  • 1. Data: 2024-09-10 16:18:30
    Temat: Zawieszenie Schengen
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tusk ostro o niemieckich kontrolach

    https://tvn24.pl/polska/niemcy-wprowadzaja-kontrole-
    na-wszystkich-granicach-ladowych-donald-tusk-komentu
    je-st8080239

    Koniec przyjażni polsko-niemieckiej?
    Zapomniał jak to było, gdy PO było w opozycji ? :-)

    W kwietniu widziałem jak te kontrole wyglądały - trzeba zjechac na
    bok, lustrujące spojrzenie Niemca po samochodzie, i machnięcie reką
    "jechac dalej".
    Bardziej podejrzane pewnie lepiej sprawdzane.

    P.S. Kviatku - zablokować premiera za szerzenie nienawisci?
    Czy zablokować Niemców ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2024-09-10 17:06:24
    Temat: Re: Zawieszenie Schengen
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.09.2024 o 16:18, J.F pisze:
> [...]
    je-st8080239

    > Koniec przyjażni polsko-niemieckiej?
    > Zapomniał jak to było, gdy PO było w opozycji ? :-)

    Się qrwa obudził, od roku są kontrole na granicy polsko-niemieckiej. No
    chyba, że martwią go też kontrole na granicy z Francją i za Macron-a się
    "martwi"?

  • 3. Data: 2024-09-10 18:06:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 17:06:24 +0200, nadir wrote:

    na-wszystkich-granicach-ladowych-donald-tusk-komentu
    je-st8080239

    > Się qrwa obudził, od roku są kontrole na granicy polsko-niemieckiej. No

    Niemcy coś zapowiadają nowego, więc albo większe, albo im jakis termin
    wygasł.

    Tak czy inaczej - oni też już nie chcą imigrantów :-)

    > chyba, że martwią go też kontrole na granicy z Francją i za Macron-a się
    > "martwi"?

    J.

  • 4. Data: 2024-09-11 11:56:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 16:18, J.F pisze:

    > W kwietniu widziałem jak te kontrole wyglądały - trzeba zjechac na
    > bok, lustrujące spojrzenie Niemca po samochodzie, i machnięcie reką
    > "jechac dalej".

    W sierpniu przejeżdżałem.
    Stali, pewnie patrzyli. Nie machali ręką, nikt nie zjeżdżał na bok. Ruch
    płynny, bez korka.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 5. Data: 2024-09-11 14:32:38
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 11.09.2024 o 11:56, Kviat pisze:

    > W sierpniu przejeżdżałem.
    > Stali, pewnie patrzyli. Nie machali ręką, nikt nie zjeżdżał na bok. Ruch
    > płynny, bez korka.

    Gdy jedzie tylko kierowca to wogóle nie zwracają uwagi, gdy 2 osoby, to
    też, ale jak jedzie 5 osób, to zatrzymują. Wszystkie busy i autobusy
    sprawdzają.

  • 6. Data: 2024-09-11 20:07:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-09-10 o 16:18, J.F pisze:
> [...]
    > "jechac dalej".
    > Bardziej podejrzane pewnie lepiej sprawdzane.

    Na bahn.de przy EC do Berlina jest takie info:
    In Frankfurt(Oder) finden Kontrollen der Bundespolizei statt. Bitte
    halten Sie Ihren Reisepass oder Personalausweis bereit. In der Folge
    kommt es zu zusätzlichen Verspätungen von bis zu 10 Minuten. Bitte
    Reiseverbindung vor Abfahrt des Zuges prüfen.

  • 7. Data: 2024-09-11 20:56:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.09.2024 o 20:07, Krzysztof 'kw1618' pisze:

> [...]
    > kommt es zu zusätzlichen Verspätungen von bis zu 10 Minuten. Bitte
    > Reiseverbindung vor Abfahrt des Zuges prüfen.

    "W Frankfurcie nad Odrą prowadzone są kontrole przez niemiecką policję
    federalną. Prosimy o przygotowanie paszportu lub dowodu osobistego. W
    związku z tym mogą wystąpić dodatkowe opóźnienia do 10 minut. Prosimy o
    sprawdzenie połączenia przed odjazdem pociągu."

    O co chodzi z tym pociągiem?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2024-09-11 21:34:19
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > związku z tym mogą wystąpić dodatkowe opóźnienia do 10 minut. Prosimy o
    > sprawdzenie połączenia przed odjazdem pociągu."

    DB wspaniałomyślnie informuje, że w związku z kontrolą graniczną mogą
    nastąpić opóźnienia pociągów, no i żeby mieć przy sobie dokumenty, bo
    można do lub z DDR nie wyjechać.

  • 9. Data: 2024-09-12 09:40:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 11.09.2024 o 21:34, nadir pisze:

    > DB wspaniałomyślnie informuje, że w związku z kontrolą graniczną mogą
    > nastąpić opóźnienia pociągów, no i żeby mieć przy sobie dokumenty, bo
    > można do lub z DDR nie wyjechać.

    W DE także jest przepis, że obywatele nie mają obowiązku mieć dokumentów
    przy sobie ?
    W Polsce ten przepis o niewymaganiu noszenia dowodu przy sobie może być
    zgubny, taki Polak z rozpędu jadąc na jeden dzień do Berlina może
    zapomnieć dokumentów, bo nigdy nie nosi.

  • 10. Data: 2024-09-12 11:58:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Sep 2024 09:40:23 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > W DE także jest przepis, że obywatele nie mają obowiązku mieć dokumentów
    > przy sobie ?

    Raczej tak, ale obcokrajowców może nie dotyczyć.
    Szczególnie na granicy.

    > W Polsce ten przepis o niewymaganiu noszenia dowodu przy sobie może być
    > zgubny, taki Polak z rozpędu jadąc na jeden dzień do Berlina może
    > zapomnieć dokumentów, bo nigdy nie nosi.

    Bez PJ, bez DR, z przestarzałą datą badania w DR - no ale to nie w
    pociągu. Bez dokumentów dzieci, bez kart EKUZ ...

    J.