eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1407
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152

1407

– 9 –
o) sieci
powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu
trakcyjnego,
b) pojazdu
specjalnego,
c) pojazdu
pomocniczego.
§ 10. W przypadku infrastruktury kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości
torów mniejszej niż 1435 mm świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane
na każdy typ;
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego;
a) szyny
kolejowej,
b) systemu
przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) rozjazdu
kolejowego,
e) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) systemu
zabezpieczenia
ruchu na przejazdach kolejowych:
– napędu rogatkowego,
– sygnalizatora
drogowego,
c) sygnalizatora
kolejowego,
d) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej,
e) dławika torowego,
f) linek
dławikowych,
g) wyłącznika szybkiego,
h) sieci
jezdnej,
i) sieci
powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych;
a) pojazdu
trakcyjnego,
b) wagonu
pasażerskiego,
c) wagonu
towarowego,
d) pojazdu
specjalnego,
e) pojazdu
pomocniczego.
– 10 –
§ 11. W przypadku bocznic kolejowych świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu
jest wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny
kolejowej,
b) systemu
przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) rozjazdu
kolejowego,
e) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) systemu
zabezpieczenia
ruchu na przejazdach kolejowych:
– napędu rogatkowego,
– sygnalizatora
drogowego,
d) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów
torowych,
– liczników
osi,
e) sygnalizatora
kolejowego,
f) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej,
g) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
h) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
i)
systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
j)
systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
k) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
l) dławika torowego,
m) linek
dławikowych,
n) wyłącznika szybkiego,
o) sieci
jezdnej,
p) sieci
powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu
trakcyjnego,
b) wagonu
towarowego,
c) pojazdu
specjalnego,
– 11 –
d) pojazdu
pomocniczego.
§ 12. W przypadku sieci kolejowych, o których mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy,
świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny
kolejowej,
b) systemu
przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) rozjazdu
kolejowego,
e) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) stacyjnych
urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) systemu
zabezpieczenia
ruchu na przejazdach kolejowych:
– napędu rogatkowego,
– sygnalizatora
drogowego,
d) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów
torowych,
– liczników
osi,
e) sygnalizatora
kolejowego,
f) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej,
g) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
h) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
i)
systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
j)
systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
k) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
l) dławika torowego,
m) linek
dławikowych,
n) wyłącznika szybkiego,
o) sieci
jezdnej,
p) sieci
powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu
trakcyjnego,
b) wagonu
pasażerskiego,
– 12 –
c) wagonu
towarowego,
d) pojazdu
specjalnego,
e) pojazdu
pomocniczego.
Rozdział 4
Zakres badań technicznych koniecznych do wydania świadectwa dopuszczenia do
eksploatacji typu oraz stwierdzenia zgodności z typem
§ 13. Zakres badań koniecznych dla typów budowli obejmuje:
1) badanie
zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu
budowli, polskich lub europejskich normach;
2) badanie
zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach
technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie;
3) analizę wyników prób eksploatacyjnych.
§ 14. 1. Zakres badań koniecznych dla typów urządzeń obejmuje:
1) badanie
zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu
urządzeń, polskich lub europejskich normach;
2) analizę wyników prób eksploatacyjnych.
2. Zakres badań koniecznych dla typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu
kolejowego, oprócz badań, o których mowa w ust. 1, obejmuje dodatkowo:
1) dla stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń blokady liniowej,
urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów, sygnalizatora kolejowego, urządzeń
oddziaływania tor – pojazd, systemu automatycznego prowadzenia pociągu, systemu
telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego, systemu zdalnego
sterowania ruchem kolejowym:
a)
badanie funkcjonalne w warunkach normalnych, w tym sprzętu i oprogramowania,
b) badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania uszkodzeń przy:
– oddziaływaniu uszkodzeń pojedynczych i wielokrotnych elementów,
– reakcji na wykryte uszkodzenie pojedyncze lub wielokrotne, wraz z oceną
zdolności pozostawania w stanie bezpiecznym,
– zmiennych
wartościach parametrów napięcia, prądu i częstotliwości,
c)
badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania zewnętrznego:
– badanie
klimatyczne,
– badanie na oddziaływania mechaniczne,
– 13 –
– badanie na oddziaływania elektryczne, w tym kompatybilności
elektromagnetycznej,
– ocenę zabezpieczenia przed nieautoryzowanym dostępem,
– badanie
wytrzymałościowe,
d) badanie bezpieczeństwa działania w warunkach rzeczywistego zastosowania
urządzenia,
e) badanie niezawodności działania w warunkach rzeczywistego zastosowania
urządzenia,
f) wykonanie
następujących testów kwalifikacyjnych urządzenia:
– testu
funkcjonalności,
– testu
niezawodności,
– testu
bezpieczeństwa;
2) dla
urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej oraz rejestratora rozmów
związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego badanie zgodności z warunkami
technicznymi, w tym badanie:
a)
funkcjonalne i niezawodnościowe,
b) kompatybilności elektromagnetycznej,
c)
środowiskowe, w szczególności współpracy z istniejącymi systemami
i urządzeniami;
3) dla
dławika torowego:
a) oględziny i sprawdzenie zgodności z dokumentacją techniczną,
b) sprawdzenie
indukcyjności i rezystancji,
c)
sprawdzenie rezystancji izolacji,
d) sprawdzenie
wytrzymałości elektrycznej izolacji,
e) sprawdzenie
odporności na wibracje,
f) sprawdzenie
odporności na przepływ prądu zwarciowego;
4)
dla linek dławikowych:
a) oględziny i sprawdzenie zgodności z dokumentacją techniczną,
b) sprawdzenie rezystancji izolacji,
c) sprawdzenie
wytrzymałości elektrycznej izolacji,
d) sprawdzenie temperatury nagrzewania,
e) sprawdzenie
odporności powłoki izolacyjnej na temperaturę,
f) sprawdzenie
odporności na korozję – wpływ mgły solnej;
strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 30 ... 40 ... 41

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: