eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1405
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1145

1405

członkowskiemu.
Art.16
4. Tylko właściwy organ państwa
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 4
członkowskiego, z którego pochodzą
informacje przekazane zgodnie z ust. 3,
może zezwolić na ich wykorzystanie
zgodnie z ust. 2.
Art.16
5. Informacje, sprawozdania,
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 5
oświadczenia i wszelkie inne dokumenty
lub ich uwierzytelnione kopie lub wyciągi
z nich, uzyskane przez organ
współpracujący i przekazane zgodnie z
niniejszą dyrektywą organowi
wnioskującemu, mogą być użyte jako
dowody przez właściwe organy
wnioskującego państwa członkowskiego
na takiej samej podstawie jak podobne
informacje, sprawozdania, oświadczenia i
wszelkie inne dokumenty wydane przez
organ tego państwa członkowskiego.
Art.17
1. Organ współpracujący w jednym N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 1
państwie członkowskim udziela organowi
wnioskującemu w innym państwie
członkowskim informacji, o których
mowa w art. 5, pod warunkiem że organ
wnioskujący wyczerpał zwykłe źródła
informacji, których mógł użyć w danych
okolicznościach do uzyskania informacji,
których wniosek dotyczy, bez zagrożenia
osiągnięcia swojego celu.

29
Art.17
2. Niniejsza dyrektywa nie zobowiązuje
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 2
współpracującego państwa
członkowskiego do przeprowadzenia
postępowania lub przekazania informacji,
jeżeli przeprowadzenie takiego
postępowania lub gromadzenie informacji,
których wniosek dotyczy, przez to
państwo członkowskie do jego własnych
celów byłoby sprzeczne z jego
prawodawstwem.
Art.17
3. Właściwy organ współpracującego
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 3
państwa członkowskiego może odmówić
udzielenia informacji w przypadku gdy
wnioskujące państwo członkowskie nie
jest w stanie, z przyczyn prawnych,
udzielić podobnych informacji.
Art.17
4. Można odmówić udzielenia informacji
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 4
w przypadku gdy prowadziłoby to do
ujawnienia tajemnicy handlowej,
przemysłowej lub zawodowej lub procesu
produkcyjnego, lub w przypadku gdy
ujawnienie informacji byłoby sprzeczne z
porządkiem publicznym.
Art.17
5. Organ współpracujący informuje organ
T Art.1
art. 305f i art. 305g otrzymują brzmienie:

ust. 5
wnioskujący o przyczynach odrzucenia
pkt 6
"Art. 305f. § 1. (…).
wniosku o udzielenie informacji.
§ 2. (…).
§ 3. (…).
§ 4. (…).
§ 5. (…).
§ 6. (…). Odmawiając udzielenia
informacji podaje się przyczyny tej
odmowy.
Art. 305g. § 1. (…).
§ 2. (…).
§ 3. (…).".

30
Art.18
1. Jeżeli państwo członkowskie zwraca się
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 1
z wnioskiem o udzielenie informacji
zgodnie z niniejszą dyrektywą,
współpracujące państwo członkowskie
stosuje dostępne mu środki gromadzenia
informacji celem uzyskania informacji,
których dotyczy wniosek, nawet jeżeli
informacje te mogą nie być potrzebne
temu państwu członkowskiemu do jego
własnych celów podatkowych. Obowiązek
ten pozostaje bez uszczerbku dla art. 17
ust. 2, 3 i 4, na które nie można się w
żadnym wypadku powoływać celem
umożliwienia współpracującemu państwu
członkowskiemu odmowy udzielenia
informacji jedynie z uwagi na brak
interesu krajowego w takich informacjach.
Art.18
2. Artykułu 17 ust. 2 i 4 nie można w
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 2
żadnym wypadku interpretować jako
umożliwiającego współpracującemu
organowi państwa członkowskiego
odmowę udzielenia informacji jedynie ze
względu na to, że informacje te znajdują
się w posiadaniu banku, innej instytucji
finansowej, pełnomocnika lub osoby
działającej w charakterze przedstawiciela
lub powiernika lub dlatego, że dotyczą one
udziałów własnościowych w jakiejś
osobie.

31
Art.18
3. Niezależnie od ust. 2 państwo
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 3
członkowskie może odmówić przekazania
informacji, których dotyczy wniosek, w
przypadku gdy informacje takie obejmują
okresy rozliczeniowe sprzed dnia 1
stycznia 2011 r. i w przypadku gdy
przekazanie takich informacji mogło być
przedmiotem odmowy na podstawie art. 8
ust. 1 dyrektywy 77/799/EWG, o ile
stosowny wniosek został złożony przed
dniem 11 marca 2011 r.
Art.19
W przypadku gdy państwo członkowskie
N
Nie wymaga wdrożenia

.
zapewnia krajowi trzeciemu szerszą
współpracę niż ta przewidziana w
niniejszej dyrektywie, takie państwo
członkowskie nie może odmówić tego
rodzaju szerszej współpracy żadnemu
innemu państwu członkowskiemu, które
chce nawiązać taką szerszą wzajemną
współpracę z tym państwem
członkowskim.
Art.20
1. Wnioski o udzielenie informacji
T
Art.1
po art. 305m dodaje się art. 305ma i art.
Wprowadzenie zasady, że
ust. 1
i o przeprowadzenie postępowania

pkt 12
305mb w brzmieniu:
wymiana informacji

administracyjnego zgodnie z art. 5 oraz
"Art. 305ma. (…).
podatkowych następuje przy
odpowiedzi na takie wnioski,
Art. 305mb. Wymiana informacji użyciu standardowych
potwierdzenia odbioru, wnioski o
podatkowych następuje (…) przy użyciu
formularzy, wymaga
równoczesnego uregulowania
dodatkowe informacje ogólne,
standardowych formularzy według
sytuacji,
oświadczenia o niemożności udzielenia
wzorów, określonych w rozporządzenia
w której wymiana nie będzie
informacji i o odrzuceniu wniosku zgodnie
Komisji (UE) nr 1156/2012 z dnia 6
mogła być dokonana za
z art. 7 przesyła się, jeśli tylko to możliwe,
grudnia 2012 r. ustanawiające szczegółowe
pomocą środków komunikacji
przy użyciu standardowego formularza
zasady wykonywania niektórych elektronicznej. Zapis o
przyjętego przez Komisję zgodnie z
przepisów dyrektywy Rady 2011/16/UE w
stosowaniu w takim
procedurą, o której mowa w art. 26 ust. 2.
sprawie współpracy administracyjnej w
przypadku formy pisemnej
Do standardowych formularzy można
dziedzinie opodatkowania (Dz. Urz. UE L
zapewni terminową wymianę
załączać sprawozdania, oświadczenia oraz
335 z 7.12.2012, str. 42). W przypadku
informację.
wszelkie inne dokumenty, ich
braku możliwości wymiany informacji za

32
uwierzytelnione kopie lub wyciągi z nich.
pomocą
środków komunikacji
elektronicznej, wymianę dokonuje się w
formie pisemnej.".
Art.20
2. Standardowy formularz, o którym N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 2
mowa w ust. 1, zawiera co najmniej
następujące informacje przekazywane
przez organ wnioskujący:
a) tożsamość osoby będącej
przedmiotem sprawdzania lub
dochodzenia;
b)
cel wniosku o informacje

z podatkowego punktu widzenia.
Organ wnioskujący może - w zakresie, w
jakim są mu one znane i zgodnie z
sytuacją międzynarodową - przekazać
nazwisko i adres każdej osoby, co do
której istnieją podstawy, aby sądzić, że
posiada ona informacje, których dotyczy
wniosek, jak również wszelkie elementy
mogące ułatwić organowi
współpracującemu gromadzenie
informacji.

33
strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: