eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1407
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152

1407

zapewnienia bezpieczeństwa oraz sterowania ruchem
pociągów na sieci.
2.4. Sterowanie – urządzenia pokładowe
Wszelkie pokładowe urządzenia niezbędne do
zapewnienia bezpieczeństwa oraz sterowania ruchem
pociągów na sieci.
2.5. Ruch kolejowy
Procedury i związane z nimi urządzenia umożliwiające
spójne funkcjonowanie różnych podsystemów
strukturalnych, zarówno w czasie normalnego, jak i
pogorszonego funkcjonowania, w tym w szczególności
przygotowanie składu i prowadzenie pociągu,
planowanie i zarządzanie ruchem.
Kwalifikacje zawodowe, jakie mogą być wymagane do
realizacji usług transgranicznych.
2.6. Aplikacje telematyczne
Zgodnie z załącznikiem I podsystem ten obejmuje dwa
elementy:
a) aplikacje dla przewozów pasażerskich, w tym
systemy informowania pasażerów przed podróżą i w
czasie jej trwania, systemy rezerwacji i płatności,
zarządzanie bagażem oraz zarządzanie połączeniami
między pociągami oraz z innymi środkami transportu;
b) aplikacje dla przewozów towarowych, w tym
systemy informowania (monitorowanie ładunków i
pociągów w czasie rzeczywistym), systemy zestawiania
i przydziału, systemy rezerwacji, płatności i
fakturowania, zarządzanie połączeniami z innymi
środkami transportu oraz sporządzanie elektronicznych
dokumentów towarzyszących.
2.7. Tabor
Struktura, systemy sterowania dla wszelkiego
wyposażenia pociągów, odbieraki prądu, elementy
trakcyjne i urządzenia do przetwarzania energii,
pokładowe urządzenia do pomiaru zużycia energii
elektrycznej, urządzenia hamujące, sprzęgi i urządzenia
biegowe (wózki, osie art.) oraz zawieszenia, drzwi,
interfejsy człowiek/maszyna (maszynista, personel
pokładowy i pasażerowie, z uwzględnieniem potrzeb
osób o ograniczonej zdolności poruszania się), pasywne
i aktywne urządzenia bezpieczeństwa oraz wyposażenie
na potrzeby zdrowotne pasażerów i personelu
pokładowego.
2.8. Utrzymanie
Procedury, urządzenia towarzyszące, centra logistyczne

3
dla prac związanych z utrzymaniem oraz rezerwy
umożliwiające obowiązkowe utrzymanie korekcyjne i
profilaktyczne celem zapewnienia interoperacyjności
systemu kolejowego oraz wymaganej wydajności.”
Załącznik
„ZAŁ CZNIK V
T
art. 1

II
DEKLARACJA WERYFIKACJI PODSYSTEMÓW
pkt 24
24) art. 25ta otrzymuje brzmienie:
ust. 1
6. Deklaracja weryfikacji WE podsystemów
(art.
„Art. 25ta. 1. Minister właściwy do spraw transportu określi, w
Deklaracja weryfikacji WE oraz dokumentacja
25ta
drodze rozporządzenia, dla systemu kolei:
towarzysząca muszą być oznaczone datą i podpisane.
Ustawy
1) wykaz składników interoperacyjności dla podsystemów;
Deklaracja musi opierać się na informacjach
o tk)
2) zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności systemu
uzyskanych z zastosowania procedury weryfikacji WE
oraz § 8 kolei dla podsystemów i składników interoperacyjności;
podsystemów określonej w sekcji 2 załącznika VI.
i 9
3) warunki przeprowadzania weryfikacji WE podsystemu;
Deklaracja musi być sporządzona w tym samym języku,
projektu 4) treść deklaracji weryfikacji WE podsystemu i pośredniej
w jakim napisana jest dokumentacja techniczna, i musi
Rozporz
deklaracji weryfikacji WE podsystemu oraz zakres
zawierać co najmniej:
ądzenia dokumentacji technicznej załączanej do tych deklaracji;
— odniesienie do dyrektywy,
Ministra 5) procedury weryfikacji pojazdów kolejowych niezgodnych z
— nazwę i adres podmiotu zamawiającego lub
Transpo
TSI oraz treść deklaracji weryfikacji pojazdu kolejowego
producenta, lub jego upoważnionego przedstawiciela
rtu,
niezgodnego z TSI;
mającego swą siedzibę na terytorium Unii Europejskiej
Budown
6) treść deklaracji WE zgodności lub przydatności do
(wraz z nazwą handlową oraz pełnym adresem; w
ictwa i
stosowania składnika interoperacyjności;
przypadku upoważnionego przedstawiciela należy
Gospod
7) wykaz parametrów pojazdu kolejowego do skontrolowania w
podać także nazwę handlową podmiotu zamawiającego
arki
celu dopuszczenia do eksploatacji pojazdów kolejowych
lub producenta),
Morskie
niezgodnych z TSI;
— krótki opis podsystemu,
j
8) wykaz podmiotów uprawnionych do przeprowadzania badań
— nazwę i adres jednostki notyfikowanej, która
z
niezbędnych do dopuszczenia do eksploatacji pojazdów

przeprowadziła weryfikację WE, o której mowa w art.
dnia…2
kolejowych niezgodnych z TSI.
18,
013 r.

— odniesienie do dokumentów zawartych w
w
Oraz
dokumentacji technicznej,
sprawie

— wszelkie odpowiednie tymczasowe lub ostateczne
interope
§ 8. 1. Deklaracja weryfikacji WE podsystemu
przepisy, jakim podlegają podsystemy, oraz w
racyjnoś infrastruktura, energia, sterowanie - urządzenia
szczególności, w stosownych przypadkach, ewentualne
ci
przytorowe, sterowanie - urządzenia pokładowe lub tabor
ograniczenia lub warunki eksploatacji,
systemu dla pojazdów zgodnych z TSI powinna zawierać:
— jeśli tymczasowa: okres ważności deklaracji WE,
kolei
1)
odniesienie do dyrektywy, z którą podsystem jest
— tożsamość sygnatariusza.
zgodny;
W przypadku odniesienia w załączniku VI do deklaracji
2) nazwę i adres podmiotu wystawiającego deklarację
WE pośredniego potwierdzenia weryfikacji, do
weryfikacji WE, a w przypadku gdy jest to inny podmiot niż
deklaracji tej stosuje się przepisy niniejszej sekcji.
producent, także firmę i adres producenta;

3)
ogólny opis podsystemu;
4) nazwę i adres notyfikowanej jednostki certyfikującej
lub notyfikowanych jednostek certyfikujących, które
przeprowadziły procedury weryfikacji WE podsystemu z
zasadniczymi wymaganiami;
5)
odniesienie do dokumentów zawartych w
dokumentacji technicznej związanej z przeprowadzoną

4
weryfikacją WE podsystemu;
6)
informacje o stałych lub czasowych warunkach, które
powinien spełniać podsystem, w tym o ewentualnych
ograniczeniach jego eksploatacji;
7) termin
ważności deklaracji, jeżeli została wydana na
czas określony;
8) imię i nazwisko oraz podpis osoby upoważnionej do
składania podpisu w imieniu podmiotu wystawiającego
deklarację lub jego przedstawiciela, jeżeli został ustanowiony;
9) datę wystawienia deklaracji.
2. Dokumentacja techniczna dołączana do deklaracji
weryfikacji WE podsystemu obejmuje:
1) dokumenty
określające cechy charakterystyczne
podsystemu, w tym odpowiednio: ogólne i szczegółowe rysunki
wykonawcze, schematy elektryczne i hydrauliczne, schematy
obwodów sterowania, opisy systemów przetwarzania danych i
automatyki, instrukcje obsługi i utrzymania;
2) wykaz
składników interoperacyjności zawartych w
podsystemie;
3)
kopie deklaracji WE zgodności lub przydatności do
stosowania składników interoperacyjności, o których mowa w
pkt 2, oraz kopie protokołów prób i badań przeprowadzonych
przez jednostki notyfikowane na podstawie specyfikacji
technicznych;
4) pośrednie certyfikaty weryfikacji WE podsystemu i
pośrednie deklaracje weryfikacji WE podsystemu, o ile zostały
wydane;
5)
certyfikat weryfikacji WE podsystemu;
6)
inne certyfikaty WE, o ile zostały wydane;
7)
raport w sprawie oceny bezpieczeństwa wydany przez
jednostkę oceniającą w przypadkach określonych w
rozporządzeniu Komisji (WE) nr 352/2009 z dnia 24 kwietnia
2009 r. w sprawie przyjęcia wspólnej metody oceny
bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka, o której
mowa w art. 6 ust. 3 lit. a) dyrektywy 2004/49/WE Parlamentu
Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L 108 z 29.04.2009, str. 1);
8) dokumentacje techniczną opisującą część podsystemu, dla
której nie stosuje się TSI - dotyczy przypadków, o których
mowa w § 6.
3. Pośrednia deklaracja weryfikacji WE podsystemu zawiera
informacje określone w ust. 1, dotyczące całości albo części
podsystemu na etapie jego projektowania lub budowy.
4. Dokumentacja techniczna dołączana do pośredniej deklaracji
weryfikacji WE podsystemu obejmuje informacje, o których
mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 dotyczące całości albo części

5
podsystemu na etapie jego projektowania lub budowy.
5. Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 2 i 4,
powinna być sporządzona w języku polskim lub w innym
języku urzędowym Unii Europejskiej wskazanym przez
wnioskodawcę.
§ 9. 2. Deklaracja weryfikacji pojazdów kolejowych
niezgodnych z TSI powinna zawierać:
1)
wskazanie przepisów krajowych, z którymi podsystem
jest zgodny;
2) nazwę i adres podmiotu wystawiającego deklarację
weryfikacji podsystemu, a w przypadku gdy jest to inny
podmiot niż producent, także firmę i adres producenta;
3)
ogólny opis podsystemu;
4) nazwę i adres podmiotu uprawnionego, który
przeprowadził procedury weryfikacji podsystemu z przepisami
krajowymi;
5)
odniesienie do dokumentów zawartych w
dokumentacji technicznej związanej z przeprowadzoną
weryfikacją podsystemu;
6)
informacje o stałych lub czasowych warunkach, które
powinien spełniać podsystem, w tym o ewentualnych
ograniczeniach jego eksploatacji;
7) termin
ważności deklaracji weryfikacji podsystemu,
jeżeli została wydana na czas określony;
8) imię i nazwisko oraz podpis osoby upoważnionej do
składania podpisu w imieniu podmiotu wystawiającego
deklarację lub jego przedstawiciela, jeżeli został ustanowiony;
9) datę wystawienia deklaracji.
§ 10. 1. Deklaracja WE zgodności lub przydatności do
stosowania składnika interoperacyjności powinna zawierać:
1)
odniesienie do dyrektywy, z którą składnik
interoperacyjności jest zgodny;
2) nazwę i adres podmiotu wystawiającego deklarację, a
w przypadku gdy jest to inny podmiot, to także nazwę i adres
tego podmiotu;
3) nazwę i typ lub rodzaj składnika interoperacyjności;
4) opis
modułów zastosowanych przy dokonywaniu
oceny zgodności lub przydatności do stosowania składnika
interoperacyjności z zasadniczymi wymaganiami;
5) opis
składnika interoperacyjności oraz warunki jego
eksploatacji;
6) nazwę i adres notyfikowanej jednostki certyfikującej
lub notyfikowanych jednostek certyfikujących, które
uczestniczyły w procedurze oceny zgodności lub przydatności
do stosowania składnika interoperacyjności z zasadniczymi

6
wymaganiami;
7)
w razie konieczności wskazanie zastosowanych
specyfikacji europejskich;
8)
wskazanie okresu, na jaki został wydany certyfikat
zgodności lub przydatności do stosowania składnika
interoperacyjności, oraz warunków jego wydania, jeżeli
wydany został na czas określony lub warunkowo;
9) imię i nazwisko oraz podpis osoby upoważnionej do
składania podpisu w imieniu podmiotu wystawiającego
deklarację lub jego przedstawiciela, jeżeli został ustanowiony;
10) datę wystawienia deklaracji.
Załącznik
2. Deklaracja weryfikacji podsystemów w przypadku
Art.
1
7) po art. 22e dodaje się art. 22f i 22g w brzmieniu:
II
przepisów krajowych
pkt 7
„Art. 22f. 13. Minister właściwy do spraw transportu określi, w
ust. 2
W przypadku odniesienia w załączniku VI do deklaracji
(Art.
drodze rozporządzenia:
weryfikacji podsystemów w przypadku przepisów
22e ust. (…)
krajowych, do tej deklaracji zastosowanie mają przepisy
7 pkt 6
6) wzór:
sekcji 1 z uwzględnieniem odpowiednich zmian.”
lit. c
a) świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu,
ustawy
b) certyfikatu zgodności typu,
o tk.)
c) certyfikatu zgodności z typem,

d) deklaracji zgodności z typem.”
oraz § 1
projektu § 1. Rozporządzenie określa:
Rozporz
(…)
adzenia
6) wzór:
Ministra (…)
Transpo
d) deklaracji
zgodności z typem.
rtu


Budown Załącznik nr 5
ictwa i
Gospod
WZÓR DEKLARACJI ZGODNO CI Z TYPEM
arki
Morskie
j z
dnia…2
013 r.
w
sprawie
świadect
w
dopuszc
zenia do
eksploat
acji typu

7
strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 30 ... 41

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: