Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
2010-01-12 10:18
Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Dostęp do Internetu
Rynek usług dostępu do sieci Internet w Polsce w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Można zaobserwować wyraźny spadek cen szerokopasmowego dostępu do Internetu przy jednoczesnym wzroście przepustowości (szybkości transferu danych).
W efekcie Internet szerokopasmowy staje się coraz popularniejszy, maleje natomiast liczba liczby osób korzystających z dostępu typu dial-up).
fot. mat. prasowe
Mimo dynamicznego rozwoju rynku internetowego, liczba osób posiadających dostęp do Internetu jest w Polsce stosunkowo niewielka. Z danych Eurostatu wynika, że w 2006 roku 22% polskich gospodarstw domowych dysponowało łączem internetowym. Dla porównania, w Estonii wskaźnik ten wynosi 37%, a w Holandii 66%.
fot. mat. prasowe
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich