eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy: transpozycji do polskiego systemu prawnego postanowień dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady: w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim; w sprawie środowiskowych norm jakości w dziedzinie polityki wodnej; ustalającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej oraz zweryfikowania i poprawienia tych przepisów obowiązującej ustawy, które utrudniają prawidłowe stosowanie systemu gospodarowania wodami, w zakresie wprowadzonych zmian

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3425
  • Data wpłynięcia: 2010-09-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-01-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2011 Nr 32, poz. 159

3425

1) wykonywanie badań i pomiarów pozwalających
opracować ocenę stanu technicznego i stanu
bezpieczeństwa:
a) budowli piętrzących stanowiących własno ć
Skarbu Państwa, zaliczonych na podstawie
przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
– Prawo budowlane do I lub II klasy,
b) budowli piętrzących stanowiących własno ć
Skarbu Państwa, innych niż okre lone
w lit. a, wskazanych przez Prezesa Krajowe-
go Zarządu, które z uwagi na zły stan tech-
niczny zagrażają lub mogą zagrażać bezpie-
czeństwu;
2) opracowywanie ocen stanu technicznego i stanu
bezpieczeństwa budowli piętrzących, o których
mowa w pkt 1;
3) prowadzenie bazy danych dotyczących budowli
piętrzących, zawierającej dane techniczne oraz
informacje o lokalizacji, stanie prawnym, stanie
technicznym i stanie bezpieczeństwa tych bu-
dowli;
4) opracowywanie, w oparciu o wykonane oceny
stanu technicznego i stanu bezpieczeństwa bu-
dowli piętrzących, raportu o stanie bezpie-
czeństwa tych budowli;
5) wyznaczanie i weryfikacja stref zagrożenia zala-
niem lub podtopieniem terenów położonych po-
niżej budowli piętrzących, o których mowa
w pkt 1, w wyniku awarii lub katastrofy tych
budowli;
6) analiza i weryfikacja wytycznych w zakresie
wykonywania badań, pomiarów i ocen stanu

50
technicznego i stanu bezpieczeństwa budowli
piętrzących, w oparciu o aktualną wiedzę tech-
niczną;
7) organizowanie szkoleń i seminariów dotyczą-
cych bezpieczeństwa budowli piętrzących.
2. Państwowa służba do spraw bezpieczeństwa budow-
li piętrzących przekazuje:
1) wyniki badań i pomiarów, o których mowa
w ust. 1 pkt 1, oraz oceny stanu technicznego
i stanu bezpieczeństwa budowli piętrzących,
Prezesowi Krajowego Zarządu oraz wła ciwemu
dyrektorowi regionalnego zarządu, niezwłocznie
po ich opracowaniu;
2) raport, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, Prezesowi
Krajowego Zarządu oraz Głównemu Inspekto-
rowi Nadzoru Budowlanego, nie później niż do
dnia 31 marca każdego roku.”;
33) w art. 104:
a) w ust. 1:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) podstawową sieć i specjalne sieci pomiarowo-
-obserwacyjne;”,
– w pkt 4 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) organizują, nadzorują i eksploatują podstawową sieć
i specjalne sieci pomiarowo-obserwacyjne oraz system
gromadzenia, przetwarzania i wymiany danych,”,
b) w ust. 2:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Podstawową sieć pomiarowo-obserwacyjną stanowią:”,
– w pkt 2 uchyla się lit. c,
c) w ust. 3:

51
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Specjalne sieci pomiarowo-obserwacyjne:”,
– dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) lotniskowe stacje meteorologiczne.”;
34) po art. 104 dodaje się art. 104a w brzmieniu:
„Art. 104a. Państwowa służba do spraw bezpieczeństwa budowli
piętrzących posiada i utrzymuje:
1) specjalistyczny sprzęt niezbędny do prowadzenia
badań i pomiarów stanu technicznego i stanu bez-
pieczeństwa budowli piętrzących;
2) system gromadzenia, przetwarzania i wymiany da-
nych;
3) komórki organizacyjne, które:
a) wykonują badania i pomiary niezbędne do
sporządzenia ocen stanu technicznego i stanu
bezpieczeństwa budowli piętrzących oraz
okre lenia stref zagrożeń, o których mowa
w art. 103a ust. 1 pkt 5,
b) opracowują oceny stanu technicznego i stanu
bezpieczeństwa budowli piętrzących,
c) opracowują raport o stanie bezpieczeństwa bu-
dowli piętrzących na podstawie analizy ocen
stanu technicznego i stanu bezpieczeństwa bu-
dowli piętrzących, o których mowa w art.103a
ust. 1 pkt 1,
d) prowadzą prace rozwojowe i metodyczne
w zakresie oceny stanu technicznego i stanu
bezpieczeństwa budowli piętrzących oraz
w zakresie okre lonym w pkt 2 i art. 103a
ust. 1 pkt 1, 5 i 6.”;

52
35) w art. 108:
a) w ust. 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Osoby wykonujące badania, pomiary, obserwacje oraz prace
kontrolne na potrzeby realizacji przez państwową służbę hydro-
logiczno-meteorologiczną, państwową służbę hydrogeologiczną
lub państwową służbę do spraw bezpieczeństwa budowli pię-
trzących zadań, o których mowa w art. 103, 103a ust. 1 lub
art. 105, a także prace związane z wykonywaniem, obsługą lub
utrzymaniem urządzeń pomiarowych służb państwowych, mają
prawo do:”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wła ciciel nieruchomo ci jest obowiązany umożliwić
wykonanie prac, o których mowa w ust. 1, przez osoby
upoważnione przez państwową służbę hydrologiczno-
-meteorologiczną, państwową służbę hydrogeologiczną
oraz państwową służbę do spraw bezpieczeństwa budowli
piętrzących.”;
36) po art. 108 dodaje się art. 108a w brzmieniu:
„Art. 108a. 1. Wobec pracowników inżynieryjno-technicznych za-
trudnionych w ramach państwowej służby hydrolo-
giczno-meteorologicznej wprowadza się rozkład
czasu pracy:
1) zmianowy – na stanowiskach, na których jest to
konieczne ze względu na szczególne warunki
pracy lub warunki atmosferyczne;
2) podstawowy – na pozostałych stanowiskach.
2. Stanowiska, o których mowa w ust. 1, ustala dyrek-
tor Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.
3. Zmianowy rozkład czasu pracy pracowników,
o których mowa w ust. 1, polega na wykonywaniu
powierzonych im zadań nie dłużej niż przez

53
48

godzin, po których następuje, co najmniej
48 godzin wolnych od pracy.
4. Podstawowy rozkład czasu pracy pracowników,
o których mowa w ust. 1, polega na wykonywaniu
powierzonych im zadań w dobowym wymiarze cza-
su pracy nieprzekraczającym 8 godzin, w okresie
rozliczeniowym nieprzekraczającym 3 miesięcy.
5. Czas pracy pracowników, o których mowa w ust. 1,
nie może przekraczać przeciętnie 40 godzin tygo-
dniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym, nie-
przekraczającym 6 miesięcy.
6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor
Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej może
ustalić indywidualny rozkład czasu pracy pracowni-
ków, o których mowa w ust. 1, w ramach normy
czasu pracy, o której mowa w ust. 4.”;
37) w art. 109:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Państwowa służba hydrologiczno-meteorologiczna, państwo-
wa służba hydrogeologiczna oraz państwowa służba do
spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących są finansowane
ze rodków budżetu państwa.”,
b) w ust. 2:
– pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) utrzymanie bieżącej działalno ci państwowej służby
hydrologiczno-meteorologicznej, państwowej służby
hydrogeologicznej oraz państwowej służby do spraw
bezpieczeństwa budowli piętrzących;
2)
utrzymanie, odbudowa, rozbudowa, przebudowa
i

rozbiórka podstawowej sieci pomiarowo-
obserwacyjnej państwowej służby hydrologiczno-

54
strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 30 ... 48

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: