eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckieRynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów

Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów

2010-01-12 10:18

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008


Konsumenci skarżą się również na dokonywanie przez operatorów zmian w taryfach bez wiedzy i zgody konsumentów, złą jakość świadczonych usług lub ich nie wykonywanie (np. nie podłączenie telefonu w wyznaczonym w umowie terminie). W kilku wypadkach konsument prosił operatora o zastrzeżenie numeru, a mimo to jego numer pojawił się potem w książce telefonicznej. Pojawiały się też skargi na brak punktów, gdzie można byłoby dokonywać opłat rachunków bez potrącania prowizji.

Telefonia komórkowa

Na wstępnie należy podkreślić, że liczba zgłaszanych skarg/problemów związanych z telefonią komórkową jest dużo mniejsza, niż w przypadku telefonii stacjonarnej. Konsumenci najczęściej narzekają na jakość usług, w szczególności związanych z uszkodzeniami nadajników operatorów i w konsekwencji brakiem zasięgu. Druga grupa skarg dotyczy rachunków za połączenia telefoniczne (zawyżone kwoty rachunków, niewłaściwe rozliczenie taryfy, rachunki obejmujące okres, gdy konsument nie był jeszcze abonentem).

fot. mat. prasowe

Źródło: Infolinia Konsumencka


Problemy z odstąpieniem od umowy, charakterystyczne dla rynku telefonii stacjonarnej, dotyczą również (choć w dużo mniejszym stopniu) użytkowników telefonów komórkowych. Konsumenci wypowiadają umowę w terminie lub w związku ze zmianą regulaminu przez operatora, a mimo to operator żąda kary lub nie uznaje odstąpienia i nadal przesyła rachunki za rozmowy.

Konsumenci sygnalizowali również trudności przy zmianie operatora związane z zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. Skarżono się na praktyki „starego” operatora, który nie dokonywał „uwolnienia” numeru. Inne problemy dotyczyły zmian taryfy i regulaminu bez wiedzy konsumenta.

Internet

Zdecydowanie najczęściej zgłaszanym problemem polskich konsumentów na rynku internetowym było uzyskanie dostępu do Internetu i uruchomienie usługi. Paradoksalnie czynnikiem mającym istotny wpływ na liczbę skarg konsumenckich był wzrost konkurencji na tym rynku.

fot. mat. prasowe

Źródło: Infolinia Konsumencka

poprzednia  

1 ... 6 7 8 ... 10

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: