Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych
projekt ustawy dotyczy wzmocnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizacji imprez masowych, w szczególności imprez sportowych i meczów piłki nożnej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1074
- Data wpłynięcia: 2008-10-03
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o bezpieczeństwie imprez masowych
- data uchwalenia: 2009-03-20
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 504
1074
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia ………………….. 2008 r.
w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porz dkowe i służby informacyjne
organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia
i wyposażenia, oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania.
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia ……………… 2008 r. o bezpieczeństwie imprez
masowych (Dz. U. Nr ......., poz. ...............) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wymogi, jakie powinny spełniać służby porządkowe
i służby informacyjne organizatora imprezy masowej, w zakresie wyszkolenia i wyposażenia,
oraz szczegółowe warunki i sposoby działania tych służb w zakresie sprawdzania upoważnień
osób do uczestniczenia w imprezie masowej, sposoby legitymowania w celu ustalenia
tożsamości osób obecnych, przeglądania ich bagaży i odzieży oraz postępowania wobec osób
zakłócających przebieg imprezy.
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia …………… 2008 r.
o bezpieczeństwie imprez masowych;
2) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć również Komendanta
Stołecznego Policji.
§ 2.
1.
Kandydatem na kierownika do spraw bezpieczeństwa, o którym mowa
w art. 3 pkt 12 ustawy może być osoba legitymująca się ważną licencją pracownika ochrony
fizycznej drugiego stopnia, korzystająca z pełni praw publicznych oraz niekarana za:
1) przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
2) wykroczenia o których mowa w art. 55 – 57 ustawy oraz w art. 50, 51, 52a, 124 i 143
Kodeksu wykroczeń.
2. Kandydatem na członka służby porządkowej, o której mowa w art. 3 pkt 14 ustawy,
może być osoba, w wieku do 45 lat, legitymująca się ważną licencją pracownika ochrony
fizycznej, korzystająca z pełni praw publicznych oraz niekarana za przestępstwa lub
wykroczenia, o których mowa w ust. 1.
3. Kandydatem na członka służby informacyjnej, o której mowa w art. 3 pkt 13 ustawy,
może być osoba:
1) która ukończyła 18 lat;
2) korzystająca z pełni praw publicznych;
3) niekarana za przestępstwa lub wykroczenia, o których mowa w ust. 1.
4) posiadająca fizyczne i psychiczne predyspozycje do wykonywania swoich zadań.
§ 3.
1.
Kandydat na kierownika do spraw bezpieczeństwa, o którym mowa
w § 2 ust. 1, jest obowiązany odbyć przeszkolenie według programu określonego
w § 4 ust. 1.
2. Kandydat na członka służby porządkowej, o którym mowa w § 2 ust. 2, jest
obowiązany odbyć przeszkolenie według programu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
3. Kandydat na członka służby informacyjnej, o którym mowa w § 2 ust. 3, jest
obowiązany odbyć przeszkolenie według programu, o którym mowa w § 4 ust. 3.
§ 4. 1. Zakres programu szkolenia kierowników do spraw bezpieczeństwa, obejmujący
zagadnienia teoretyczne w zakresie ogólnoprawnym, zabezpieczenia porządku
i bezpieczeństwa publicznego na imprezach masowych i zawodowe,
z zakresu organizacji zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa publicznego
w obrębie imprezy masowej i nadzoru nad służbami porządkowymi oraz współpracy z Policją
oraz jednostkami ochrony przeciwpożarowej przy zabezpieczeniu imprez masowych, określa
załącznik nr 1 do rozporządzenia
2.
Zakres programu szkolenia dla członków służb porządkowych, obejmujący
zagadnienia teoretyczne w zakresie ogólnoprawnym oraz ochrony porządku
i bezpieczeństwa publicznego na imprezach masowych, określa załącznik nr 2 do
rozporządzenia.
3.
Zakres programu szkolenia dla członków służb informacyjnych, obejmujący
podstawowe zagadnienia teoretyczne, w zakresie ogólnoprawnym oraz praktyczne, w zakresie
technik komunikacyjnych, reagowania na konflikty oraz technik samoobrony, określa
załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 5. 1. Szkolenia kandydatów na członków służb porządkowych, służb informacyjnych i
kandydatów na kierowników do spraw bezpieczeństwa są prowadzone przez szkoły lub
ośrodki kursowe przygotowujące do wykonywania zadań pracownika ochrony osób i mienia.
Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym.
2. Wzór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia określa załącznik nr 4 do
rozporządzenia.
3. Zaświadczenie jest ważne trzy lata od daty jego wydania.
4. Przedłużenie terminu ważności zaświadczenia jest możliwe po ponownym
ukończeniu szkoleń, o których mowa w § 4.
§ 6. 1. Członków służb porządkowych i służb informacyjnych, w zależności od
potencjalnego ryzyka i realizacji zadań, wyposaża się w:
1) łączność bezprzewodową;
2) ręczne wykrywacze metalu;
3) latarki elektryczne;
4) środki opatrunkowe;
5) wzory biletów lub innych dokumentów uprawniających do przebywania na imprezie;
6) środki transportu;
7) inne niezbędne i prawnie dozwolone środki ochrony osobistej.
2. Członków służb porządkowych można wyposażyć w kajdanki i ręczne miotacze gazu.
§ 7. Stwierdzenia uprawnień osoby do uczestniczenia w imprezie masowej członek
służby porządkowej lub członek służby informacyjnej dokonuje przez:
1) sprawdzenie, czy osoba ta posiada ważny bilet albo inny dokument uprawniający do
przebywania na imprezie;
2) porównanie okazanego dokumentu ze wzorem;
3) sprawdzenie, czy dane personalne osoby nie zostały umieszczone w bazie, o której mowa
w art. 40 pkt 2 ustawy.
2
§ 8. 1. Przed rozpoczęciem legitymowania osoby, członek służby porządkowej jest
obowiązany użyć zwrotu „służba porządkowa”, a członek służby informacyjnej zwrotu
„służba informacyjna” oraz:
1) podać swoje imię i nazwisko, oraz w taki sposób okazać, umieszczony w widocznym
miejscu, identyfikator potwierdzający uprawnienie do podjęcia czynności, aby osoba
legitymowana miała możliwość odczytania danych zawartych w tym dokumencie;
2) podać podstawę prawną i powód legitymowania.
2. Tożsamość osoby legitymowanej ustala się na podstawie:
1) dowodu osobistego;
2) tymczasowego zaświadczenia tożsamości;
3) legitymacji szkolnej lub studenckiej;
4) dokumentu stwierdzającego tożsamość cudzoziemca;
5) innych dokumentów potwierdzających tożsamość, zaopatrzonych w fotografię
i adres zamieszkania osoby legitymowanej.
3. Dokonując legitymowania, członek służby porządkowej lub członek służby
informacyjnej sprawdza autentyczność dokumentu oraz potwierdza zgodność danych
personalnych w nim zawartych z oświadczeniem legitymowanego.
4. W razie legitymowania osób uczestniczących w imprezie masowej znajdujących się
w pojeździe, gdy uzasadniają to względy bezpieczeństwa, członek służby porządkowej ma
prawo żądać opuszczenia pojazdu przez te osoby. Odmowa opuszczenia pojazdu jest
traktowana jak odmowa poddania się czynnościom, o których mowa
w art. 12 ust. 1 pkt 1-3 ustawy.
§ 9. 1. Przeglądanie odzieży powinno być dokonywane przez członka służby
porządkowej lub członka służby informacyjnej tej samej płci co osoba kontrolowana.
2. Przed rozpoczęciem przeglądania bagaży lub odzieży osoby, członek służby
porządkowej jest obowiązany użyć zwrotu „służba porządkowa”, a członek służby
informacyjnej zwrotu „służba informacyjna” oraz:
1) podać swoje imię i nazwisko, a także w taki sposób okazać, umieszczony w widocznym
miejscu, identyfikator potwierdzający uprawnienie do podjęcia czynności, aby osoba,
której bagaż lub odzież jest przeglądana, miała możliwość odczytania danych zawartych
w tym dokumencie;
2) podać podstawę prawną i przyczynę przeglądania bagaży lub odzieży.
3. Przed przystąpieniem do przeglądania bagaży lub odzieży osoby członek służby
porządkowej lub członek służby informacyjnej wzywa osobę do okazania ich zawartości.
4.
W przypadku stwierdzenia w zawartości przeglądanych bagaży lub odzieży
przedmiotów, których wnoszenie i posiadanie na imprezie jest zabronione, członek służby
porządkowej lub członek służby informacyjnej odmawia wpuszczenia na imprezę osoby,
u której stwierdzono posiadanie tych przedmiotów, lub usuwa ją z miejsca przeprowadzania
imprezy.
5. W przypadku stwierdzenia w zawartości przeglądanych bagaży lub odzieży broni lub
innych niebezpiecznych przedmiotów, napojów alkoholowych, materiałów wybuchowych,
pirotechnicznych i pożarowo niebezpiecznych oraz środków odurzających
i psychotropowych, członek służby porządkowej lub członek służby informacyjnej dokonuje
ujęcia osoby, u której w przeglądanych bagażach lub odzieży stwierdzono te przedmioty
i po ich odebraniu sporządza protokół z tej czynności, a następnie przekazuje tę osobę Policji
wraz z odebranymi przedmiotami.
3
§ 10. 1. Przed przystąpieniem do usunięcia z miejsca przeprowadzania imprezy
masowej osoby, która swoim zachowaniem zakłóca tę imprezę, członek służby porządkowej
jest obowiązany użyć zwrotu „służba porządkowa”, a członek służby informacyjnej zwrotu
„służba informacyjna” oraz:
1) podać swoje imię i nazwisko, oraz w taki sposób okazać, umieszczony w widocznym
miejscu, identyfikator potwierdzający uprawnienie do podjęcia czynności, aby osoba,
która swoim zachowaniem daje podstawę do usunięcia z imprezy, miała możliwość
odczytania danych zawartych w tym dokumencie;
2) podać podstawę prawną i przyczynę usunięcia osoby z miejsca przeprowadzania imprezy
masowej.
2. Przystępując do usunięcia osoby z miejsca przeprowadzania imprezy masowej,
członek służby porządkowej lub służby informacyjnej wzywa osobę usuwaną do opuszczenia
miejsca przeprowadzania imprezy masowej i towarzyszy tej osobie aż do granicy obiektu lub
terenu, na którym odbywa się impreza masowa.
3. Przystępując do usunięcia osoby z miejsca przeprowadzania imprezy masowej,
członek służby porządkowej lub członek służby informacyjnej może odstąpić od czynności
określonych w ust. 1, jeżeli zwłoka groziłaby niebezpieczeństwem dla życia, zdrowia
ludzkiego lub ochranianego mienia.
4. W przypadku niepodporządkowania się wezwaniu osoby do opuszczenia miejsca
przeprowadzania imprezy masowej lub stawiania czynnego oporu członek służby
porządkowej lub członek służby informacyjnej wyprowadza osobę, która nie
podporządkowuje się wezwaniu, poza obiekt lub teren, na którym odbywa się impreza
masowa.
§ 11. 1. Przebieg czynności, o których mowa w § 8 - 10, bezpośrednio po ich
zakończeniu, członkowie służby porządkowej lub informacyjnej dokumentują notatkami
służbowymi, których wzory określają załączniki nr 5 - 7 do rozporządzenia.
2. Notatki, o których mowa w ust. 1, podlegają przekazaniu kierownikowi do spraw
bezpieczeństwa, który jest obowiązany udostępnić ją na żądanie Policji.
§ 12. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2002 r. w sprawie
wymogów, jakie powinny spełniać służby porządkowe organizatora imprezy masowej
w zakresie wyszkolenia i wyposażenia, oraz szczegółowych warunków i sposobów ich
działania (Dz. U. Nr 113, poz. 986).
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
4
Zał czniki do rozporz dzenia Rady Ministrów
z dnia ………………….. 2008 r.
w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porz dkowe i służby
informacyjne organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia
i wyposażenia, oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania.
(poz. ...........)
5
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia ………………….. 2008 r.
w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porz dkowe i służby informacyjne
organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia
i wyposażenia, oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania.
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia ……………… 2008 r. o bezpieczeństwie imprez
masowych (Dz. U. Nr ......., poz. ...............) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wymogi, jakie powinny spełniać służby porządkowe
i służby informacyjne organizatora imprezy masowej, w zakresie wyszkolenia i wyposażenia,
oraz szczegółowe warunki i sposoby działania tych służb w zakresie sprawdzania upoważnień
osób do uczestniczenia w imprezie masowej, sposoby legitymowania w celu ustalenia
tożsamości osób obecnych, przeglądania ich bagaży i odzieży oraz postępowania wobec osób
zakłócających przebieg imprezy.
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia …………… 2008 r.
o bezpieczeństwie imprez masowych;
2) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć również Komendanta
Stołecznego Policji.
§ 2.
1.
Kandydatem na kierownika do spraw bezpieczeństwa, o którym mowa
w art. 3 pkt 12 ustawy może być osoba legitymująca się ważną licencją pracownika ochrony
fizycznej drugiego stopnia, korzystająca z pełni praw publicznych oraz niekarana za:
1) przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
2) wykroczenia o których mowa w art. 55 – 57 ustawy oraz w art. 50, 51, 52a, 124 i 143
Kodeksu wykroczeń.
2. Kandydatem na członka służby porządkowej, o której mowa w art. 3 pkt 14 ustawy,
może być osoba, w wieku do 45 lat, legitymująca się ważną licencją pracownika ochrony
fizycznej, korzystająca z pełni praw publicznych oraz niekarana za przestępstwa lub
wykroczenia, o których mowa w ust. 1.
3. Kandydatem na członka służby informacyjnej, o której mowa w art. 3 pkt 13 ustawy,
może być osoba:
1) która ukończyła 18 lat;
2) korzystająca z pełni praw publicznych;
3) niekarana za przestępstwa lub wykroczenia, o których mowa w ust. 1.
4) posiadająca fizyczne i psychiczne predyspozycje do wykonywania swoich zadań.
§ 3.
1.
Kandydat na kierownika do spraw bezpieczeństwa, o którym mowa
w § 2 ust. 1, jest obowiązany odbyć przeszkolenie według programu określonego
w § 4 ust. 1.
2. Kandydat na członka służby porządkowej, o którym mowa w § 2 ust. 2, jest
obowiązany odbyć przeszkolenie według programu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
3. Kandydat na członka służby informacyjnej, o którym mowa w § 2 ust. 3, jest
obowiązany odbyć przeszkolenie według programu, o którym mowa w § 4 ust. 3.
§ 4. 1. Zakres programu szkolenia kierowników do spraw bezpieczeństwa, obejmujący
zagadnienia teoretyczne w zakresie ogólnoprawnym, zabezpieczenia porządku
i bezpieczeństwa publicznego na imprezach masowych i zawodowe,
z zakresu organizacji zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa publicznego
w obrębie imprezy masowej i nadzoru nad służbami porządkowymi oraz współpracy z Policją
oraz jednostkami ochrony przeciwpożarowej przy zabezpieczeniu imprez masowych, określa
załącznik nr 1 do rozporządzenia
2.
Zakres programu szkolenia dla członków służb porządkowych, obejmujący
zagadnienia teoretyczne w zakresie ogólnoprawnym oraz ochrony porządku
i bezpieczeństwa publicznego na imprezach masowych, określa załącznik nr 2 do
rozporządzenia.
3.
Zakres programu szkolenia dla członków służb informacyjnych, obejmujący
podstawowe zagadnienia teoretyczne, w zakresie ogólnoprawnym oraz praktyczne, w zakresie
technik komunikacyjnych, reagowania na konflikty oraz technik samoobrony, określa
załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 5. 1. Szkolenia kandydatów na członków służb porządkowych, służb informacyjnych i
kandydatów na kierowników do spraw bezpieczeństwa są prowadzone przez szkoły lub
ośrodki kursowe przygotowujące do wykonywania zadań pracownika ochrony osób i mienia.
Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym.
2. Wzór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia określa załącznik nr 4 do
rozporządzenia.
3. Zaświadczenie jest ważne trzy lata od daty jego wydania.
4. Przedłużenie terminu ważności zaświadczenia jest możliwe po ponownym
ukończeniu szkoleń, o których mowa w § 4.
§ 6. 1. Członków służb porządkowych i służb informacyjnych, w zależności od
potencjalnego ryzyka i realizacji zadań, wyposaża się w:
1) łączność bezprzewodową;
2) ręczne wykrywacze metalu;
3) latarki elektryczne;
4) środki opatrunkowe;
5) wzory biletów lub innych dokumentów uprawniających do przebywania na imprezie;
6) środki transportu;
7) inne niezbędne i prawnie dozwolone środki ochrony osobistej.
2. Członków służb porządkowych można wyposażyć w kajdanki i ręczne miotacze gazu.
§ 7. Stwierdzenia uprawnień osoby do uczestniczenia w imprezie masowej członek
służby porządkowej lub członek służby informacyjnej dokonuje przez:
1) sprawdzenie, czy osoba ta posiada ważny bilet albo inny dokument uprawniający do
przebywania na imprezie;
2) porównanie okazanego dokumentu ze wzorem;
3) sprawdzenie, czy dane personalne osoby nie zostały umieszczone w bazie, o której mowa
w art. 40 pkt 2 ustawy.
2
§ 8. 1. Przed rozpoczęciem legitymowania osoby, członek służby porządkowej jest
obowiązany użyć zwrotu „służba porządkowa”, a członek służby informacyjnej zwrotu
„służba informacyjna” oraz:
1) podać swoje imię i nazwisko, oraz w taki sposób okazać, umieszczony w widocznym
miejscu, identyfikator potwierdzający uprawnienie do podjęcia czynności, aby osoba
legitymowana miała możliwość odczytania danych zawartych w tym dokumencie;
2) podać podstawę prawną i powód legitymowania.
2. Tożsamość osoby legitymowanej ustala się na podstawie:
1) dowodu osobistego;
2) tymczasowego zaświadczenia tożsamości;
3) legitymacji szkolnej lub studenckiej;
4) dokumentu stwierdzającego tożsamość cudzoziemca;
5) innych dokumentów potwierdzających tożsamość, zaopatrzonych w fotografię
i adres zamieszkania osoby legitymowanej.
3. Dokonując legitymowania, członek służby porządkowej lub członek służby
informacyjnej sprawdza autentyczność dokumentu oraz potwierdza zgodność danych
personalnych w nim zawartych z oświadczeniem legitymowanego.
4. W razie legitymowania osób uczestniczących w imprezie masowej znajdujących się
w pojeździe, gdy uzasadniają to względy bezpieczeństwa, członek służby porządkowej ma
prawo żądać opuszczenia pojazdu przez te osoby. Odmowa opuszczenia pojazdu jest
traktowana jak odmowa poddania się czynnościom, o których mowa
w art. 12 ust. 1 pkt 1-3 ustawy.
§ 9. 1. Przeglądanie odzieży powinno być dokonywane przez członka służby
porządkowej lub członka służby informacyjnej tej samej płci co osoba kontrolowana.
2. Przed rozpoczęciem przeglądania bagaży lub odzieży osoby, członek służby
porządkowej jest obowiązany użyć zwrotu „służba porządkowa”, a członek służby
informacyjnej zwrotu „służba informacyjna” oraz:
1) podać swoje imię i nazwisko, a także w taki sposób okazać, umieszczony w widocznym
miejscu, identyfikator potwierdzający uprawnienie do podjęcia czynności, aby osoba,
której bagaż lub odzież jest przeglądana, miała możliwość odczytania danych zawartych
w tym dokumencie;
2) podać podstawę prawną i przyczynę przeglądania bagaży lub odzieży.
3. Przed przystąpieniem do przeglądania bagaży lub odzieży osoby członek służby
porządkowej lub członek służby informacyjnej wzywa osobę do okazania ich zawartości.
4.
W przypadku stwierdzenia w zawartości przeglądanych bagaży lub odzieży
przedmiotów, których wnoszenie i posiadanie na imprezie jest zabronione, członek służby
porządkowej lub członek służby informacyjnej odmawia wpuszczenia na imprezę osoby,
u której stwierdzono posiadanie tych przedmiotów, lub usuwa ją z miejsca przeprowadzania
imprezy.
5. W przypadku stwierdzenia w zawartości przeglądanych bagaży lub odzieży broni lub
innych niebezpiecznych przedmiotów, napojów alkoholowych, materiałów wybuchowych,
pirotechnicznych i pożarowo niebezpiecznych oraz środków odurzających
i psychotropowych, członek służby porządkowej lub członek służby informacyjnej dokonuje
ujęcia osoby, u której w przeglądanych bagażach lub odzieży stwierdzono te przedmioty
i po ich odebraniu sporządza protokół z tej czynności, a następnie przekazuje tę osobę Policji
wraz z odebranymi przedmiotami.
3
§ 10. 1. Przed przystąpieniem do usunięcia z miejsca przeprowadzania imprezy
masowej osoby, która swoim zachowaniem zakłóca tę imprezę, członek służby porządkowej
jest obowiązany użyć zwrotu „służba porządkowa”, a członek służby informacyjnej zwrotu
„służba informacyjna” oraz:
1) podać swoje imię i nazwisko, oraz w taki sposób okazać, umieszczony w widocznym
miejscu, identyfikator potwierdzający uprawnienie do podjęcia czynności, aby osoba,
która swoim zachowaniem daje podstawę do usunięcia z imprezy, miała możliwość
odczytania danych zawartych w tym dokumencie;
2) podać podstawę prawną i przyczynę usunięcia osoby z miejsca przeprowadzania imprezy
masowej.
2. Przystępując do usunięcia osoby z miejsca przeprowadzania imprezy masowej,
członek służby porządkowej lub służby informacyjnej wzywa osobę usuwaną do opuszczenia
miejsca przeprowadzania imprezy masowej i towarzyszy tej osobie aż do granicy obiektu lub
terenu, na którym odbywa się impreza masowa.
3. Przystępując do usunięcia osoby z miejsca przeprowadzania imprezy masowej,
członek służby porządkowej lub członek służby informacyjnej może odstąpić od czynności
określonych w ust. 1, jeżeli zwłoka groziłaby niebezpieczeństwem dla życia, zdrowia
ludzkiego lub ochranianego mienia.
4. W przypadku niepodporządkowania się wezwaniu osoby do opuszczenia miejsca
przeprowadzania imprezy masowej lub stawiania czynnego oporu członek służby
porządkowej lub członek służby informacyjnej wyprowadza osobę, która nie
podporządkowuje się wezwaniu, poza obiekt lub teren, na którym odbywa się impreza
masowa.
§ 11. 1. Przebieg czynności, o których mowa w § 8 - 10, bezpośrednio po ich
zakończeniu, członkowie służby porządkowej lub informacyjnej dokumentują notatkami
służbowymi, których wzory określają załączniki nr 5 - 7 do rozporządzenia.
2. Notatki, o których mowa w ust. 1, podlegają przekazaniu kierownikowi do spraw
bezpieczeństwa, który jest obowiązany udostępnić ją na żądanie Policji.
§ 12. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2002 r. w sprawie
wymogów, jakie powinny spełniać służby porządkowe organizatora imprezy masowej
w zakresie wyszkolenia i wyposażenia, oraz szczegółowych warunków i sposobów ich
działania (Dz. U. Nr 113, poz. 986).
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
4
Zał czniki do rozporz dzenia Rady Ministrów
z dnia ………………….. 2008 r.
w sprawie wymogów, jakie powinny spełniać służby porz dkowe i służby
informacyjne organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia
i wyposażenia, oraz szczegółowych warunków i sposobów ich działania.
(poz. ...........)
5