eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o Narodowym Centrum Badań i Rozwoju

Rządowy projekt ustawy o Narodowym Centrum Badań i Rozwoju

projekt określa zasady działania Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1636
  • Data wpłynięcia: 2009-01-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o Narodowym Centrum Badań i Rozwoju
  • data uchwalenia: 2010-04-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 96, poz. 616

1636

800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne
ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w
sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. L. 214.3 z 9.08.2008) lub, w przypadku
pomocy na wspieranie komercjalizacji wyników badań naukowych i prac
rozwojowych, mieści się w ramach pomocy de minimis (rozporządzenie Komisji
Europejskiej (WE) Nr 1998/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do
pomocy de minimis (Dz. Urz. L. 06.379 z 28.12.2006 r.). Zgodnie z art. 2 pkt 3
ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy
publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.) projekt rozporządzenia nie
wymaga notyfikacji.

Wstępna opinia o zgodności projektu rozporz dzenia z prawem Unii
Europejskiej
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.


15
OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje rozporz dzenie
Celem regulacji jest podniesienie konkurencyjności gospodarki. Projektowane
rozporządzenie będzie oddziaływało na mikro-, małych, średnich oraz dużych
przedsiębiorsców, jednostki naukowe oraz firmy doradcze.
2. Konsultacje społeczne
Projekt będzie przedmiotem konsultacji społecznych. Projekt zostanie
skierowany do: Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Rady
Głównej Szkolnictwa Wyższego, Prezesa Polskiej Akademii Nauk, Rady
Głównej Jednostek Badawczo-Rozwojowych, Fundacji na Rzecz Nauki
Polskiej, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”,
Konfederacji Pracodawców Polskich, Business Centre Club, Komisji Krajowej
NSZZ „Solidarność”, Krajowej Sekcji Nauki NSZZ „Solidarność” oraz
Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych.
Ponadto projekt rozporządzenia zostanie umieszczony w Biuletynie Informacji
Publicznej MNiSzW, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414).
3. Wpływ projektu rozporz dzenia na sektor finansów publicznych, w tym
na bud et państwa i bud ety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na wydatki i dochody
sektora finansów publicznych, w szczególności na dochody i wydatki budżetu
państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Proponowane
zmiany nie wpłyną na wysokość środków finansowych przeznaczanych
w budżecie państwa na naukę.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia umożliwi tworzenie nowych miejsc pracy
w jednostkach naukowych oraz przedsiębiorstwach realizujących badania
przemysłowe i prace rozwojowe a także w przedsiębiorstwach
wykorzystujących wyniki tych badań i w firmach doradczych.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw

16
Projektowane rozporządzenie będzie miało bezpośredni wpływ na poprawę
konkurencyjności i innowacyjności gospodarki, przynosząc wymierne efekty
przedsiębiorcom wdrażającym wyniki badań stosowanych.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Projektowane rozporządzenie będzie miało pośredni wpływ na sytuację
i
rozwój regionalny, przyczyniając się do poprawy innowacyjności
przedsiębiorców na poziomie regionalnym i ponadregionalnym.



34-1-dg

17
Projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WY SZEGO)
z dnia .................................... 2009 r.
w sprawie szczegółowego trybu realizacji zadań Narodowego Centrum Badań
i Rozwoju

Na podstawie art. 45 ustawy z dnia .......... r. o Narodowym Centrum Badań i
Rozwoju (Dz. U. Nr …, poz. ...) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa szczegółowy tryb realizacji zadań Narodowego Centrum Badań
i Rozwoju, zwanego dalej „Centrum”.
§ 2.
1. Zadania Centrum są realizowane przez finansowanie przez Centrum projektów,
o których mowa w art. 35 ust. 2 ustawy z dnia ...... r. o Narodowym Centrum Badań i
Rozwoju.
2. Projekty są wyłaniane do finansowania na podstawie konkursów na wykonanie
projektów, zwanych dalej „konkursami”, ogłaszanych przez Dyrektora Centrum,
zwanego dalej „Dyrektorem”.
§ 3.
1. W ogłoszeniu o konkursie Dyrektor określa w szczególności:
1)
cel i warunki wykonania projektu;
2)
maksymalny poziom finansowania;
3)
podmioty uprawnione do uczestnictwa w konkursie i warunki ich uczestnictwa w
konkursie, mając na uwadze konieczność zapewnienia bezpośredniego
związku z celami i warunkami wykonania projektu;
4) kryteria merytoryczne oceny wniosków złożonych w konkursie wraz z liczbą
punktów możliwą do uzyskania przy spełnieniu danego kryterium, mając na
uwadze konieczność zapewnienia zgodności z celami projektu;
5)
zakres danych objętych wnioskiem o finansowanie;
6) termin
składania wniosków o finansowanie.


1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej – nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt
1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).
§ 4.
1. Oceny złożonych wniosków dokonują eksperci lub zespoły ekspertów powołane
przez Dyrektora.
2. Stopień spełniania danego kryterium merytorycznego przez poszczególne wnioski
oceniany jest poprzez przyznawanie odpowiedniej liczby punktów.
3. Wnioski niespełniające co najmniej jednego z kryteriów określonych w ogłoszeniu o
konkursie są opiniowane negatywnie.
4. Wnioski zaopiniowane pozytywnie są szeregowane na liście rankingowej w
kolejności od największej do najmniejszej liczby przyznanych punktów.
5. Listę rankingową przygotowują eksperci lub zespoły ekspertów, o których mowa w
ust. 1.

§ 5.

1. Z wykonania projektu składana jest końcowa ocena merytoryczna projektu.

§ 6.

1. W ramach oceny, o której mowa w § 5 eksperci dokonują analizy:
1) zgodności zakresu merytorycznego wykonanego projektu z umową o
finansowanie i wykonanie projektu;
2) efektów gospodarczych lub korzyści społecznych osiągniętych w wyniku
wykonania projektu;
3) prawidłowości wydatkowania środków finansowych przyznanych przez Centrum
na wykonanie projektu.
2. Po przeprowadzeniu oceny eksperci przedstawiają Dyrektorowi opinię, w której
wnioskują o uznanie projektu za:
1)
zrealizowany w całości zgodnie z umową o finansowanie i wykonanie projektu;
2)
zrealizowany niezgodnie z umową o finansowanie i wykonanie projektu;
3) niezrealizowany.
3. W przypadku opinii zawierającej wnioski, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, Dyrektor
występuje o zwrot odpowiednio części lub całości środków finansowych
przekazanych przez Centrum na wykonanie projektu, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W przypadku opinii zawierającej wnioski, o których mowa w ust. 2 pkt 2, Dyrektor, w
uzasadnionych przypadkach, może odstąpić od czynności, o której w ust. 3.

§ 7.
Warunki i tryb realizacji zadania, o którym mowa w art. 29 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia
………………. o Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, określa międzynarodowy
program badań naukowych i prac rozwojowych, w którym uczestniczy Centrum. W
zakresie nieuregulowanym w tym programie stosuje się odpowiednio przepisy § 4 - 6.






2
strony : 1 ... 10 ... 21 . [ 22 ] . 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: