Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1312
- Data wpłynięcia: 2013-04-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2013-06-13
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 827
1312
– 10 –
„3) zwrot kosztów przejazdu ucznia, o którym mowa w pkt 1 i 2, oraz jego
opiekuna do szkoły lub ośrodka, wymienionych w pkt 1 i 2, na zasadach
określonych w umowie zawartej między wójtem (burmistrzem, prezydentem
miasta) a rodzicami, jeżeli dowożenie i opiekę zapewniają rodzice.”;
10) w art. 20 w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) dni zajęć w przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego, szkole
podstawowej, gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej lub placówce;”;
11) w art. 50 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) opiniuje projekt planu finansowego szkoły lub placówki;”;
12) w art. 59 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. Organ prowadzący publiczną inną formę wychowania przedszkolnego może
przekształcić tę formę w publiczne przedszkole. Do przekształcenia nie stosuje się
przepisów ust. 1–6. Przepisy art. 58 stosuje się odpowiednio.”;
13) w art. 59a dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Przekształcenie publicznej formy, o której mowa w przepisach wydanych na
podstawie art. 14a ust. 7, prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka
samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, w publiczne przedszkole, wymaga zmiany
zezwolenia na założenie tej formy. Przepisy art. 58 ust. 3–5 stosuje się odpowiednio,
z tym że do wniosku o zmianę zezwolenia dołącza się projekt statutu przedszkola.”;
14) w art. 62 po ust. 1c dodaje się ust. 1d i 1e w brzmieniu:
„1d. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzoną przez siebie szkołę
podstawową z prowadzonymi przez siebie przedszkolami mającymi siedzibę na
obszarze objętym obwodem tej szkoły.
1e. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzone przez siebie
przedszkola mające siedzibę na obszarze objętym obwodem jednej szkoły
podstawowej.”;
15) w art. 71b:
a)
ust. 2a otrzymuje brzmienie:
„2a. W przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych,
w innych formach wychowania przedszkolnego oraz w ośrodkach, o których mowa
w art. 2 pkt 5, a także w publicznych i niepublicznych poradniach psychologiczno-
-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, mogą być tworzone zespoły
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego
– 11 –
i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia
nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.”,
b) ust. 5d otrzymuje brzmienie:
„5d. Dyrektor przedszkola, a w przypadku innej formy wychowania
przedszkolnego prowadzonej przez gminę – także dyrektor szkoły podstawowej,
organizuje indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne
w porozumieniu z organem prowadzącym.”;
16) po art. 79 dodaje się art. 79a w brzmieniu:
„Art. 79a. Jeżeli do publicznego przedszkola lub publicznej innej formy
wychowania przedszkolnego, prowadzonych przez gminę, uczęszcza uczeń niebędący
jej mieszkańcem, gmina, której mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty
wychowania przedszkolnego tego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym
przewidzianym na jednego ucznia odpowiednio w publicznych przedszkolach lub
publicznych innych formach wychowania przedszkolnego, prowadzonych przez gminę,
w której uczeń uczęszcza do przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego,
pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za
wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, a także o kwotę dotacji, o której
mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej na ucznia przez gminę prowadzącą przedszkole lub
inną formę wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza uczeń.”;
17) w art. 80:
a)
ust. 2–2d otrzymują brzmienie:
„2. Przedszkola, o których mowa w ust. 1, otrzymują na każdego ucznia
z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym
na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę
pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za
wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia
niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na
niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej
otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego. W przypadku braku na
terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, podstawą do ustalenia
wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na
prowadzenie przedszkoli publicznych.
– 12 –
2a. Jeżeli do przedszkola, o którym mowa w ust. 1, uczęszcza uczeń
niebędący mieszkańcem gminy dotującej to przedszkole, gmina, której
mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z ust. 2,
pomniejszonej także o kwotę dotacji, o której mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej
na ucznia przez gminę dotującą przedszkole, do którego uczęszcza uczeń.
2b. Osoba prowadząca wychowanie przedszkolne w publicznej innej formie
wychowania przedszkolnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 14a ust. 7, otrzymuje na każdego ucznia objętego tą formą wychowania
przedszkolnego dotację z budżetu gminy w wysokości nie niższej niż 50%
wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym
prowadzonym przez gminę pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania
przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że
na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na
niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej
otrzymywanej przez gminę. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola
publicznego podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące
ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego.
2c. Prowadzone przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu
terytorialnego i osoby fizyczne publiczne przedszkola, inne formy wychowania
przedszkolnego, szkoły podstawowe oraz ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5,
a także publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które zgodnie z art. 71b
ust. 2a prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację
z budżetu odpowiednio gminy lub powiatu w wysokości nie niższej niż kwota
przewidziana na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części
oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, pod
warunkiem że osoba prowadząca przedszkole, inną formę wychowania
przedszkolnego, szkołę, ośrodek lub poradnię przedstawi organowi właściwemu do
udzielenia dotacji planowaną liczbę dzieci, które mają być objęte wczesnym
wspomaganiem rozwoju, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego
rok udzielenia dotacji.
2d. Jeżeli do publicznej innej formy wychowania przedszkolnego, o której
mowa w ust. 2b, uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem gminy dotującej tę
formę wychowania przedszkolnego, gmina, której mieszkańcem jest ten uczeń,
– 13 –
pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z ust. 2b, do wysokości iloczynu kwoty
wydatków bieżących stanowiących w gminie dotującej podstawę ustalenia
wysokości dotacji dla form wychowania przedszkolnego w przeliczeniu na jednego
ucznia pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz
za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, a także o kwotę dotacji,
o której mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej na ucznia przez gminę prowadzącą
inną formę wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza uczeń, i wskaźnika
procentowego ustalonego na potrzeby dotowania form wychowania
przedszkolnego w gminie zobowiązanej do pokrycia kosztów udzielonej dotacji.
W przypadku braku innej formy wychowania przedszkolnego, o której mowa
w ust. 2b, na terenie gminy zobowiązanej do pokrycia kosztów udzielonej dotacji,
gmina ta pokrywa koszty udzielonej dotacji w wysokości równej 50% wydatków
bieżących pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego
oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, a także o kwotę dotacji,
o której mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej na ucznia przez gminę dotującą inną
formę wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza uczeń, stanowiących
w gminie dotującej podstawę udzielenia dotacji dla form wychowania
przedszkolnego w przeliczeniu na jednego ucznia.”,
b)
po ust. 2d dodaje się ust. 2e i 2f w brzmieniu:
„2e. W szczególnie uzasadnionych przypadkach rada gminy, w drodze
uchwały, może wyrazić zgodę na udzielenie dotacji, o której mowa w ust. 2,
w wysokości wyższej niż wysokość określona w ust. 2. Rada gminy w uchwale
ustala okres udzielania tej dotacji.
2f. Na wniosek osoby prowadzącej odpowiednio publiczne przedszkole, inną
formę wychowania przedszkolnego, szkołę podstawową, ośrodek lub publiczną
poradnię psychologiczno-pedagogiczną, o których mowa w ust. 2c, organ
wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego właściwej do udzielenia dotacji
może wyrazić zgodę na przedstawienie planowanej liczby dzieci w terminie
późniejszym niż określony w ust. 2c lub na udzielenie dotacji w terminie
wcześniejszym niż od początku następnego roku budżetowego.”,
c)
ust. 3c i 3d otrzymują brzmienie:
„3c. Dotacje, o których mowa w ust. 2, 2b, 2c, 3 i 3a, są przekazywane na
rachunek bankowy szkoły, przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego,
– 14 –
placówki lub zespołu szkół lub placówek, w 12 częściach w terminie do ostatniego
dnia każdego miesiąca, z tym że część za grudzień jest przekazywana w terminie
do dnia 15 grudnia.
3d. Dotacje, o których mowa w ust. 2, 2b, 2c i 3–3b, są przeznaczone na
dofinansowanie realizacji zadań szkoły, przedszkola, innej formy wychowania
przedszkolnego lub placówki w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym
profilaktyki społecznej. Dotacje mogą być wykorzystane wyłącznie na:
1)
pokrycie wydatków bieżących szkół, przedszkoli, innych form wychowania
przedszkolnego i placówek, obejmujących każdy wydatek poniesiony na cele
działalności szkoły, innej formy wychowania przedszkolnego lub placówki,
w tym na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej szkołę, przedszkole,
inną formę wychowania przedszkolnego lub placówkę, jeżeli odpowiednio
pełni funkcję dyrektora szkoły lub placówki albo prowadzi zajęcia w innej
formie wychowania przedszkolnego, z wyjątkiem wydatków na inwestycje
i zakupy inwestycyjne, zakup i objęcie akcji i udziałów lub wniesienie
wkładów do spółek prawa handlowego;
2)
zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
obejmujących:
a)
książki i inne zbiory biblioteczne,
b)
środki dydaktyczne służące procesowi dydaktyczno-wychowawczemu
realizowanemu w szkołach, przedszkolach i placówkach,
c)
sprzęt rekreacyjny i sportowy,
d)
meble,
e)
pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o wartości
nieprzekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku
dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są
uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% ich wartości,
w momencie oddania do używania.”,
d)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Dotacje, o których mowa w ust. 5, są przekazywane na rachunek bankowy
szkoły lub zespołu szkół w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego
miesiąca, z tym że część za grudzień jest przekazywana w terminie do dnia
15 grudnia.”;
„3) zwrot kosztów przejazdu ucznia, o którym mowa w pkt 1 i 2, oraz jego
opiekuna do szkoły lub ośrodka, wymienionych w pkt 1 i 2, na zasadach
określonych w umowie zawartej między wójtem (burmistrzem, prezydentem
miasta) a rodzicami, jeżeli dowożenie i opiekę zapewniają rodzice.”;
10) w art. 20 w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) dni zajęć w przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego, szkole
podstawowej, gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej lub placówce;”;
11) w art. 50 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) opiniuje projekt planu finansowego szkoły lub placówki;”;
12) w art. 59 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. Organ prowadzący publiczną inną formę wychowania przedszkolnego może
przekształcić tę formę w publiczne przedszkole. Do przekształcenia nie stosuje się
przepisów ust. 1–6. Przepisy art. 58 stosuje się odpowiednio.”;
13) w art. 59a dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Przekształcenie publicznej formy, o której mowa w przepisach wydanych na
podstawie art. 14a ust. 7, prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka
samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, w publiczne przedszkole, wymaga zmiany
zezwolenia na założenie tej formy. Przepisy art. 58 ust. 3–5 stosuje się odpowiednio,
z tym że do wniosku o zmianę zezwolenia dołącza się projekt statutu przedszkola.”;
14) w art. 62 po ust. 1c dodaje się ust. 1d i 1e w brzmieniu:
„1d. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzoną przez siebie szkołę
podstawową z prowadzonymi przez siebie przedszkolami mającymi siedzibę na
obszarze objętym obwodem tej szkoły.
1e. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzone przez siebie
przedszkola mające siedzibę na obszarze objętym obwodem jednej szkoły
podstawowej.”;
15) w art. 71b:
a)
ust. 2a otrzymuje brzmienie:
„2a. W przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych,
w innych formach wychowania przedszkolnego oraz w ośrodkach, o których mowa
w art. 2 pkt 5, a także w publicznych i niepublicznych poradniach psychologiczno-
-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, mogą być tworzone zespoły
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego
– 11 –
i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia
nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.”,
b) ust. 5d otrzymuje brzmienie:
„5d. Dyrektor przedszkola, a w przypadku innej formy wychowania
przedszkolnego prowadzonej przez gminę – także dyrektor szkoły podstawowej,
organizuje indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne
w porozumieniu z organem prowadzącym.”;
16) po art. 79 dodaje się art. 79a w brzmieniu:
„Art. 79a. Jeżeli do publicznego przedszkola lub publicznej innej formy
wychowania przedszkolnego, prowadzonych przez gminę, uczęszcza uczeń niebędący
jej mieszkańcem, gmina, której mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty
wychowania przedszkolnego tego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym
przewidzianym na jednego ucznia odpowiednio w publicznych przedszkolach lub
publicznych innych formach wychowania przedszkolnego, prowadzonych przez gminę,
w której uczeń uczęszcza do przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego,
pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za
wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, a także o kwotę dotacji, o której
mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej na ucznia przez gminę prowadzącą przedszkole lub
inną formę wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza uczeń.”;
17) w art. 80:
a)
ust. 2–2d otrzymują brzmienie:
„2. Przedszkola, o których mowa w ust. 1, otrzymują na każdego ucznia
z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym
na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę
pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za
wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia
niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na
niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej
otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego. W przypadku braku na
terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, podstawą do ustalenia
wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na
prowadzenie przedszkoli publicznych.
– 12 –
2a. Jeżeli do przedszkola, o którym mowa w ust. 1, uczęszcza uczeń
niebędący mieszkańcem gminy dotującej to przedszkole, gmina, której
mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z ust. 2,
pomniejszonej także o kwotę dotacji, o której mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej
na ucznia przez gminę dotującą przedszkole, do którego uczęszcza uczeń.
2b. Osoba prowadząca wychowanie przedszkolne w publicznej innej formie
wychowania przedszkolnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 14a ust. 7, otrzymuje na każdego ucznia objętego tą formą wychowania
przedszkolnego dotację z budżetu gminy w wysokości nie niższej niż 50%
wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym
prowadzonym przez gminę pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania
przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że
na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na
niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej
otrzymywanej przez gminę. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola
publicznego podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące
ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego.
2c. Prowadzone przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu
terytorialnego i osoby fizyczne publiczne przedszkola, inne formy wychowania
przedszkolnego, szkoły podstawowe oraz ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5,
a także publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które zgodnie z art. 71b
ust. 2a prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację
z budżetu odpowiednio gminy lub powiatu w wysokości nie niższej niż kwota
przewidziana na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części
oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, pod
warunkiem że osoba prowadząca przedszkole, inną formę wychowania
przedszkolnego, szkołę, ośrodek lub poradnię przedstawi organowi właściwemu do
udzielenia dotacji planowaną liczbę dzieci, które mają być objęte wczesnym
wspomaganiem rozwoju, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego
rok udzielenia dotacji.
2d. Jeżeli do publicznej innej formy wychowania przedszkolnego, o której
mowa w ust. 2b, uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem gminy dotującej tę
formę wychowania przedszkolnego, gmina, której mieszkańcem jest ten uczeń,
– 13 –
pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z ust. 2b, do wysokości iloczynu kwoty
wydatków bieżących stanowiących w gminie dotującej podstawę ustalenia
wysokości dotacji dla form wychowania przedszkolnego w przeliczeniu na jednego
ucznia pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz
za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, a także o kwotę dotacji,
o której mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej na ucznia przez gminę prowadzącą
inną formę wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza uczeń, i wskaźnika
procentowego ustalonego na potrzeby dotowania form wychowania
przedszkolnego w gminie zobowiązanej do pokrycia kosztów udzielonej dotacji.
W przypadku braku innej formy wychowania przedszkolnego, o której mowa
w ust. 2b, na terenie gminy zobowiązanej do pokrycia kosztów udzielonej dotacji,
gmina ta pokrywa koszty udzielonej dotacji w wysokości równej 50% wydatków
bieżących pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego
oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, a także o kwotę dotacji,
o której mowa w art. 14d ust. 1, otrzymanej na ucznia przez gminę dotującą inną
formę wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza uczeń, stanowiących
w gminie dotującej podstawę udzielenia dotacji dla form wychowania
przedszkolnego w przeliczeniu na jednego ucznia.”,
b)
po ust. 2d dodaje się ust. 2e i 2f w brzmieniu:
„2e. W szczególnie uzasadnionych przypadkach rada gminy, w drodze
uchwały, może wyrazić zgodę na udzielenie dotacji, o której mowa w ust. 2,
w wysokości wyższej niż wysokość określona w ust. 2. Rada gminy w uchwale
ustala okres udzielania tej dotacji.
2f. Na wniosek osoby prowadzącej odpowiednio publiczne przedszkole, inną
formę wychowania przedszkolnego, szkołę podstawową, ośrodek lub publiczną
poradnię psychologiczno-pedagogiczną, o których mowa w ust. 2c, organ
wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego właściwej do udzielenia dotacji
może wyrazić zgodę na przedstawienie planowanej liczby dzieci w terminie
późniejszym niż określony w ust. 2c lub na udzielenie dotacji w terminie
wcześniejszym niż od początku następnego roku budżetowego.”,
c)
ust. 3c i 3d otrzymują brzmienie:
„3c. Dotacje, o których mowa w ust. 2, 2b, 2c, 3 i 3a, są przekazywane na
rachunek bankowy szkoły, przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego,
– 14 –
placówki lub zespołu szkół lub placówek, w 12 częściach w terminie do ostatniego
dnia każdego miesiąca, z tym że część za grudzień jest przekazywana w terminie
do dnia 15 grudnia.
3d. Dotacje, o których mowa w ust. 2, 2b, 2c i 3–3b, są przeznaczone na
dofinansowanie realizacji zadań szkoły, przedszkola, innej formy wychowania
przedszkolnego lub placówki w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym
profilaktyki społecznej. Dotacje mogą być wykorzystane wyłącznie na:
1)
pokrycie wydatków bieżących szkół, przedszkoli, innych form wychowania
przedszkolnego i placówek, obejmujących każdy wydatek poniesiony na cele
działalności szkoły, innej formy wychowania przedszkolnego lub placówki,
w tym na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej szkołę, przedszkole,
inną formę wychowania przedszkolnego lub placówkę, jeżeli odpowiednio
pełni funkcję dyrektora szkoły lub placówki albo prowadzi zajęcia w innej
formie wychowania przedszkolnego, z wyjątkiem wydatków na inwestycje
i zakupy inwestycyjne, zakup i objęcie akcji i udziałów lub wniesienie
wkładów do spółek prawa handlowego;
2)
zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
obejmujących:
a)
książki i inne zbiory biblioteczne,
b)
środki dydaktyczne służące procesowi dydaktyczno-wychowawczemu
realizowanemu w szkołach, przedszkolach i placówkach,
c)
sprzęt rekreacyjny i sportowy,
d)
meble,
e)
pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o wartości
nieprzekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku
dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są
uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% ich wartości,
w momencie oddania do używania.”,
d)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Dotacje, o których mowa w ust. 5, są przekazywane na rachunek bankowy
szkoły lub zespołu szkół w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego
miesiąca, z tym że część za grudzień jest przekazywana w terminie do dnia
15 grudnia.”;
Dokumenty związane z tym projektem:
- 1312 › Pobierz plik