Jak założyć profil zaufany na ePUAP?
2011-07-04 13:48
Przeczytaj także: Administracja publiczna: zmiany w systemie ePUAP
Podpisywanie dokumentów
Przedsiębiorca po wyszukaniu interesującej go usługi i wypełnieniu danego formularza, tworzy dokument, który przed jego wysłaniem może podpisać wykorzystując do tego swój profil zaufany. Jeżeli dany formularz został poprawnie wypełniony i zaadresowany, przedsiębiorca wybiera sposób podpisania dokumentu za pomocą profilu zaufanego. Następnie wybiera profil zaufany klikając odnośnik "użyj tego profilu do podpisu". Użytkownik otrzymuje kod potwierdzający, który zobowiązany jest wpisać w podane na stronie pole. Prawidłowe podpisanie dokumentu zostaje potwierdzone komunikatem o statusie podpisu ("prawidłowy").
Wyszukiwanie spraw do załatwienia
Użytkownicy systemu mają kilka możliwości znalezienia interesującej ich sprawy i sposobu jej załatwienia. Przede wszystkim można skorzystać z "katalogu zdarzeń życiowych" zawierającego sprawy posegregowane według konkretnych sytuacji życiowych, których dotyczą. Jeśli użytkownik zna dokładną nazwę sprawy, może ją znaleźć na alfabetycznej liście spraw lub wpisać jej nazwę w pole wyszukiwania na górze głównej strony ePUAP. Można również znaleźć sprawę w katalogu tematycznym spraw lub według podziału terytorialnego.
Katalog spraw, jakie można załatwić przez ePUAP
- Praca i zatrudnienie, np. poszukiwanie pracy
- Przedsiębiorczość, np. uzyskanie dofinansowania z UE, uzyskiwanie zezwoleń i koncesji
- Motoryzacja i prawo jazdy, np. uzyskiwanie pozwoleń, zezwoleń i licencji, rejestracja pojazdu
- Podatki, opłaty i cła, np. rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych
- Inne sprawy urzędowe - korespondencja z urzędem, np. odwołania i zażalenia
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń i prawa pracy.
1 2
oprac. : Marta Stefanowicz - Wasilewska / Gazeta Podatkowa