  • 1. Data: 2024-09-09 18:07:03
    Temat: immunitet
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-polskie-jacht
    y-masowo-wykorzystywane-w-globalnym-przemycie-n,nId,
    7777067

    "Przemytnicy używają zarejestrowanych w Polsce łodzi do szmuglowania
    narkotyków przez Atlantyk - donosi "Financial Times". Handlarze
    wykorzystują lukę w prawie, która powoduje, że jachty pływające pod
    polską banderą pozostają właściwie nietykalne dla służb na
    międzynarodowych wodach.

    Gdy służby innego kraju widzą łódź płynącą pod polską banderą i
    podejrzewają, że może być ona zaangażowana w przemyt narkotyków,
    generalnie rzecz biorąc, nie mogą wejść na pokład statku

    Od momentu, gdy Warszawa wprowadziła nowy system rejestracji w 2020
    roku, liczba zarejestrowanych łodzi wzrosła z 2 tys. do prawie 77
    tys."

    Tyle mamy jachtów morskich, czy też śródlądowych, czy tez bardzo dużo
    "atlantyckich" ?

    J.

  • 2. Data: 2024-09-09 22:01:41
    Temat: Re: immunitet
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 18:07, J.F pisze:

    > Tyle mamy jachtów morskich, czy też śródlądowych, czy tez bardzo dużo
    > "atlantyckich" ?

    Słyszałem legendy o zamawiani przez dziwnych ludzi dziwnych bardzo
    płaskich łodzi bez wyposażenia za gotówkę. Ale czy to rejestują w PL...
    chyba nie. NIe sądzę też żeby amerykańska straż wybrzeżna jakoś bardzo
    się przejmowała taką rejestacją. W razie czego co im władze Polski
    zrobią - wyrażą wyrazy oburzenia że z polskiej łodzi zarekwirowano
    kilknaście ton cukru? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-09-09 23:40:25
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 22:01, Shrek pisze:

> [...]
    > się przejmowała taką rejestacją. W razie czego co im władze Polski
    > zrobią - wyrażą wyrazy oburzenia że z polskiej łodzi zarekwirowano

    Jachty/łodzie w PL rejestruje się zdalnie przez internet.
    Stąd taka popularność.
    A w temacie co im władze zrobią to władze nic.
    Ale usa to kraj prawa i dowody zdobyte w sposób nielegalny
    nie mogą być wykorzystane w sądzie.
    W ich służbach jest taka sama patologia jak w naszej,
    skoro nie można czegoś wykorzystać do punków do awansu
    to nie będą tych narkotyków za friko rekwirować.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2024-09-10 15:49:39
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > podejrzewają, że może być ona zaangażowana w przemyt narkotyków,
    > generalnie rzecz biorąc, nie mogą wejść na pokład statku

    Ale na wodach międzynarodowych łódź/jacht/statek pod każdą banderą jest
    nietykalny, więc co to za różnica czy jacht jest polski czy eskimoski?

  • 5. Data: 2024-09-10 16:12:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 15:49:39 +0200, nadir wrote:

    > Ale na wodach międzynarodowych łódź/jacht/statek pod każdą banderą jest
    > nietykalny, więc co to za różnica czy jacht jest polski czy eskimoski?

    Z tego piszą, to jakby nie każdy.
    Nie wiem o co chodzi.

    Może kolejna kaczka dziennikarska.

    A poza tym - oni mają karabiny maszynowe, a ty nie. Oni (władze) mogą
    wszystko. Ale czemu z polskimi mieliby nie móc ?

    J.

  • 6. Data: 2024-09-10 17:01:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.09.2024 o 16:12, J.F pisze:

    > Z tego piszą, to jakby nie każdy.

    Z tego co pamiętam, to każdy. Na wodach międzynarodowych nie obowiązuje
    prawo żadnego konkretnego kraju, a prawo morskie, które większość krajów
    respektuje. Jednym z tych praw jest, że na takich wodach, na statek bez
    zgody kapitana nie można wleźć.

    > A poza tym - oni mają karabiny maszynowe, a ty nie. Oni (władze) mogą
    > wszystko. Ale czemu z polskimi mieliby nie móc ?

    Wejście na obcy statek na obszarze wód międzynarodowych jest podobnie
    traktowane jak naruszenie granicy, wiadomo że silniejszy może więcej,
    ale po co od razu generować konflikty? Przecież statek i tak dokądś
    dopłynie i tam można go shaltować.