  • 71. Data: 2003-12-17 13:10:58
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    news:brpkb5$mj2$1@inews.gazeta.pl...
    > PK rzecze:
    >
    > Nikt Cię nie obrażał, przewrażliwiony jesteś.
    > A ostry ton jest potrzebny bo Twoje bzdury mogą kogoś wymiernie kosztować
    > jeśli w nie uwierzy.

    wychowawca sie znalazl.
    chory psychicznie przy okazji.

  • 72. Data: 2003-12-17 13:13:52
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    > Janusz J rzecze:
    >
    > Nalepki też nie potrzebuje ani żadnej "licencji".
    > Wystarczy oryginalna kopia egzemplarza programu.

    http://download.microsoft.com/download/5/2/b/52beb62
    1-1a93-41bb-a57d-ea5c7aef7f76/x09-22207.iso

    Niniejszym podaje ci link do oficjalnej kopii programu.
    Windows 2003 serwer dla Ciebie.
    I teraz mi napisz, że jak go ściągniesz to będziesz go mógł używać legalnie.

  • 73. Data: 2003-12-17 13:19:31
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message

    > ul. Szewska 81/1 50 -054 Wrocław

    Dzięki.

  • 74. Data: 2003-12-17 14:33:09
    Od: "RobertW" <w...@N...fm>

    > poreba rzecze:
    > [..]

    [...]
    > Jeżeli udzielisz licencji to tak.
    > W przypadku sprzedaży egzemplarzy programu - nie.

    Dziekuje
    O to właśnie chodziło, żebys taki tekst napisał.
    Gdybys choć raz przeczytał licencje produktów Microsoftu natrafiłbyś na punkt 4 tej
    licencji

    Pozwole sobie go tutaj zacytować:
    "4. RESERVATION OF RIGHTS AND OWNERSHIP. Microsoft reserves all rights not expressly
    granted to you in this EULA. The Software is
    protected by copyright and other intellectual property laws and treaties. Microsoft
    or its suppliers own the title, copyright, and
    other intellectual property rights in the Software. _The Software is licensed, not
    sold._"

    Tak więc kupując pudełko z programem, wersje OEM
    albo ściagajac z sieci jakać darmową wersje programy
    nie stajesz sie jej właścicielem, Microsoft ci jej nie przedaje
    a jedynie udziela ci licencji na jego użytkowanie.

    --
    ____________
    Robert Winkler

  • 75. Data: 2003-12-17 14:37:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    RobertW rzecze:
    [..]
    > nie stajesz sie jej właścicielem, Microsoft ci jej nie przedaje
    > a jedynie udziela ci licencji na jego użytkowanie.

    M$ może sobie tam pisać różne bzdury.
    NSA w orzeczniu z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03 wyraźnie
    określiło kiedy ma miejsce udzielenie licencji i jest to tylko kiedy
    licencjobiorca otrzymuje prawo do
    1) trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego (kopiowania);
    2) tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w
    programie komputerowym,
    3) publicznego rozpowszechniania programu (dystrybucji), w tym najmu i dzierżawy.

    W pozostałych przypadkach mamy do czynienia z przeniesiem prawa do egzemplarza
    programu czyli po prostu ze sprzedażą egzemplarzy programu i M$ może sobie
    skoczyć i obtoczyć.

    pozdrawiam
    Arek

  • 76. Data: 2003-12-17 15:31:37
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:brpkb5$mj2$1@inews.gazeta.pl

    > A ostry ton jest potrzebny bo Twoje bzdury mogą kogoś wymiernie
    > kosztować jeśli w nie uwierzy.

    A co mozna powiedziec o twoich wyssanych z palca bredniach? Idz juz sobie
    lepiej ten microsoft pozywaj (he, he).

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 77. Data: 2003-12-17 15:32:00
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

> [...]

    > kosztować jeśli w nie uwierzy.

    A co mozna powiedziec o twoich wyssanych z palca bredniach? Idz juz sobie

    GG-1175498 ____| ]____, UWAGA - czy bedziesz pobity

    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) za pisanie na news? Przeczytaj:
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------" http://www.raf256.com/arnold/

  • 78. Data: 2003-12-17 15:43:25
    Temat: oprogramowanie MS Office OEM
    Od: a...@w...pl (wp)

    Witam Grupowiczów,

    Zakupiłem zestaw komputerowy za 2100 zł netto z MS Windows + monitor LCD za
    1300 zł netto razem 3400 zł netto
    oraz oprogramowanie MS Office OEM za 1650 zł netto.
    Jakie są aktualne poglądy US na jednorazową amortyzację komputera z
    monitorem za 3400 zł
    i jednorazową amortyzację MS Office?

    Czy też trzeba zsumować i amortyzować

    Pozdrawiam
    Damian

  • 79. Data: 2003-12-17 16:07:25
    Temat: licencja OEM a używany komputer
    Od: Artur <a...@r...net>

    Przykro mi Arnoldzie, ale to nie jest twoj adres zamieszkania.
    Podkreslam roznice pomiedzy adresem zamieszkania i zameldowania, bo obaj
    dobrze wiemy, ze mieszkasz w zupelnie innym miejscu :-)

    A.

    PS. Mam napisac gdzie? :-D

  • 80. Data: 2003-12-17 16:57:18
    Temat: Re: Rozwiazanie dot. oemow ;) SPRAWDZOE :)))
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    > niczego nie kwestionuję tylko stwierdzam fakt
    > smutna to lektura zastanawiam się tylko dlaczego federacja konsumentów i
    > inne instytucje nie biją na alarm....jakim cudem to przeszło w Polsce?
    > o stanach nie wspomnę.

    jak wiesz firma microsoft to bardzo bogata firma (nawet nasz rodzimy oddziel
    ;)

    nic nie sugeruje oczywiscie ;> ale w koncu placi tez podatki itd... panstwo
    sie cieszy chyba nie? ;) hihi

    z reszta popatrz to taki syndrom arnolda (www.raf256.com/arnold ) - taki
    urzad ochrony nie fika duzemy microsoftowi...

    tak samo arnold gdy zorientuje sie do kogo wydzwania tez szybciutko podwija
    ogonek ( ;> ) i ucicha... ;)

    tak to juz jest... duzy moze wiecej... ;)

    co sadzisz o mojej teroi?

    Swiety Mikolaj