eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o systemie informacji oświatowej

Rządowy projekt ustawy o systemie informacji oświatowej

- określenie organizacji i zasad działania systemu informacji oświatowej służącego uzyskiwaniu danych niezbędnych do prowadzenia polityki oświatowej państwa na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym (w tym wspomagania zarządzania oświatą), efektywnego funkcjonowania systemu finansowania zadań oświatowych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, analizy efektywności wykorzystania środków publicznych przeznaczonych na finansowanie zadań oświatowych, nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz podnoszenia jakości edukacji;- zapewnienie powszechny dostęp do informacji z zakresu oświaty;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3628
  • Data wpłynięcia: 2010-11-19
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o systemie informacji oświatowej
  • data uchwalenia: 2011-04-15
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 139, poz. 814

3628-001

2) pracowników zatrudnionych na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 157, poz. 1241
i Nr 219, poz. 1706) według grup stanowisk, o których mowa w przepisach
wydanych na podstawie art. 99 ustawy o służbie cywilnej.

§ 11. Dane dziedzinowe uczniów gromadzone w zbiorach danych uczniów,
w ramach danych, o których mowa w art. 13 pkt 1, art. 14 pkt 1 oraz art. 15 pkt 1
ustawy, obejmują miejsce zamieszkania dziecka z użyciem identyfikatorów
katalogów rejestru TERYT: jednostek podziału terytorialnego, miejscowości i ulic,
odległość od miejsca zamieszkania do szkoły w przypadku uczniów spełniających
obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, uczniów szkół podstawowych
i
gimnazjów, uczniów szkół ponadgimnazjalnych posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego oraz uczniów posiadających orzeczenie
o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

§ 12. Dane dziedzinowe uczniów gromadzone w zbiorach danych uczniów,
w ramach danych, o których mowa w art. 13 pkt 12, art. 14 pkt 28, art. 16 pkt 3,
art. 17 pkt 1 oraz art. 19 ustawy, obejmują wypadki, którym uległ uczeń,
z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:
1) miejsca, w którym zdarzył się wypadek (sala lekcyjna, pracownia szkolna,
korytarz, schody, sala gimnastyczna, boisko, plac gier i zabaw, warsztaty
szkolne, pracownia zajęć praktycznych, ulica, droga, inne);
2) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce (wychowanie fizyczne,
zajęcia praktyczno-techniczne, praktyczna nauka zawodu, inne zajęcia
edukacyjne, przerwy międzylekcyjne, wycieczki i inne formy wypoczynku, inne
zajęcia);
3) przyczyny wypadku (zły stan techniczny obiektów, zły stan techniczny maszyn i
urządzeń, zły stan techniczny wyposażenia lub sprzętów, niewłaściwe
zabezpieczenie maszyn i urządzeń, niewłaściwe zabezpieczenie klatek
schodowych i korytarzy, brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz
odzieży roboczej, brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem, prowadzenie
zajęć niezgodnie z programem, niewłaściwe posługiwanie się maszynami
i urządzeniami, nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa
i higieny pracy, zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć, pobicie,
umyślne uderzenie, uderzenie nieumyślne, nieuwaga, inna przyczyna).
10

§ 13. Dane dziedzinowe uczniów gromadzone w zbiorach danych uczniów,
w ramach danych, o których mowa w art. 14 pkt 25 ustawy, obejmują
uczestniczenie w zajęciach edukacyjnych dodatkowych oraz zajęciach
pozalekcyjnych, tj. w:
1) zajęciach pozalekcyjnych, o charakterze informatycznym, technicznym,
przedmiotowym, artystycznym, sportowym, turystyczno-krajoznawczym, innym;
2) zajęciach wychowania do życia w rodzinie;
3) dodatkowych działaniach, w tym w zajęciach mających na celu podtrzymywanie
i
rozwijanie poczucia tożsamości etnicznej uczniów romskich oraz
wspomagających edukację tych uczniów, o których mowa w przepisach
wydanych na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy o systemie oświaty.

§ 14. Dane dziedzinowe uczniów gromadzone w zbiorach danych uczniów,
w ramach danych, o których mowa w art. 18 pkt 2 ustawy, obejmują wydanie
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów, z określeniem:
1) rodzaju
niepełnosprawności ucznia, w tym współwystępujących
niepełnosprawności:
a) niewidomy,
b) słabo widzący,
c) niesłyszący,
d) słabo słyszący,
e) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
f) z
upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
g) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
h) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
2) z niepełnosprawnościami sprzężonymi (z określeniem współwystępujących
niepełnosprawności);
3) niedostosowania społecznego.

§ 15. Dane dziedzinowe uczniów gromadzone w zbiorach danych uczniów,
w ramach danych, o których mowa w art. 18 pkt 3 ustawy, obejmują wydanie
przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym specjalistyczną, opinii
w sprawie:
1) wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;

11
2) odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego;
3) promowania ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej
w ciągu roku szkolnego;
4) pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej
klasie;
5) gotowości szkolnej dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania
przedszkolnego poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym w szkole
podstawowej;
6) zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego;
7) objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
8) dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do
indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia;
9) dostosowania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku
nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb ucznia;
10) dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku
nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb ucznia;
11)
dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego do
indywidualnych potrzeb absolwenta;
12) dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu potwierdzającego
kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb absolwenta;
13) udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
14) przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
15) pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły
ponadgimnazjalnej;
16)
udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do
wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu;
17) braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć
zarobkowych;
18) objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu;
19) objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce
oświatowej;
20) innej.

§ 16. Dane dziedzinowe uczniów gromadzone w zbiorach danych uczniów,
w ramach danych, o których mowa w art. 18 pkt 4 ustawy, obejmują rodzaje
12
zajęć prowadzonych przez pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym specjalistycznej, w których dziecko, uczeń lub wychowanek bierze udział:
1) zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
2) terapia logopedyczna;
3) socjoterapia;
4) psychoterapia;
5) zajęcia z uczniami szczególnie uzdolnionymi;
6) socjoterapia;
7) rehabilitacja;
8) terapia dla zagrożonych uzależnieniem;
9) zajęcia grupowe aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu.

§ 17. 1. Dane dziedzinowe nauczycieli, wychowawców, innych pracowników
pedagogicznych w związku ze stosunkiem pracy, awansem zawodowym,
dodatkowymi uprawnieniami i doskonaleniem zawodowym, gromadzone w zbiorach
danych nauczycieli, w ramach danych, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1
ustawy, obejmują:
1) wykształcenie:
a) tytuł naukowy profesora lub tytuł profesora sztuki,
b) stopień naukowy doktora, stopień naukowy doktora habilitowanego, stopień
doktora sztuki lub stopień doktora habilitowanego sztuki,
c) dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów
magisterskich,
d) dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia,
e) dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego,
f) dyplom
ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych,
g) dyplom ukończenia studium nauczycielskiego,
h) dyplom ukończenia studium wychowania przedszkolnego,
i) dyplom
ukończenia pedagogicznego studium technicznego,
j) dyplom
ukończenia studium nauczania początkowego,
k) uzyskanie zaliczenia wszystkich przedmiotów i praktyk przewidzianych
w programie studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich,
l) dyplom
ukończenia wyższego seminarium duchownego po roku 1990,
m) dokument potwierdzający ukończenie wyższego seminarium duchownego
do dnia 31 grudnia 1989 r.,

13
n) świadectwo dojrzałości liceum pedagogicznego,
o) świadectwo dojrzałości,
p) świadectwo dojrzałości i dyplom policealnego studium bibliotekarskiego lub
pomaturalnego studium bibliotekarskiego,
q) świadectwo dojrzałości liceum bibliotekarskiego,
r) dyplom mistrza w zawodzie,
s) dyplom ukończenia kolegium teologicznego;
2) posiadane kwalifikacje do nauczania przedmiotów ogólnokształcących, języka
obcego lub zajęć (biologia; chemia; fizyka; geografia; geografia z ochroną
i kształtowaniem środowiska; przyroda; historia; historia i społeczeństwo;
wiedza o społeczeństwie; informatyka; technologia informacyjna; język
angielski, język francuski, język hiszpański, język niemiecki, język włoski, język
rosyjski, język łaciński, język grecki, inny język obcy; język polski; matematyka;
muzyka; muzyka z rytmiką,; plastyka; blok przedmiotowy sztuka; wiedza
o
kulturze; podstawy przedsiębiorczości; technika; wychowanie fizyczne;
nauczanie początkowe, kształcenie zintegrowane; przysposobienie obronne;
podstawy przedsiębiorczości; zarys wiedzy o gospodarce; filozofia; zajęcia
komputerowe; edukacja wczesnoszkolna; edukacja dla bezpieczeństwa; zajęcia
techniczne; zajęcia artystyczne; wychowanie przedszkolne; pedagogika
opiekuńczo-wychowawcza; pedagogika szkolna; oligofrenopedagogika;
tyflopedagogika; surdopedagogika; pedagogika resocjalizacyjna; pedagogika
lecznicza; pedagogika terapeutyczna; pedagogika obronna; pedagogiki
pozostałe; doradztwo zawodowe; psychologia; logopedia; terapia pedagogiczna;
gimnastyka korekcyjna; bibliotekarstwo; religia; etyka; inne przedmioty
ogólnokształcące; wychowanie do życia w rodzinie);
3) posiadane kwalifikacje do nauczania przedmiotów lub prowadzenia zajęć
zawodowych (administracyjnych, artystycznych, awioniki lotniczej, budowlanych
lub sanitarnych, budowy i eksploatacji dróg i mostów, chemicznych, drzewnych,
ekonomicznych, handlowych, elektroenergetyki automatyki transportu
szynowego, elektronicznych, energetycznych i elektrycznych, fizycznych,
gastronomicznych, geodezyjnych, geologicznych, górniczych, hotelarskich,
hutniczych, informatycznych, kosmetycznych, fryzjerskich, leśnych, logistyczno-
spedycyjnych, mechanicznych, mechaniki lotniczej, mechatronicznych,
medycznych, meteorologicznych, nawigacyjnych, ochrony środowiska,
odzieżowych lub krawieckich, poligraficznych, radiokomunikacyjnych, rolniczych
14
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4 ... 7

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: