinformatycznego;
2) odpowiedniego przeszkolenia dyspozytorów numeru.

§ 5. 1. Centrum przekazuje podmiotowi, o którym mowa w § 2 ust. 1, uzyskane informacje
o zgłoszeniu alarmowym.
2. Warunkiem koniecznym przekazania informacji o zgłoszeniu alarmowym jest posiadanie przez
podmiot, o którym mowa w § 2 ust. 1, sprawnie działającego systemu teleinformatycznego,
w tym uruchomienie interfejsu komunikacyjnego umożliwiającego wymianę informacji
o zgłoszeniu alarmowym między systemem teleinformatycznym centrów a systemem
informatycznym tego podmiotu lub wykorzystanie systemu teleinformatycznego centrów.
3. System teleinformatyczny połączony jest z systemami teleinformatycznymi podmiotów,
o których mowa w § 2 ust. 1, w sposób zapewniający dysponowanie zasobów ratowniczych.
4. Interfejs komunikacyjny, zapewnia:
1) wzajemne przekazanie zgromadzonych danych związanych z realizacją obsługi
zgłoszenia alarmowego, w tym nagrań rozmów telefonicznych, danych osoby zgłaszającej
zdarzenie alarmowe, opisu zdarzenia alarmowego, określenia miejsca zdarzenia
alarmowego, danych teleadresowych oraz innych danych koordynacyjnych;
2) wzajemne przekazywanie połączeń telefonicznych związanych z obsługą zgłoszeń
alarmowych;
3) wzajemne przekazywanie informacji o statusach zgłoszeń alarmowych, w tym co
najmniej potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia alarmowego, potwierdzenia przyjęcia lub
odrzucenia zgłoszenia alarmowego przez dyspozytora podmiotu, o którym mowa w § 2
ust. 1, a także potwierdzenie zadysponowania zasobów ratowniczych przez dyspozytora
tego podmiotu.
5. Podmiot, o którym mowa w § 2 ust. 1, określi słownik zdarzeń alarmowych, który będzie
podstawą do klasyfikacji rodzaju zgłoszeń alarmowych.

4

§ 6. 1. Włączenie numeru do systemu nastąpi nie później niż w okresie 3 miesięcy od momentu
odbioru technicznego systemu teleinformatycznego.
2. W celu określenia warunków eksploatacyjnych podmiot, o którym mowa w § 2 ust. 1, zawiera
z administratorem systemu stosowne porozumienie, w którym określone są:
1) wzajemne obowiązki;
2) koszty obsługi oraz warunki rozliczeń finansowych;
3) lokalizacja dyspozytorni tego podmiotu;
4) okres obsługi numeru.

§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
5

Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia …, (poz. ...)

Załącznik nr 1

WZÓR
…………………………..
(nazwa i adres podmiotu)

Minister Administracji i Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa

WNIOSEK
O WŁĄCZENIE NUMERU
DO SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia …. o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.
U. poz…..), składam wniosek o włączenie do systemu powiadamiania ratunkowego,
posiadanego numeru ……./nr AUS/.
W związku z powyższym przedstawiam niezbędne informacje, umożliwiające podjecie
współpracy:

1. Liczba dyspozytorni oraz ich lokalizacje – wykaz w załączeniu,
2. Liczba zatrudnionych dyspozytorów - ……
3. Rodzaj współpracy międzysystemowej – (instytucjonalny/indywidualny), z
wykorzystaniem ….
4. Szacunkowa liczba zgłoszeń w skali roku – (w mln zgłoszeń)
5. Charakterystyka rodzaju zgłoszeń alarmowych – w załączeniu,
6. Charakterystyka posiadanego systemu teleinformatycznego – w załączeniu/brak,
7. Uzgodnienia z dostawcą publicznie dostępnych usług telefonicznych – opis w
załączeniu,
8. Oczekiwany termin włączenia numeru - …….
9. Dane kontaktowe osób odpowiedzialnych za współpracę - …………..



………………………………
(podpis osoby upoważnionej)

6

Załącznik nr 2



WZÓR


………………………….
(nazwa i adres podmiotu)



Minister Administracji i Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa



WNIOSEK
O WYŁĄCZENIE OBSŁUGI NUMERU
Z SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO


Na podstawie art. 5 ust. 4 ustawy z dnia …. o systemie powiadamiania ratunkowego
(Dz. U. poz. ...), składam wniosek o wyłączenie obsługi numeru /nr AUS/ z systemu
powiadamiania ratunkowego z dniem…...



Uzasadnienie




.……………………………..
(podpis osoby upoważnionej)


7

UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie w sprawie obsługi
innych numerów przez system powiadamiania ratunkowego wykonuje upoważnienie zawarte
w art. 5 ust. 6 ustawy z dnia ... o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz. U. poz. …), zwanej dalej
„ustawą”.
Celem przedmiotowego rozporządzenia jest uregulowanie kwesti związanych z fakultatywnym
włączeniem do systemu powiadamiania ratunkowego, zwanego dalej „systemem”, dodatkowych
numerów oraz ich obsługą.
Konieczność wydania przedmiotowego rozporządzenia wynika z potrzeby określenia przez ministra
właściwego do spraw administracji publicznej:
1) trybu włączania numerów telefonicznych do systemu i wyłączania tych numerów z systemu,
2) terminu włączenia numerów telefonicznych, które mogą być obsługiwane w centrum do
systemu,
3) sposobu rozliczania kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego,
4) warunków technicznych obsługi numerów telefonicznych,
5) warunków współpracy oraz wymiany informacji, w tym ich zakresu, pomiędzy centrami
a podmiotami których numery mogą być obsługiwane w centrum, zwanymi dalej
„podmiotami”,
6) wzoru wniosku o włączenie numeru do systemu, a także wniosku o wyłączenie z obsługi
danego numeru w ramach systemu
– na potrzeby realizacji przepisów ustawy, w zakresie zapewnienia jednolitego sposobu obsługi
numerów w ramach systemu.
Zgodnie z delegacją do wydania projektowanego rozporządzenia uregulowania w powyższym zakresie
określone zostały jednorodne warunki współpracy podmiotów dysponujących numerami: 991, 992,
993, 994 i 987 lub innymi podmiotami, do których zadań należy ochrona życia, zdrowia,
bezpieczeństwa i porządku publicznego, mienia lub środowiska dysponującymi numerami
alarmowymi, które mogą być obsługiwane w centrum a administratorem systemu,
z uwzględnieniem standaryzacji technicznej obsługi pozostałych numerów oraz określenia warunków
technicznych jakie powinny spełniać systemy teleinformatyczne podmiotów włączających swoje
numery do systemu.
8

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 29

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: