Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Aktu genewskiego Porozumienia haskiego w sprawie międzynarodowej rejestracji wzorów przemysłowych, przyjętego w Genewie dnia 2 lipca 1999 r.
projekt dotyczy umożliwienia właścicielowi wzoru przemysłowego uzyskanie ochrony wzoru we wskazanych przez niego krajach przez dokonanie jednego tylko zgłoszenia bezpośrednio w Biurze Międzynarodowym Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO) w jednym języku i wniesienia jednej opłaty
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 349
- Data wpłynięcia: 2008-03-25
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o ratyfikacji Aktu genewskiego Porozumienia haskiego w sprawie międzynarodowej rejestracji wzorów przemysłowych, przyjętego w Genewie dnia 2 lipca 1999 r.
- data uchwalenia: 2008-05-30
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 130, poz. 827
349
opinii Komitetu Koordynacyjnego Organizacji.
3. [Kworum] a) Połowa członków Zgromadzenia b dących
państwami i posiadających prawo do głosowania w danej sprawie
tworzy kworum dla celów głosowania w tej sprawie.
b) Nie naruszając postanowień pkt. a), je eli w sesji, liczba członków
Zgromadzenia b dących państwami posiadającymi prawo głosu w
danej sprawie i obecnymi, jest mniejsza ni połowa członków
Zgromadzenia, lecz równa lub wi ksza od jednej trzeciej członków
Zgromadzenia b dących państwami i mających prawo głosu w tej
sprawie, Zgromadzenie mo e podejmować decyzje, ale wszystkie
decyzje, z wyjątkiem decyzji dotyczących własnej procedury, stają
si skuteczne wyłącznie wtedy, gdy spełnione zostaną okre lone
poni ej warunki. Biuro Mi dzynarodowe podaje do wiadomo ci
wspomniane decyzje członkom Zgromadzenia b dącym państwami i
posiadającym prawo głosu w danej sprawie, lecz którzy nie byli
obecni podczas sesji i wzywa ich do pisemnego oddania głosu lub
wstrzymania si od głosu w terminie trzech miesi cy od daty
podania decyzji do wiadomo ci. Je eli, po upływie tego terminu
liczba członków, którzy pisemnie oddali głos lub wstrzymali si od
głosowania osiągnie liczb członków brakującą do uzyskania
38
kworum na sesji, decyzje takie stają si skuteczne pod warunkiem, e
równocze nie uzyskano wymaganą wi kszo ć.
4. [Podejmowanie decyzji przez Zgromadzenie] a) Zgromadzenie dą y do
podejmowania decyzji na zasadzie konsensusu.
b) Je eli decyzja nie mo e zostać podj ta na zasadzie konsensusu,
wówczas decyzj w tej sprawie podejmuje si przez głosowanie. W
takim przypadku:
(i) ka da Umawiająca si Strona b dąca państwem ma jeden głos i
głosuje jedynie we własnym imieniu, oraz
(ii) ka da Umawiająca si Strona, która jest organizacją
mi dzyrządową mo e głosować w miejsce swoich państw
członkowskich z liczbą głosów równą liczbie jej państw
członkowskich, które są stroną niniejszego Aktu, jednak organizacja
mi dzyrządowa nie bierze udziału w głosowaniu, je li którekolwiek
z jej państw członkowskich korzysta ze swojego prawa do
głosowania i odwrotnie.
c) W sprawach dotyczących jedynie państw związanych art. 2 Aktu
uzupełniającego z 1967 r., Umawiające si Strony nie związane
wspomnianym artykułem nie mają prawa do głosowania, podczas
gdy w sprawach dotyczących tylko Umawiających si Stron jedynie
te strony posiadają prawo do głosowania.
39
5. [Wi kszość] a) Z zastrze eniem art. 24 ust. 2 i art. 26 ust. 2, decyzje
Zgromadzenia wymagają dwóch trzecich oddanych głosów.
b) Wstrzymanie si od głosowania nie jest uwa ane za oddanie
głosu.
6. [Sesje] a) Zgromadzenie zbiera si co dwa lata na sesj zwyczajną,
którą zwołuje Dyrektor Generalny i, je eli nie wystąpią wyjątkowe
okoliczno ci, w tym samym okresie i w tym samym miejscu, co
Zgromadzenie Ogólne Organizacji.
b) Zgromadzenie zbiera si na sesji nadzwyczajnej, którą zwołuje
Dyrektor Generalny albo na wniosek jednej czwartej członków
Zgromadzenia albo ze swojej własnej inicjatywy.
c) Porządek obrad ka dej sesji przygotowuje Dyrektor Generalny.
7. [Regulamin] Zgromadzenie uchwala swój własny regulamin.
Artykuł 22
Biuro Mi dzynarodowe
1. [Zadania administracyjne] a) Biuro Mi dzynarodowe dokonuje
rejestracji mi dzynarodowej oraz wykonuje związane z nią
obowiązki, jak równie inne zadania administracyjne dotyczące
Związku.
40
b) W szczególno ci, Biuro Mi dzynarodowe przygotowuje
posiedzenia oraz zapewnia obsług sekretariatu Zgromadzenia i
komitetów ekspertów oraz grup roboczych, które Zgromadzenie
mo e utworzyć .
2. [Dyrektor Generalny] Dyrektor Generalny jest najwy szym organem
wykonawczym Związku i reprezentuje Związek.
3. [Posiedzenia inne niż sesje Zgromadzenia] Dyrektor Generalny
zwołuje posiedzenia komitetów i grup roboczych utworzonych
przez Zgromadzenie oraz wszelkie inne posiedzenia w sprawach
dotyczących Związku.
4. [Rola Biura Mi dzynarodowego w posiedzeniach Zgromadzenia i innych
posiedzeniach] a) Dyrektor Generalny oraz wyznaczone przez niego
osoby biorą udział, bez prawa do głosowania, we wszystkich
posiedzeniach Zgromadzenia, komitetów oraz grup roboczych
utworzonych przez Zgromadzenie, a tak e w innych posiedzeniach
zwołanych przez Dyrektora Generalnego pod auspicjami Związku.
b) Dyrektor Generalny albo członek personelu wyznaczony przez
niego pełnią z urz du funkcj sekretarzy Zgromadzenia oraz
41
komitetów, grup roboczych i innych posiedzeń, o których mowa w
pkt. a).
5. [Konferencje] a) Biuro Mi dzynarodowe przygotowuje zgodnie ze
wskazówkami Zgromadzenia wszystkie konferencje rewizyjne.
b) Biuro Mi dzynarodowe mo e zasi gać opinii organizacji
mi dzyrządowych i mi dzynarodowych i krajowych organizacji
pozarządowych w sprawach dotyczących przygotowania konferencji
rewizyjnych.
c) Dyrektor Generalny oraz osoby przez niego wyznaczone biorą
udział, bez prawa do głosowania, w obradach konferencji
rewizyjnych.
6. [Inne zadania] Biuro Mi dzynarodowe wykonuje wszelkie inne
przydzielone mu zadania w związku z niniejszym Aktem.
Artykuł 23
Finanse
1. [Budżet] a) Związek ma swój bud et.
b) Bud et Związku obejmuje dochody i wydatki wła ciwe dla
Związku oraz udział Związku w bud ecie dotyczącym wydatków
wspólnych dla Związków administrowanych przez Organizacj .
42