Co powinna zawierać umowa o pracę?
2011-05-05 13:13
Przeczytaj także: Jak sporządzić umowę o pracę?
Pracownicy skierowani do pracy z państwa UE
Pracownicy z zagranicy skierowani do pracy w Polsce przez pracodawcę zagranicznego, mającego siedzibę w jednym z krajów członkowskich Unii Europejskiej, również są objęci przepisami polskiego Kodeksu pracy. Dotyczy to pracowników skierowanych do pracy w naszym kraju:
- w związku z realizacją umowy, którą pracodawca zagraniczny zawarł z podmiotem z naszego kraju,
- w oddziale lub filii pracodawcy zagranicznego,
- jako agencja pracy czasowej.
Pracodawca musi zapewnić takiemu pracownikowi warunki zatrudnienia nie mniej korzystne od warunków określonych w Kodeksie pracy oraz innych przepisach dotyczących praw i obowiązków pracowników.
Warunki te dotyczą:
- norm i wymiaru czasu pracy oraz okresów odpoczynku,
- urlopu wypoczynkowego,
- minimalnego wynagrodzenia za pracę,
- dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych,
- bezpieczeństwa i higieny pracy,
- uprawnień związanych z rodzicielstwem,
- zatrudniania pracowników młodocianych oraz wykonywania pracy przez dzieci,
- zakazu dyskryminacji w zatrudnieniu,
- pracy wykonywanej zgodnie z przepisami o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.
Także pracownicy z państw trzecich
Nie mniej korzystne warunki zatrudnienia należy zaoferować również pracownikom skierowanym do pracy przez pracodawcę zagranicznego z państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej.
Artykuł powstał na podstawie książki „PRACOWNICY – Praktyczny poradnik dla pracodawcy”, wyd. 3, maj 2010, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o.
fot. mat. prasowe
Poradnik PRACOWNICY zawiera kompletne informacje dotyczące zagadnień kadrowych, począwszy od formalności związanych z zatrudnieniem pracownika, poprzez bieżące rozliczanie jego wynagrodzenia i należnych mu świadczeń, aż po kwestie związane z wypowiedzeniem.
oprac. : BL Info Polska