  • 21. Data: 2008-07-15 23:09:56
    Temat: Re: skandal Pekao SA [crosspost]
    Od: sz <s...@b...no>

    Olgierd wrote:

    > Tyle, że listonoszem jest akurat system pocztowy bądź operator
    > internetowy, skądinąd nie mówiąc o adminach różnych międzyserwerów,
    > switchy itd., którymi najeżona jest transmisja między nadawcą CV a jego
    > adresatem.

    nie sugerujmy się aż tak bardzo terminologią poczty elektronicznej -
    niby dlaczego odpowiednikiem listonosza nie może być ta druga firma?
    w przypadku wysyłania maila to pewnie tak jest jak mówisz, ale jeżeli to
    strona internetowa to listonoszem jest wszystko co znajduje się pomiędzy
    gościem wysyłającym CV a bankiem!

  • 22. Data: 2008-07-16 07:13:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jul 2008 01:09:56 +0200, sz napisał(a):

> [...]
    > przypadku wysyłania maila to pewnie tak jest jak mówisz, ale jeżeli to
    > strona internetowa to listonoszem jest wszystko co znajduje się pomiędzy

    Jak uważasz, wszelkie analogie są o tyle nietrafne, że tę sprawę regulują
    przepisy. Pisałem o tym wczoraj, nawet później znalazłem tekst w GP temu
    poświęcony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 23. Data: 2008-07-16 09:16:29
    Od: sz <s...@b...no>

    Olgierd wrote:

    > Jak uważasz, wszelkie analogie są o tyle nietrafne, że tę sprawę regulują
    > przepisy. Pisałem o tym wczoraj, nawet później znalazłem tekst w GP temu
    > poświęcony.

    nie znam przepisów, dlatego snuję analogie :)

    tekst w GP oprócz tego że bełkotliwy i oparty na informacjach z zeszłego
    tygodnia potwierdza oczywiście to co mówiłeś o administratorze danych
    ale nie wpływa to na rozstrzygnięcie moich wątpliwości, bo ciągle nie
    wiadomo gdzie tu jest miejsce na pośrednika i jego odpowiedzialność
    (pośrednika takiego jak poczta, który nie jest administratorem danych
    osobowych i który nie otrzymał tych danych od administratora).

  • 24. Data: 2008-07-16 09:38:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jul 2008 11:16:29 +0200, sz napisał(a):

    > nie znam przepisów, dlatego snuję analogie
    >
    > tekst w GP oprócz tego że bełkotliwy

    No jasne, biorąc pod uwagę dwie wypowiedzi zestawione przez Ciebie obok
    siebie nie wydaje mi się, aby... ;-)

    > i oparty na informacjach z zeszłego
    > tygodnia potwierdza oczywiście to co mówiłeś o administratorze danych

    No właśnie.

> [...]
    > (pośrednika takiego jak poczta, który nie jest administratorem danych
    > osobowych i który nie otrzymał tych danych od administratora).

    Zatem nie odpowiada na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych.
    Poczta Polska odpowiada na podstawie swoich przepisów, a np. telekomy na
    podstawie prawa telekomunikacyjnego. (Tam też są przepisy o ochronie
    danych osobowych!)

  • 25. Data: 2008-07-16 10:19:57
    Od: sz <s...@b...no>

    Olgierd wrote:

    > No jasne, biorąc pod uwagę dwie wypowiedzi zestawione przez Ciebie obok
    > siebie nie wydaje mi się, aby... ;-)

    toteż oceniam tylko jego czytelność i wartość informacyjną a nie
    merytoryczną poprawność ;-)

  • 26. Data: 2008-07-16 10:31:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jul 2008 12:19:57 +0200, sz napisał(a):

    > toteż oceniam tylko jego czytelność i wartość informacyjną a nie
    > merytoryczną poprawność ;-)

    IMHO tekst jest napisany bardzo przystępnym językiem, a rzecz jest
    wyjaśniona klarownie, krótko i przejrzyście ;-)