Wakacje 2012 a prawa konsumentów
2012-07-13 11:23
Przeczytaj także: Wakacje a prawa konsumenta
Główne drogi prawne, służące dochodzeniu roszczeń od gości hotelowych:
- sądowe postępowanie nakazowe - są to procedury uproszczone, w ramach których sąd wydaje nakaz zapłaty na podstawie pozwu i załączonych dokumentów (rachunków), bez wysłuchania pozwanego. Zwykle postępowanie kończy się na tym etapie, klienci regulują swoje zobowiązania, pragnąc uniknąć dalszych kosztów egzekucji;
- ustawowe prawo zastawu na rzeczach gościa – podlega przepisom kodeksu cywilnego, istota tego prawa tkwi w tym, że hotel może odmówić wydania rzeczy wniesionych przez gościa do czasu uregulowania należności z tytułu świadczonych usług. W okresie zajęcia pod zastaw ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy obciąża hotelarza.
Lokale gastronomiczne- Twoje prawa jako konsumenta
Zamawiając posiłek w restauracji czy bufecie, pamiętaj o swoich prawach turysty i kilku prostych zasadach:
-
w każdym lokalu powinien być aktualny cennik wraz z gramaturą, składem i pojemnością oferowanych potraw oraz napojów. Masz prawo wiedzieć, ile i za co płacisz. Takie same
informacje powinna zawierać karta menu, - jeśli danie, które Ci podano, jest nieświeże lub zimne zamiast gorące, masz prawo złożyć reklamację, żądając jego zamiany lub zwrotu pieniędzy,
- bardzo ważna przestroga dla turysty: zawsze sprawdzaj rachunek końcowy, by nie płacić za coś, czego nie zamawiałeś.
![Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prawa-konsumenta/Wakacje-2013-w-Europie-najczesciej-zadawane-pytania-120373-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)