Zobacz, jak działa gwarancja zwrotu pieniędzy
2016-03-31 13:28
Zakupy w internecie © mapoli-photo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
Większość sprzedawców internetowych respektuje prawa kupujących online. Zdarzają się jednak nieuczciwi przedsiębiorcy, którzy wykorzystując niewiedzę konsumentów, zawierają z nimi transakcje, które nigdy nie zostaną zrealizowane. Takie przypadki policja odnotowuje prawie codziennie.„Praktycznie każdego dnia odnotowujemy zgłoszenia dotyczące oszustw popełnionych w sprzedaży internetowej. Mowa przede wszystkim o nieuczciwych sprzedawcach, którzy albo nie wysyłają zamówionego towaru albo wysyłają produkty inne niż te, które zostały zamówione. Zgłaszane oszustwa dotyczą różnego rodzaju przedmiotów, począwszy od drobnych przedmiotów domowego użytku, poprzez elektronikę, a skończywszy na samochodach” – komentuje kom. Iwona Kuc z Zespołu Prasowego Komendy Głównej Policji.
Przestrzegając kilku prostych wskazówek, konsumenci mają pewność, że ich zamówienie zostanie zrealizowane.
„Przede wszystkim konsumenci powinni kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedających online. Robiąc zakupy przez internet lepiej unikać kafejek internetowych, gdzie łatwo o utratę poufnych danych. Warto również zachować całą korespondencję ze sprzedawcą, która może okazać się pomocna w przypadku popełnienia oszustwa. Przy wyborze e-sklepu pomocne są również uwagi i opinie innych kupujących online. Jeżeli za zamówienie płacimy kartą, należy sprawdzić czy połączenie internetowe jest bezpieczne. Potwierdzeniem tego jest symbol zamkniętej kłódki oraz link strony zaczynający się od „https”. Jeżeli otrzymamy ofertę sklepu mailem, zalecamy nie korzystać z załączonych linków. Bezpiecznej będzie wpisać adres sklepu bezpośrednio w wyszukiwarce. Unikniemy w ten sposób stron podszywających się pod legalnie działające sklepy. Jeżeli kupujemy w sieci telefon komórkowy, sprzedawca powinien dołączyć do niego ładowarkę oraz dowód zakupu. W przypadku braku tych elementów istnieje podejrzenie, że telefon został skradziony. Jeżeli pomimo zachowania środków ostrożności zostaniemy oszukani, należy zgłosić się na najbliższy komisariat oraz przygotować wspomnianą korespondencję” – dodaje kom. Iwona Kuc.
Ochrona w kilka sekund
Oferowana przez sklepy internetowe opcja ochrony kupującego to gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub gdy pojawią się trudności ze zwrotem pieniędzy kiedy konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy. Sprzedawcy internetowi mogą zaoferować klientom sklepu dwa modele: Classic oraz Excellence. W modelu Classic kupujący może bezpłatnie aktywować opcję Ochrony Kupującego bezpośrednio po złożeniu zamówienia. Gwarancją zostaną objęte wszystkie zamówienia do kwoty 10 000 złotych. Z kolei w modelu Excellence, konsument może dodać opcję Ochrony Kupującego bezpośrednio w koszyku. Wówczas do zamówienia zostanie naliczona niewielka opłata. Model Excellence oferuje zabezpieczenie zamówienia do kwoty 20 000 złotych.
fot. mat. prasowe
Jak działa gwarancja zwrotu pieniędzy - infografika
„Gwarancja zwrotu pieniędzy nie zostanie aktywowana automatycznie. Kupujący, którzy chcieliby skorzystać z opcji ochrony kupującego powinni ją samodzielnie aktywować. Wystarczy tylko kliknąć, a zakupy zostaną finansowo zabezpieczone. W ten sposób można bezpłatnie ochronić transakcje do kwoty 10 000 złotych. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek trudności w realizacji zamówienia, Trusted Shops zwróci kupującym wpłacone pieniądze. Wysiłek, jaki trzeba włożyć w aktywację gwarancji jest naprawdę niewielki. Po aktywacji gwarancji, kupującym pozostaje już tylko czekać na realizację zamówienia” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Janusz_Wloszanski / 2016-04-04 16:47:20
Ale najlepsze jest to, że powinno się stosować zwrot pieniędzy przy odstąpieniu od umowy (przynajmniej w przeciągu 14 dni jak to głosi ustawa o prawach konsumentów). Jeśli sklep umieści inne zapisy w regulaminie, to są to klauzule niedozwolone, czyli czysto nie prokonsumenckie zachowanie. [ odpowiedz ] [ cytuj ]