  • 81. Data: 2016-09-01 00:05:35
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-08-16 o 23:53, re pisze:

    > http://antywindyk.pl/wp-content/uploads/2015/10/list
    onosz5.jpg wskazuje,
    > że komornik prowadzi postępowanie z wniosku firmy windykacyjnej, czyli
    > nie jest to postępowanie egzekucyjne, więc musi został zatrudniony przez
    > tę firmę na co musiał zgodzić się sąd i takie wątpliwości zawarto w
    > artykule. Komornik wylicza nawet koszt postępowania, który obciąża
    > dłużnika dopiero w przypadku uznania długu lub po uzyskaniu tytułu
    > wykonawczego wraz z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym. W drugiej
    > części jest mowa o Rzeczniku Dłużnika, który w istocie jest właśnie tą
    > firmą windykacyjną. No to raczej dobry artykuł.

    Artykuł wątpliwości wyraża, ale w mojej ocenie autor czyni błędne
    założenie, a później z niego wywodzi błędny wniosek. Ustawa wskazana w
    piśmie przewodnim komornika wyraźnie dopuszcza zlecenie komornikowi
    doręczenia korespondencji. Podejrzewam, że ustawodawca miał na myśli
    zupełnie inną korespondencję, niż jakieś listy windykatorów, tym nie
    mniej nie widzę w ustawie takiego zakazu. A zatem po prostu komornik
    dostaje zlecenie i tyle.

    Jedyne, co czego można by się strasznie na siłę doczepić,to do tego
    fragmentu w pouczeniu o zlecaniu egzekucji poza właściwością ogólną.
    Zdaje się, że zażalenie przysługuje na czynności egzekucyjne, no bo jak
    tu zażalić się na wysłanie do kogoś pisma?

    Oczywiście jestem świadom, że wierzyciel liczy na to, że wielu dłużników
    ujrzawszy pismo od komornika przestraszy się. Ale czy to zabronione?

  • 82. Data: 2016-09-01 09:08:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wysłanie dwóch rosłych Ukraińców jest droższe niż wysłanie komornika?

    -----

  • 83. Data: 2016-09-01 09:49:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 09:11:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Wysłanie dwóch rosłych Ukraińców jest droższe niż wysłanie komornika?

    A znasz firmę windykacyjna(taką działająca legalnie na polskim rynku) która wysyła
    "dwóch rosłych Ukraińców"

  • 84. Data: 2016-09-01 09:55:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-31 o 21:49, Liwiusz pisze:

> [...]
    -dorabia-jako-listonosz-na-zlecenie-firmy-windykacyj
    nej-getback-s-a/

    > "Nieprawnik" to nie jest jedyny wymóg. Trzeba być jeszcze opornym na
    > rozumienie słowa pisanego. Nie wątpię, że są tacy ludzie, pomysł z
    > doręczaniem wezwań przez komornika uważam za bardzo dobry pod kątem
    > skuteczności (i doręczenia, i skutków doręczenia), ale żeby od razu z
    > tego aferę robić?

    Gdyby komornik przyniósł wezwanie i nie dołączał własnego pisma
    miał byś rację. A tak to wyszło jak zwykle. :-)
    Dla przypomnienia chciałeś pisma od komornika, dostałeś pismo
    od komornika i podpisane przez komornika więc przestań się wić.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2016-09-01 11:03:24
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Chodzi pewnie o Polpak lub nowszy Polpak-T.

    A zanim sie polpak pojawil to na czym dzialalo?

  • 86. Data: 2016-09-01 11:44:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

> [...]

    zupełnie inną korespondencję, niż jakieś listy windykatorów, tym nie
    mniej nie widzę w ustawie takiego zakazu. A zatem po prostu komornik
    ---
    No nie. Ustawa musi najpierw dopuszczać. A dopuszcza w postępowaniu sądowym
    i egzekucyjnym. Tyle że takiego postępowania póki co nie ma.

[...]
    Normalnie, np na wyliczony koszt doręczenia.

    Oczywiście jestem świadom, że wierzyciel liczy na to, że wielu dłużników
    ujrzawszy pismo od komornika przestraszy się. Ale czy to zabronione?
    ---
    Pytanie brzmi czy jest dozwolone. Kluczowe jest określenie jakie "inne
    dokumenty".

  • 87. Data: 2016-09-01 14:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brum" napisał w wiadomości grup

    >A zanim sie polpak pojawil to na czym dzialalo?

    a) nie dzialalo,
    b) na telefonach, dalekopisach, faksach, listach papierowych ...

    J.

  • 88. Data: 2016-09-01 15:36:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-16 o 11:44, re pisze:

> [...]
    > No nie. Ustawa musi najpierw dopuszczać. A dopuszcza w postępowaniu
    > sądowym i egzekucyjnym. Tyle że takiego postępowania póki co nie ma.

    Z czego wywodzisz takie stanowisko. Tam mowa o protestach,
    zawiadomieniach itp.

  • 89. Data: 2016-09-01 17:00:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Aug 2016 21:48:23 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Jest potrzebna. Do znalezienia kont dłużnika.

    Od kiedy nr kont są w bazie pesel? :)

    --
    Marek

  • 90. Data: 2016-09-01 17:01:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Aug 2016 21:50:16 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Widzę, że i ty zadowoliłeś się obrazkiem, bez zadawania sobie trudu
    > przeczytania ze zrozumieniem?

    Jasne, bo od czego są prawnicy na grupie?

    --
    Marek