Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1405
- Data wpłynięcia: 2013-05-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej
- data uchwalenia: 2013-08-30
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1145
1405
Art.20
3. Informacje w ramach wymiany T Art.1
art.154a i art. 154b otrzymują brzmienie:
Wprowadzenie zasady, że
ust. 3
spontanicznej i potwierdzenie ich odbioru
pkt 1
"Art. 154a. § 1. (…).
wniosek o doręczenie przesyła
zgodnie z, odpowiednio, art. 9 i 10,
§ 2. (…).
się drogą elektroniczną przy
wnioski o doręczenie środków i decyzji
§ 3. (…).
użyciu standardowego
administracyjnych zgodnie z art. 13 oraz
§ 4. (…).
formularza, wymaga
równoczesnego uregulowania
informacje zwrotne zgodnie z art. 14
§ 5. (…).
sytuacji,
przesyła się przy użyciu standardowego
§ 6. Wniosek o doręczenie przesyła się za
w której przesłanie wniosku w
formularza przyjętego przez Komisję
pomocą
środków komunikacji
ten sposób nie będzie możliwe.
zgodnie z procedurą, o której mowa w art.
elektronicznej przy użyciu standardowego
Zapis o stosowaniu w takim
26 ust. 2.
formularza według wzoru, określonego w
przypadku formy pisemnej
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
usprawni przebieg procesu
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
doręczania.
ustanawiające szczegółowe zasady W związku z brakiem
wykonywania niektórych przepisów możliwości przesyłania drogą
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
elektroniczną, wraz z
współpracy administracyjnej w dziedzinie
wnioskiem o doręczenie,
skanu dokumentu będącego
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
przedmiotem doręczenia
7.12.2012, str. 42). W przypadku braku
(doręczenie fotokopii
możliwości przekazania wniosku o dokumentów, w szczególności
doręczenie za pomocą
środków
decyzji i postanowień,
komunikacji elektronicznej wniosek mogłoby być kwestionowane
przesyła się w formie pisemnej.
przez sądy administracyjne)
§ 7. Pismo będące przedmiotem wniosku o
konieczne jest także
doręczenie przekazuje się obcej władzy
uregulowanie sposobu
przez operatora pocztowego w rozumieniu
przekazywania pism będących
ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
przedmiotem wniosku o
pocztowe.
doręczenie.
Art. 154b. § 1. (…).
§ 2. Organ wyznaczony zgodnie z art.
154a § 3 niezwłocznie informuje obcą
władzę, za pomocą środków komunikacji
elektronicznej przy użyciu standardowego
formularza według wzoru, określonego w
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
ustanawiające szczegółowe zasady
wykonywania niektórych przepisów
34
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
współpracy administracyjnej w dziedzinie
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
7.12.2012, str. 42), o działaniach podjętych
na podstawie wniosku o doręczenie, w
szczególności o dacie doręczenia pisma.";
Art.1
po art. 305m dodaje się art. 305ma i
pkt 12
art.305mb w brzmieniu:
"Art. 305ma. (…).
Art. 305mb. Wymiana informacji
podatkowych następuje za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przy
użyciu standardowych formularzy według
wzorów, określonych w rozporządzeniu
Komisji (UE) nr 1156/2012 z dnia 6
grudnia 2012 r. ustanawiające szczegółowe
zasady wykonywania niektórych
przepisów dyrektywy Rady 2011/16/UE w
sprawie współpracy administracyjnej w
dziedzinie opodatkowania (Dz. Urz. UE L
335 z 7.12.2012, str. 42). W przypadku
braku możliwości wymiany informacji za
pomocą
środków komunikacji
elektronicznej, wymianę dokonuje się w
formie pisemnej.".
35
Art.20
4. Informacje w ramach wymiany N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 4
automatycznej zgodnie z art. 8 przesyła się
przy użyciu standardowego formatu
elektronicznego służącego ułatwieniu
takiej automatycznej wymiany i opartego
na istniejącym formacie elektronicznym
zgodnie z art. 9 dyrektywy Rady
2003/48/WE z dnia 3 czerwca 2003 r. w
sprawie opodatkowania dochodów z
oszczędności w formie wypłacanych
odsetek, przyjętego przez Komisję
zgodnie z procedurą, o której mowa w art.
26 ust. 2, i który ma być stosowany do
wszystkich rodzajów automatycznej
wymiany informacji.
Art.21
1. Przekazywanie informacji zgodnie z T
Art.1
art. 154a i art. 154b otrzymują brzmienie:
ust. 1
niniejszą dyrektywą odbywa się w miarę
pkt 1
"Art. 154a. § 1. (…).
możliwości drogą elektroniczną przy
§ 2. (…).
użyciu wspólnej sieci CCN.
§ 3. (…).
W przypadku gdy jest to konieczne,
§ 4. (…).
Komisja przyjmuje ustalenia praktyczne
§ 5. (…).
niezbędne do wprowadzenia w życie
§ 6. Wniosek o doręczenie przesyła
akapitu pierwszego zgodnie z procedurą, o
się za pomocą środków komunikacji
której mowa w art. 26 ust. 2.
elektronicznej przy użyciu standardowego
formularza według wzoru, określonego w
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
ustanawiające szczegółowe zasady
wykonywania niektórych przepisów
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
współpracy administracyjnej w dziedzinie
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
7.12.2012, str. 42). W przypadku braku
możliwości przekazania wniosku o
doręczenie za pomocą
środków
komunikacji elektronicznej wniosek
przesyła się w formie pisemnej.
36
§ 7. Pismo będące przedmiotem wniosku o
doręczenie przekazuje się obcej władzy
przez operatora pocztowego w rozumieniu
ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
pocztowe.
Art. 154b. § 1. (…).
§ 2. Organ wyznaczony zgodnie z art.
154a § 3 niezwłocznie informuje obcą
władzę, za pomocą środków komunikacji
elektronicznej przy użyciu standardowego
formularza według wzoru, określonego w
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
ustanawiające szczegółowe zasady
wykonywania niektórych przepisów
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
współpracy administracyjnej w dziedzinie
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
7.12.2012, str. 42), o działaniach podjętych
na podstawie wniosku o doręczenie, w
szczególności o dacie doręczenia pisma.";
Art.1
po art. 305m dodaje się art. 305ma i
pkt 12
art.305mb w brzmieniu:
"Art. 305ma. (…).
Art.305mb.
Wymiana
informacji
podatkowych następuje za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przy
użyciu standardowych formularzy według
wzorów, określonych w rozporządzenia
Komisji (UE) nr 1156/2012 z dnia 6
grudnia 2012 r. ustanawiające szczegółowe
zasady wykonywania niektórych
przepisów dyrektywy Rady 2011/16/UE w
sprawie współpracy administracyjnej w
dziedzinie opodatkowania (Dz. Urz. UE L
335 z 7.12.2012, str. 42). W przypadku
37
braku możliwości wymiany informacji za
pomocą
środków komunikacji
elektronicznej, wymianę dokonuje się w
formie pisemnej.".
Art.21
2. Komisja jest odpowiedzialna za dalsze
N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 2
rozwijanie sieci CCN konieczne dla
umożliwienia wymiany takich informacji
między państwami członkowskimi.
Państwa członkowskie są odpowiedzialne
za dalsze rozwijanie swoich własnych
systemów konieczne dla umożliwienia
wymiany takich informacji przy użyciu
sieci CCN.
Państwa członkowskie zrzekają się
wszystkich roszczeń o zwrot wydatków
poniesionych przy stosowaniu niniejszej
dyrektywy z wyjątkiem, w stosownych
przypadkach, roszczeń dotyczących
wynagrodzeń ekspertów.
Art.21
3. Osoby należycie akredytowane przez N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 3
organ akredytacji bezpieczeństwa Komisji
mogą mieć dostęp do takich informacji
jedynie w zakresie niezbędnym do
obsługi, konserwacji i rozwijania sieci
CCN.
Art.21
4. Wnioski o współpracę, w tym wnioski o
N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 4
doręczenie, oraz załączone dokumenty
mogą być sporządzone w jakimkolwiek
języku uzgodnionym przez organ
współpracujący i organ wnioskujący.
Tłumaczenie na język urzędowy lub jeden
z języków urzędowych państwa
członkowskiego organu współpracującego
dołącza się do tych wniosków jedynie w
szczególnych sytuacjach, gdy organ
współpracujący uzasadni wystąpienie z
wnioskiem o takie tłumaczenie.
38
3. Informacje w ramach wymiany T Art.1
art.154a i art. 154b otrzymują brzmienie:
Wprowadzenie zasady, że
ust. 3
spontanicznej i potwierdzenie ich odbioru
pkt 1
"Art. 154a. § 1. (…).
wniosek o doręczenie przesyła
zgodnie z, odpowiednio, art. 9 i 10,
§ 2. (…).
się drogą elektroniczną przy
wnioski o doręczenie środków i decyzji
§ 3. (…).
użyciu standardowego
administracyjnych zgodnie z art. 13 oraz
§ 4. (…).
formularza, wymaga
równoczesnego uregulowania
informacje zwrotne zgodnie z art. 14
§ 5. (…).
sytuacji,
przesyła się przy użyciu standardowego
§ 6. Wniosek o doręczenie przesyła się za
w której przesłanie wniosku w
formularza przyjętego przez Komisję
pomocą
środków komunikacji
ten sposób nie będzie możliwe.
zgodnie z procedurą, o której mowa w art.
elektronicznej przy użyciu standardowego
Zapis o stosowaniu w takim
26 ust. 2.
formularza według wzoru, określonego w
przypadku formy pisemnej
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
usprawni przebieg procesu
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
doręczania.
ustanawiające szczegółowe zasady W związku z brakiem
wykonywania niektórych przepisów możliwości przesyłania drogą
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
elektroniczną, wraz z
współpracy administracyjnej w dziedzinie
wnioskiem o doręczenie,
skanu dokumentu będącego
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
przedmiotem doręczenia
7.12.2012, str. 42). W przypadku braku
(doręczenie fotokopii
możliwości przekazania wniosku o dokumentów, w szczególności
doręczenie za pomocą
środków
decyzji i postanowień,
komunikacji elektronicznej wniosek mogłoby być kwestionowane
przesyła się w formie pisemnej.
przez sądy administracyjne)
§ 7. Pismo będące przedmiotem wniosku o
konieczne jest także
doręczenie przekazuje się obcej władzy
uregulowanie sposobu
przez operatora pocztowego w rozumieniu
przekazywania pism będących
ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
przedmiotem wniosku o
pocztowe.
doręczenie.
Art. 154b. § 1. (…).
§ 2. Organ wyznaczony zgodnie z art.
154a § 3 niezwłocznie informuje obcą
władzę, za pomocą środków komunikacji
elektronicznej przy użyciu standardowego
formularza według wzoru, określonego w
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
ustanawiające szczegółowe zasady
wykonywania niektórych przepisów
34
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
współpracy administracyjnej w dziedzinie
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
7.12.2012, str. 42), o działaniach podjętych
na podstawie wniosku o doręczenie, w
szczególności o dacie doręczenia pisma.";
Art.1
po art. 305m dodaje się art. 305ma i
pkt 12
art.305mb w brzmieniu:
"Art. 305ma. (…).
Art. 305mb. Wymiana informacji
podatkowych następuje za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przy
użyciu standardowych formularzy według
wzorów, określonych w rozporządzeniu
Komisji (UE) nr 1156/2012 z dnia 6
grudnia 2012 r. ustanawiające szczegółowe
zasady wykonywania niektórych
przepisów dyrektywy Rady 2011/16/UE w
sprawie współpracy administracyjnej w
dziedzinie opodatkowania (Dz. Urz. UE L
335 z 7.12.2012, str. 42). W przypadku
braku możliwości wymiany informacji za
pomocą
środków komunikacji
elektronicznej, wymianę dokonuje się w
formie pisemnej.".
35
Art.20
4. Informacje w ramach wymiany N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 4
automatycznej zgodnie z art. 8 przesyła się
przy użyciu standardowego formatu
elektronicznego służącego ułatwieniu
takiej automatycznej wymiany i opartego
na istniejącym formacie elektronicznym
zgodnie z art. 9 dyrektywy Rady
2003/48/WE z dnia 3 czerwca 2003 r. w
sprawie opodatkowania dochodów z
oszczędności w formie wypłacanych
odsetek, przyjętego przez Komisję
zgodnie z procedurą, o której mowa w art.
26 ust. 2, i który ma być stosowany do
wszystkich rodzajów automatycznej
wymiany informacji.
Art.21
1. Przekazywanie informacji zgodnie z T
Art.1
art. 154a i art. 154b otrzymują brzmienie:
ust. 1
niniejszą dyrektywą odbywa się w miarę
pkt 1
"Art. 154a. § 1. (…).
możliwości drogą elektroniczną przy
§ 2. (…).
użyciu wspólnej sieci CCN.
§ 3. (…).
W przypadku gdy jest to konieczne,
§ 4. (…).
Komisja przyjmuje ustalenia praktyczne
§ 5. (…).
niezbędne do wprowadzenia w życie
§ 6. Wniosek o doręczenie przesyła
akapitu pierwszego zgodnie z procedurą, o
się za pomocą środków komunikacji
której mowa w art. 26 ust. 2.
elektronicznej przy użyciu standardowego
formularza według wzoru, określonego w
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
ustanawiające szczegółowe zasady
wykonywania niektórych przepisów
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
współpracy administracyjnej w dziedzinie
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
7.12.2012, str. 42). W przypadku braku
możliwości przekazania wniosku o
doręczenie za pomocą
środków
komunikacji elektronicznej wniosek
przesyła się w formie pisemnej.
36
§ 7. Pismo będące przedmiotem wniosku o
doręczenie przekazuje się obcej władzy
przez operatora pocztowego w rozumieniu
ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
pocztowe.
Art. 154b. § 1. (…).
§ 2. Organ wyznaczony zgodnie z art.
154a § 3 niezwłocznie informuje obcą
władzę, za pomocą środków komunikacji
elektronicznej przy użyciu standardowego
formularza według wzoru, określonego w
załączniku nr 3 do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1156/2012 z dnia 6 grudnia 2012 r.
ustanawiające szczegółowe zasady
wykonywania niektórych przepisów
dyrektywy Rady 2011/16/UE w sprawie
współpracy administracyjnej w dziedzinie
opodatkowania (Dz. Urz. UE L 335 z
7.12.2012, str. 42), o działaniach podjętych
na podstawie wniosku o doręczenie, w
szczególności o dacie doręczenia pisma.";
Art.1
po art. 305m dodaje się art. 305ma i
pkt 12
art.305mb w brzmieniu:
"Art. 305ma. (…).
Art.305mb.
Wymiana
informacji
podatkowych następuje za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przy
użyciu standardowych formularzy według
wzorów, określonych w rozporządzenia
Komisji (UE) nr 1156/2012 z dnia 6
grudnia 2012 r. ustanawiające szczegółowe
zasady wykonywania niektórych
przepisów dyrektywy Rady 2011/16/UE w
sprawie współpracy administracyjnej w
dziedzinie opodatkowania (Dz. Urz. UE L
335 z 7.12.2012, str. 42). W przypadku
37
braku możliwości wymiany informacji za
pomocą
środków komunikacji
elektronicznej, wymianę dokonuje się w
formie pisemnej.".
Art.21
2. Komisja jest odpowiedzialna za dalsze
N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 2
rozwijanie sieci CCN konieczne dla
umożliwienia wymiany takich informacji
między państwami członkowskimi.
Państwa członkowskie są odpowiedzialne
za dalsze rozwijanie swoich własnych
systemów konieczne dla umożliwienia
wymiany takich informacji przy użyciu
sieci CCN.
Państwa członkowskie zrzekają się
wszystkich roszczeń o zwrot wydatków
poniesionych przy stosowaniu niniejszej
dyrektywy z wyjątkiem, w stosownych
przypadkach, roszczeń dotyczących
wynagrodzeń ekspertów.
Art.21
3. Osoby należycie akredytowane przez N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 3
organ akredytacji bezpieczeństwa Komisji
mogą mieć dostęp do takich informacji
jedynie w zakresie niezbędnym do
obsługi, konserwacji i rozwijania sieci
CCN.
Art.21
4. Wnioski o współpracę, w tym wnioski o
N
Nie wymaga wdrożenia
ust. 4
doręczenie, oraz załączone dokumenty
mogą być sporządzone w jakimkolwiek
języku uzgodnionym przez organ
współpracujący i organ wnioskujący.
Tłumaczenie na język urzędowy lub jeden
z języków urzędowych państwa
członkowskiego organu współpracującego
dołącza się do tych wniosków jedynie w
szczególnych sytuacjach, gdy organ
współpracujący uzasadni wystąpienie z
wnioskiem o takie tłumaczenie.
38
Dokumenty związane z tym projektem:
- 1405 › Pobierz plik